◄ نشریه تخصصی جابار فراتر از یک تورق در حوزه لجستیک و پست
نشریه تخصصی چند کاناله جابار به عنوان اولین مجله چند رسانه ای تخصصی با محوریت دانش و تجربه در حوزه های لجستیک، پست و تجارت الکترونیک اولین فصل نامه خود را منتشر کرده است.
نشریه تخصصی چند کاناله جابار به عنوان اولین مجله چند رسانه ای تخصصی با محوریت دانش و تجربه در حوزه های لجستیک، پست و تجارت الکترونیک اولین فصل نامه خود را منتشر کرده است. این مجله به مخاطبین خود امکان انتخاب نوع شیوه دسترسی به محتوا را می دهد در واقع مخاطبین نشریه جابار می توانند نسخه چاپی مجله را مطالعه کنند و یا هم چنین به شکل صوتی یا تصویری به محتوای مجله دسترسی پیدا کنند. جابارنامه نام دیگر این نشریه تخصصی است و فعالین حوزه پست و لجستیک، فرو شگا ه های آنلاین، شرکت های خدمات پستی و کارشناسان و مدیران حوزه های مربوطه مخاطبین آن هستند.
در صفحات نشریه تخصصی جابار چه چیزی خواهید یافت؟
یک مجله تخصصی می بایست در پاسخ به نیازها و انتظارات مخاطب توانمند باشد. نشریه تخصصی جابار با تمرکز بر دانش روز، تحقیق و تجربه و با توانمندسازی خود در پاسخ به طیف گسترده ای از مخاطبان مطالب و دانستی های تازه ای را به همت تیم باانگیزه و مستعد خود منتشر می کند. این مجله ضمن تألیف عناوین مختلف که در ادامه خواهید خواند فرهنگ واژگان تخصصی حوزه لجستیک و اخبار نمایشگاه های دایر را دربرمی گیرد.
گفت وگو با مدیران و کارشناسان
در هر شماره از جابارنامه روایت هایی ناشنیدنی را از اهالی پست، لجستیک و تجارت الکترونیک بخوانید. روایت هایی از تجربه برندهای سرشناش تا اولین قدم هایی که در آینده نزدیک به نام های آشنای این حوزه ها خواهند پیوست.
مروری بر مفاهیم تخصصی برای گوش های ناآشنا
مفاهیمی که در اولین فصل جابارنامه به آن تخصصی پرداخته شده است پیرامون برندسازی ترکیبی، صنعت فرانچایز و فرانچایز در ایران است.
پرسه در بین تحولات و ترندهای لجستیک
این بخش به تحولات روز دیجیتال در لجستیک از نگاه فعالین حوزه های مختلف پرداخته است؛ فروشگاه های آنلاین و کسب کارها، جابار به عنوان عرضه کننده لاکرهای هوشمند و تجربه مشتریان از فناوری های نوین در صنعت پست و لجستیک هوشمند از این قبیل هستند.
کدهای QR، کلیک شما به جهان صوتی و تصویری نشریه
اگر مشتاق دانستن و یادگیری هستید ولی به هر دلیلی به خواندن متن مجله علاقه ندارید و یا امکان خواندن برای تان فراهم نیست، QR کدهای بالای صفحات، مخصوص شماست. تنها با اسکن کدهای QR به محتوای پادکست و ویدیویی هر صفحه نشریه تخصصی جابار دسترسی پیدا می کنید. چند کاناله بودن جابارنامه ویژگی است که آن را نسبت به سایر مجلات متمایز می سازد. در عین حال که محتوای متنی را در دست دارید می توانید مطالب گوناگون را در محیط خانه یا حتی وقتی در کافه نشسته اید تماشا کنید یا به هنگام رانندگی در پشت فرمان به آن گوش کنید.
اکنون رسانه های موفق محدود به یک نوع محتوا نیستند، بلکه با خلق کردن اشکال مختلف محتوایی به تنوع سلایق، ظرفیت های مختلف مخاطب و نیازهای آنان پاسخ می دهند. این تلاش در راستای دنیای دیجیتال امروزی است که امکان مطالعه به وسیله گوشی های هوشمند، گوش دادن به پادکست و تماشای زنده رویدادها را بیش از پیش برای افراد فراهم کرده است.
کیوآر کد بالا را اسکن کنید تا بتوانید پادکست و یا محتوای ویدیویی مرتبط با مقاله را بشنوید و یا مشاهده کنید.
نگاه اکوسیستمی را تمرین و تجربه کنید!
سعی نشریه تخصصی جابار بر این است که رویکرد خود را از اکوسیستم، در قالب فضای تعاملات نزدیک و متنوع با انواع ذی نفعان بیان کند. ذی نفعان شامل اهالی کسب وکارها، مشتریان در ارتباط با آن ها و سایرین هستند. هدف از این هم افزایی خلق ارزش مشترک است که تمامی ذی نفعان از آن بهره مند می گردند. بنابراین رویکرد اکوسیستمی که محوریت آن انسان ها است به عنوان تعریف مورد نظر جابار مطرح می گردد؛ اکوسیستمی که محور اصلی آن انسان و نیازهای انسان است. در این رویکرد تمرکز بر درک عمیق تری از رفتار، نیازها و انتظارات تمامی ذی نفعان، از مشتریان تا شرکا، قرار دارد. تعاملات انسانی و تجربه محور، اساس این اکوسیستم انسان محور را تشکیل می دهند.
آن چه که درنهایت اهمیت دارد نیازهای انسان است که با همکاری کسب وکارها و صنایع مختلف به آن باید پاسخ داده شود. در راستای این نگاه اکوسیستمی،نشریه تخصصی جابار افراد متخصص را در حوزه های پست، لجستیک و تجارت الکترونیک گرد هم آورده است تا برای آینده بهتری که از آن انسان است بیندیشند و گفت وگو کنند.
کجا اطلاعات جامع درباره لاکرهای هوشمند به دست آوریم؟
اینترنت اشیاء و نقش آن در زنجیره لجستیک هوشمند از مفاهیمی است که در نشریه تخصصی جابار به آن نگاه شده است. این اصطلاح که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون ارائه شد به معنی شبکه متشکل از اشیاء و اینترنت است که با کمک داده و هوش مصنوعی، دنیای فیزیکی و مجازی را به یکدیگر متصل کرده است.
دنیای امروزه به جایی فراتر از تعامل انسان با انسان و ماشین به ماشین قدم گذاشته است. در چنین دنیایی راهی جدید برای همکاری تمامی عناصر موجود هم چون انسان، ماشین آلات، طبیعت، و دستگاه ها فراهم شده است. نمونه ای از این همکاری در لاکرهای هوشمند به چشم می خورد. استفاده از لاکرهای هوشمند راه حلی امن و آسان برای تحویل سفارشات با مدیریت قابل توجه در زمان، کاهش چشمگیر مرجوعی کالا و افزایش رضایت مشتریان است.جابار یک صندوق هوشمند و الکترونیک است که به منظور حفظ و ارسال بسته های پستی مشتریان در شهرهای مختلف ایران مستقر شده است.
ما به یک شهر هوشمند متعادل نیاز داریم!
امروزه بیش از پیش با مصادیق هوشمندسازی شهری روبرو بوده ایم. به عنوان شهروندان یک جامعه در سال های اخیر به کارت های هوشمند ملی، گواهی نامه های هوشمند، کارت های سوخت و از این قبیل امکانات مجهز شده ایم. به علاوه دیگر برای عبور و مرور از ایستگاه های عوارضی بین استانی نیازمند توقف در صف های طولانی و پرداخت نقدی نیستیم. خانه و محل کار ما به عنوان اجزای این شهر به انواع لوازم یا تجهیزات الکترونیکی که از راه دور قابل کنترل هستند مجهز شده اند. از هوش مصنوعی نگوییم که نقش ویژ ه ای در شکل گیری یک شهر هوشمند و حتی در ساختن شهروندانی هوشمندتر داشته است. با این تفاسیر چگونه می توان تعادلی بین این تحولات و شبکه انسانی برقرار کرد؟
لاکرهای هوشمند جابار، تعامل انسان و تکنولوژی
لاکرهای هوشمند را می توان یکی از فناوری هایی دانست که بین انسان و تکنولوژی تعامل ایجاد کرده و موجب برقراری ارتباطی موثر میان زنجیره انسانی و فناوری های هوشمند مانند هوش مصنوعی می شود و در واقع این ارتباط را همچنان حفظ می کند. برای مثال در مکانیسم لاکرهای هوشمند جابار کالا از اشخاص تحویل گرفته می شود، انتقال بسته پستی توسط پیک صورت می گیرد، در مرحله بعدی در صندوق هوشمند مورد نظر قرار می گیرد، این نکته را در نظر داشته باشید که کالای شما در مدت زمانی که لاکر هوشمند را رزرو کرده اید، در فضایی امن نگهداری می شود.
درباره این موضوع درجابارنامه بیش تر بحث و با صاحبان صنایع پست و لجستیک گفت وگو شده است.
تجربه ای تازه و ماندگار در اولین فصلنامه از نشریه تخصصی جابار
نشریه تخصصی و چندکاناله جابارنامه در تمام طول مسیر تولید، به رسالت های خود که همان تعامل میان نیروی انسانی و تکنولوژی است، وفادار بوده و در راستای شکل گیری و حفظ ارتباط با مخاطب همواره تلاش خواهد کرد. این نشریه یک رسانه چند کاناله است که برای انتقال اطلاعات از چندین مسیراستفاده کرده تا مخاطبان طبق سلیقه و شرایطشان امکان دسترسی به مطالب را داشته باشند. ما در جابار همواره در مسیر پیشرفت و تغییر قدم بر می داریم، چراکه در جهانی که هر لحظه دچار تحول است ما خود نیز باید محرک تغییرات جدید باشیم. همراه نشریه تخصصی جابار باشید و برای اطلاعات بییشتر و دریافت نسخه الکترونیکی و چاپی به وب سایت آن مراجعه کنید.