بازدید سایت : ۴۲۰۷۰
رپرتاژ آگهی؛

◄ نکات کلیدی برای موفقیت در واردات از چین

قیمت مناسب محصولات، انعطاف در حداقل تعداد سفارش، تنوع سرگیجه آور و ... واردات از چین را به خودی خود سودآور می کند. اما اگر فوت کوزه گریِ اینکار را بدانید، سودتان چندین برابر خواهد شد.

نکات کلیدی برای موفقیت در واردات از چین
تین نیوز |

قیمت مناسب محصولات، انعطاف در حداقل تعداد سفارش، تنوع سرگیجه آور و ... واردات از چین را به خودی خود سودآور می کند. اما اگر فوت کوزه گریِ اینکار را بدانید، سودتان چندین برابر خواهد شد.

گزارش پیشِ رو مهمترین نکته های واردات موفق از چین را مرور می کند. نکاتی ساده که با رعایت شان می توانید از بروز چالش های رایج هنگام منبع یابی، خرید، کنترل کیفی، عقد قرارداد، حمل ونقل و توزیع/فروش به راحتی جلوگیری کنید.

 

نکات واردات کالا از چین

هنگامی که قصد دارید با تامین کنندگانِ بزرگ ترین صادرکننده جهان معامله کنید، به این موارد توجه مضاعف داشته باشید:

1. کالایی متمایز انتخاب کنید

هیچ چیز به اندازه انتخاب کالای مناسب نمی تواند سود واردات از چین را افزایش دهد. یکی از راه های تمایز کالا و افزایش تقاضا، یافتن کالایی است که به راحتی در فروشگاه ها در دسترس نباشد.

با ارائه کالایی که یافتن اش دشوار است، می توانید از رقبا متمایز شوید و فروش را افزایش دهید؛ به ویژه اگر در مارکت پلیس هایی مانند دیجی کالا و آمازون فروشنده اید که مشتریانشان معمولا به دنبال گزینه های منحصربه فرد هستند. کالاهای پرطرفدار در کشورهای خارجی که هنوز به بازار داخل نیامده اند هم مناسب هستند.

2. از اعتبار تامین کننده مطمئن شوید

یافتن تامین کننده(های) قابل اعتماد برای موفقیت واردات کالا از چین ضروری ست. یک تامین کننده معتبر وقت و هزینه شما را با محصولات بی کیفیت هدر نمی دهد، و نسبت به زمان تحویل و ضمانت های ارائه شده هم متعهد است.

برای پیدا کردن و ارتباط با تولیدکنندگان/تامین کنندگان چینی می توانید از پلتفرم هایی مانند علی بابا یا علی اکسپرس استفاده کنید، در انجمن ها و نمایشگاه ها حضور داشته باشید، و یا از ارتباطات تجاری تان استفاده کنید. مهم این است که پیش از ثبت سفارش و واردات از چین، این موارد را بررسی کنید:

  • تامین کننده باید گواهینامه های مربوطه را داشته، و ترجیحا توسط یک نهاد حسابرسی خارجی تایید شده باشد. این موضوع کیفیت کالا و مطابقت آن با استانداردها را تضمین می کند.
  • مطمئن شوید که تامین کننده مجوز تجاری دارد و اصطلاحاً ثبت شده است.
  • مطمئن شوید که تامین کننده دست کم چندسال در بازار فعالیت کرده، و می تواند رضایت مشتری ها را اثبات کند.
  • پیش از خرید عمده حتما درخواست سمپل (نمونه کالا) بدهید و کیفیت آن را ارزیابی کنید.

واردات چین

3. با تامین کننده ها همکاری کنید (تا تولیدکننده ها)

برخلاف تصور رایج، برای افزایش سود واردات از چین معمولا توصیه می شود که با یک تامین کننده همکاری کنید، و نه یک تولیدکننده. مخصوصا اگر به تازگی وارد این بازار شده اید.

تامین کننده ها لجستیک تامین کالا (از چندین کارخانه) و ترخیص کالا از گمرک چین را انجام می دهند، که می تواند هزینه های مالی و زمانیِ شما را کاهش دهد. آنها می توانند به عنوان یک نقطه تماس برای مشکلات احتمالی هم عمل کنند، و فرآیند واردات هوایی از چین را روان تر و کارآمدتر کنند.

علاوه بر این، تامین کننده ها معمولا طیف وسیع تری از محصولات را ارائه می دهند و به شما کمک می کنند تا محصولات را با قیمت های رقابتی تهیه کنید.

4. کیفیت را فدای هزینه نکنید

شاید انتخاب کالایی با قیمت پایین برای افزایش سود واردات از چین وسوسه کننده باشد، اما باید عواقب ارائه چنین محصولاتی به مشتریان را در نظر بگیرید. این می تواند شامل نظرات منفی، سفارش کمتر و آسیب به اعتبار برند باشد.

اما انتخاب محصولات باکیفیت تر، حتی اگر کمی گران تر باشند، نهایتاً منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری شود. این موضوع نرخ بازگشت مشتریان را افزایش داده و بازاریابی دهان به دهان را هم تقویت می کند. برای ارزیابی دقیق کیفیت کالاها، علاوه بر بررسی سمپل، می توانید از خریداران پیشین هم پرس وجو کنید.

5. برای کنترل کیفیت یک سیستم داشته باشید

گذشته از بررسی نمونه کالا، پیاده سازی یک سیستم کنترل کیفیت ضروری ست تا مطمئن شوید که محصولات واردشده با استانداردهای شما و مشتریان مطابقت دارند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بازرسی های پیش از حمل برای اطمینان از استانداردهای کیفی؛
  • آزمایش برای اطمینان از مطابقت با الزامات قانونی یا استانداردهای ایمنی؛
  • و کار با یک شرکت کنترل کیفیت شخص ثالث، اگر خودتان قادر به بازرسی فیزیکی محصولات نباشید.

با چنین سیستمی می توانید خطر دریافت محصولات معیوب یا کم کیفیت را به حداقل برسانید، و سود واردات از چین را افزایش دهید.

6. فرآیند واردات و قوانین اش را بشناسید

درک فرآیند واردات کالا از چین و الزامات آن برای حمل ونقل و ترخیص ساده کالاها بسیار مهم است. ثبت اظهارنامه، اخذ مجوزها و گواهی ها، پرداخت عوارض و مالیات و ... از جمله ی این موارد است.

بهتر است از قبل درباره قوانین و مراحل واردات تحقیق کنید، و با کارگزارهای گمرکی یا شرکت های حمل ونقل معتبر همکاری کنید. به این ترتیب می تواند از هرگونه تاخیر، عقبگرد و جریمه جلوگیری کنید.

7. موجودی و لجستیک را دقیق مدیریت کنید

مدیریت موجودی و لجستیک برای موفقیت در واردات هوایی از چین حیاتی ست. شما باید از قبل برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که موجودی کافی برای پاسخگویی به تقاضا دارید. در عین حال باید موجودی اضافی را به حداقل برسانید تا ضایعات و هزینه ها زیاد نشوند.

برای اینکار می توانید از نرم افزارهای مدیریت انبار استفاده کنید، که موجودی را به دقت ردیابی کرده و تقاضا را پیش بینی می کنند. همچنین مهم است که لجستیک را به دقت اداره کنید که شامل انتخاب بهترین روش حمل ونقل، بسته بندی اصولی و برچسب گذاری مناسب محصولات می شود.

با مدیریت این دو می توانید اطمینان حاصل کنید که کالاها بی مشکل و به موقع به مشتریان تحویل داده می شود.

8. با یک مترجم متخصص همکاری کنید

در بیشتر سناریوهای واردات هوایی از چین، بهتر است که از یک مترجم (باتجربه در امور تجارت بین المللی) برای ارتباط موثر با شرکای چینی کمک بگیرید.

چنین فردی استانداردهای فرهنگی کاملا آشناست، و به جلوگیری از سوءتفاهم در حین معامله و تسهیل مذاکرات با ترم های مدنظر کمک می کند. همچنین، می تواند اسناد فنی، قراردادی، حقوقی، مالی و ... را با استفاده از اصطلاحات مناسب ترجمه کند. در صورت بازدید حضوری از سایت تولید هم اینکار شدیداً توصیه می شود.

9. از مالکیت معنوی خود محافظت کنید

اگر واردات از چین را برای کالاهایی انجام می دهید که خودتان طراحی کرده یا توسعه داده اید، حتما به این نکته توجه کنید تا درگیر کالاهای کپی یا تقلبی نشوید و مزیت رقابتی تان را از دست ندهید.

برای محافظت از مالکیت معنوی می توانید با یک وکیل همکاری کنید و درخواست ثبت اختراع، علائم تجاری و حق چاپ بدهید. همچنین می توانید قرارداد عدم افشای اطلاعات را با تامین کننده امضا کنید.

 

واردات هوایی از چین، مطمئن و بدون دغدغه

همان طور که در گزارش اشاره شد، همکاری با کارشناسان حوزه واردات، حمل ونقل و ترخیص از موثرترین گام ها برای تضمین سود واردات از چین است. چنانچه به دلیل سریع، قابلیت ها و امنیت فوق العاده هواپیما حمل ونقل هوایی را انتخاب کردید، می توانید از مجموعه هایی مانند «بارنیک» کمک بگیرید.

نقطه قوت این مجموعه ها ارائه خدمات به صورت یکپارچه است. یعنی از بسته بندی و انبارداری تا حمل و ترخیص را می توانید تنها به یک تیم بسپارید، و در هزینه های واردات کالا از چین صرفه جویی کنید. این مجموعه خدمات تخصصی تری مانند حمل کالاهای خطرناک، سنگین و فاسدشدنی را نیز ارائه می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.