بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

افتتاح و بهره برداری ۴۴ پروژه عمرانی، خدمات شهری و زیباسازی در شیراز

آیین افتتاح و بهره برداری ۴۴ پروژه عمرانی، خدمات شهری و زیباسازی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بیست وهفتمین مرحله از جهش عمرانی این کلان شهر درمجموع با ارزش ۱۰۴۳ میلیارد تومان برگزار شد.

افتتاح و بهره برداری ۴۴ پروژه عمرانی، خدمات شهری و زیباسازی در شیراز
تین نیوز

آیین افتتاح و بهره برداری ۴۴ پروژه عمرانی، خدمات شهری و زیباسازی و رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در بیست وهفتمین مرحله از جهش عمرانی این کلان شهر درمجموع با ارزش ۱۰۴۳ میلیارد تومان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین با بیان اینکه امروز شاهد نتیجه افتخارآمیز و امیدآفرینی تلاش های و مدیریت شهری هستیم، اظهار کرد: آنچه زمینه بروز چنین پیشرفت هایی است، همدلی، وحدت و برادری های موجود بین شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است.

سید ابراهیم حسینی با تشکر از نقش بسزای ناظران شورای اسلامی شهر در مناطق، افزود: یاوران شورای اسلامی شهر نیز در کنار شهرداران در مناطق مختلف قرار گرفتند و با راهنمایی های دلسوزانه توانستند، اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

شیراز امروز به یک مجموعه سازندگی تبدیل شده است

شهردار  شیراز هم در این مراسم گفت: به همت معاونت های مالی و اقتصادی و فنی و عمرانی بعد از سال ها شاهد افتتاح سالن جلسات در محل ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز هستیم که ظرف سه هفته از فضای کارگاهی خارج شده و به اتمام رسیده و افتتاح می شود که نشان از پیشرفت سریع اجرای پروژه های شهرداری شیراز است.

محمدحسن اسدی افزود: باید آیندگان از شهرداری به عنوان یک نقطه عطف یاد کنند و شهر شیراز خوشبختانه امروز به یک مجموعه سازندگی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح پروژه های مناطق ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ شهرداری شیراز به صورت ویدئوکنفرانس هستیم، افزود: تابستان سال گذشته از شورا و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تأمین تجهیزآلات برای حوزه ایمنی و خدمات شهری شیراز شدیم و امروز شاهد محقق شدن آن هستیم و ۴۴ پروژه شهرداری شیراز به ارزش ۱۰۴۳ میلیارد تومان به افتتاح رسیدند.

اسدی افزود: سالن اجتماعات فرصت مطلوبی برای برگزاری جلسات در شهرداری شیراز است و همچنین سالن آمفی تئاتر ۶۰۰ نفره هم در چند ماه آینده افتتاح می شود.

شهردار شیراز تأکید کرد: در آستانه دومین دوره از چهاردهمین انتخابات رئیس جمهوری از تمام مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رأی دعوت می کنیم.

خدمات رسانی های مهم دوره ششم مدیریت شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این آیین با اشاره به بهره برداری سالن همایش های شهرداری شیراز این اتفاق را مبارک خواند و گفت: خدمات رسانی های مهم این دوره مدیریت شهری را آیندگان خواهند فهمید.

محمدتقی تذروی با تشکر از تمام بخش های شهرداری افزود: امروز نتیجه انتخاب شهردار شیراز، افتخار چنین خدماتی برای مردم شهر است.

ایمنی بیشتر شهر شیراز با ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی تأمین شده است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: فاز نخست بلوک ۵ ساختمان شهرداری شیراز اکنون به اتمام رسیده و سالن اجتماعات شهرداری آماده بهره برداری شده است و سالن آمفی تئاتر با ۶۰۰ نفر ظرفیت تا شهریورماه به اتمام می رسد.

حمیدرضا اسماعیلی افزود: امروز ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی شیراز به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد تومان رونمایی شد و لباس های ضد حریق تولید داخلی تنها ۱۴ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی تأکید کرد: از تمام حوزه های شهرداری شیراز تشکر ویژه داریم و برای تأمین منابع و مصالح مصرفی پروژه های شهرداری شیراز تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم.

افتتاح سالن اجتماعات شهرداری شیراز با به روزترین امکانات صوتی و تصویری

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز گفت: سالن اجتماعات شهرداری شیراز با ظرفیت ۱۳۰ صندلی و مجهز به امکانات روز دنیا در حوزه صوت و تصویر در مهلت مقرر امروز افتتاح شده است.

محمد امین در ادامه از تمام دست اندرکاران و در رأس معاونت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز و شرکت شهر راز برای افتتاح پروژه های شهرداری شیراز تشکر کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: به همت شهرداری شیراز شاهد پیشرفت های چشمگیر در مدیریت ساخت وسازهای شهری و افتتاح و بهره برداری از پروژه های شاخص و در این زمینه در شهر شیراز هستیم.

مهدی قلندری ادامه داد: صدور مجوزهای ساختمانی حائز اهمیت بسیار زیادی است، اما آنچه امروز شاهد آن هستیم عدم اجرای کامل بخش اعظمی از ساختمان ها مطابق با نقشه های مصوب شده است.

وی افزود: شهرداری شیراز با دغدغه مندی در این زمینه اقدام به استفاده از جدیدترین فناوری های نوین در مدیریت اطلاعات ساختمان (BIM) و طراحی و تولید زیرساخت های آن کرده است، این فناوری یک راه­ حل بهینه مبنی بر یکپارچه سازی فرایندها، اصلاح ساختار پایگاه های داده و ارائه طراحی جامع سه بعدی، هوشمند و یکپارچه طبق جدیدترین روش ها در صنعت ساخت است که تمامی ذینفعان این صنعت از مهندسان طراح گرفته تا پیمانکاران و بهره برداران نهایی از این صنعت را یاری می کند تا در واقعیت به وظایف خود در طول چرخه عمر پروژه بهتر و مؤثرتر عمل کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز بیان کرد: این فناوری نوین در صنعت ساخت منجر به کاهش زمان صدور مجوزها و نیز کاهش اتلاف بیش ازحد منابع در عین افزایش کیفیت ها در ساخت وسازهای شهری شیراز می شود.

رونمایی مدیریت اطلاعات ساخت و بهبود فرآیند سامانه ارم - زیرسیستم نقشه برداری عرصه املاک مناطق یازده گانه، مدیریت اطلاعات ساخت و بهبود فرآیندها سامانه ارم - زیرسیستم تفکیک اراضی مناطق یازده گانه، مدیریت اطلاعات ساخت و بهبود فرآیندها سامانه ارم - زیرسیستم کمیسیون های معماری مناطق یازده گانه نیز از پروژه های معاونت شهرسازی و معماری بود که قلندری به آن اشاره کرد.

تحقق افزایش ارائه خدمات شهری توسط شهرداری شیراز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: در سال ۱۴۰۳ که سال نهضت خدمات شهری نام گذاری شد و امروز مفتخریم که ۲۲ پروژه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان در حوزه ایمنی و خدمات شهری را به بهره برداری رسانده ایم.

روح الله خوشبخت افزود: در راستای اجرایی شدن طرح جامع اطفای حریق شهر شیراز امروز برای بافت تاریخی و رسیدن سریع تر ماشین ها به مکان حادثه تجهیزات و ماشین آلات خریداری شده و رونمایی شده است.

وی اضافه کرد: به گفته شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز امسال سال خدمات شهری نام گذاری شده و تمام تلاش خود را برای افزایش ایمنی شهر و شهروندان به کار گرفته ایم.

علی مصلی نژاد، شهردار منطقه ۸ شیراز نیز در این آیین از افتتاح تکمیل لوله گذاری جهت دفع آب های سطحی خیابان تختی، بولوار سیبویه و خیابان حسینی، عملیات بهسازی و مناسب سازی و بدنه سازی خیابان تختی، بولوار سیبویه و خیابان حسینی، بهسازی سرویس بهداشتی مسجد وکیل خیابان طالقانی - مسجد وکیل و احیا و مرمت و بازآفرینی بافت قدیم شیراز سطح منطقه در این منطقه خبر داد.

شهردار منطقه ۹ شیراز نیز از افتتاح و کلنگ زنی بوستان ادیب در شهرک هویزه افتتاح شد و عملیات اجرایی مجموعه ورزشی شهرک سامان، بوستان کودک شهرک سامان، مونومان امیرکبیر ابتدای ورودی امیرکبیر، بوستان مادر و کودک بولوار طلاییه در شهرداری منطقه ۹ آغاز شد.

عبدالصالح رستم زاده افتتاح و کلنگ زنی بوستان ادیب در شهرک هویزه و آغاز عملیات مجموعه ورزشی شهرک سامان، بوستان کودک شهرک سامان، مونومان امیرکبیر ابتدای ورودی امیرکبیر. بوستان مادر و کودک بولوار طلاییه در شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

سید عباس هاشمی نژاد، سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ شیراز نیز از افتتاح احداث مخزن بتنی پنج هزار مترمکعبی در شهرداری منطقه ۱۰ بزرگراه امام خمینی (ره) (کمربندی غربی) - قبل از تقاطع شهیدان فرصتیان، پروژه تکمیل بوستان حکمت بولوار دهخدا جنب فرهنگسرای حکمت، پروژه تکمیل پارک سپهر بولوار آفرینش خیابان سپهر کوچه ۴، احداث پایگاه دومنظوره و انبار مدیریت بحران محوطه ساختمان اجرایی منطقه ۱۰، اصلاح لوله گذاری الهیه و شیمی گیاه شهرک های الهیه و شیمی گیاه و پروژه عملیات زیرسازی آسفالت و جدول گذاری محلات الحاقی گویم و دوکوهه، قصر قمشه و انجیره، محلات محروم منطقه و شهرک گویم در شهرداری منطقه ۱۰ برگزار شد.

بهزاد پرنیان، سرپرست شهرداری منطقه ۱۱ شیراز نیز گفت: پیاده روسازی بولوار فرصت شیرازی حدفاصل بولوار مدرس تا بولوار تخت جمشید، بوستان شهدای حج یک خیابان ساحلی نبش پل شهدای پودنک احداث انبار خیابان پست نیز از پروژه های شهرداری منطقه ۱۱ به بهره برداری رسید.

حمید کشتکار،  رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بیان کرد: پروژه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شامل رونمایی و نصب سردیس شهدا در میدان نمازی، نصب سردیس خانم سعادت در بولوار شهید رجایی، ورودی بیمارستان امیر، نورپردازی فاز یک خیابان ۹ دی، نورپردازی محوطه جلوی دروازه قرآن، اجرای عملیات بهسازی و بازسازی جاده های دسترسی ارتفاعات کیان آباد، اجرای عملیات لایروبی، بهسازی و بازسازی گوراب های ارتفاعات بوستان جنگلی گلستان و اجرای عملیات بهسازی و مرمت جاده های ارتفاعات بوستان شهرک گلستان بوده است.

علی محمد ابراهیمی رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری شیراز گفت: پروژه های سازمان مدیریت آرامستان ها شامل افتتاح افزایش دیماند و اعلام حریق آرامستان بهشت احمدی است.

خرید بیش از ۹۱ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین آلات برای آتش نشانی شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در آیین افتتاح ۴۴ پروژه شهرداری شیراز بااعتبار ۱۰۴۳ میلیارد تومان گفت: از ابتدای ۱۴۰۲ برای تجهیزات آتش نشانی به ماشین آلات جدید تلاش کرده ایم و امروز فاز اول رونمایی از تجهیزات آتش نشانی را شاهد هستیم.

هادی عیدی پور ادامه داد: برای آتش نشانی شیراز ۱۸ دستگاه خودروی آتش نشانی و یک دستگاه موتور دو چرخ که مخزن آب دارد، خریداری شده است.

وی اضافه کرد: ۵ دستگاه خودروی ایسوزوی امدادی آتش نشانی با ۲۰۰ لیتر مخزن فوم و تجهیزات امداد و نجات خریداری و به آتش نشانی شیراز تخصیص شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این مراسم در خصوص تجهیزات و لباس هایی که برای سازمان آتش نشانی شیراز خریداری شده نیز توضیحاتی ارائه کرد.

به گفته عیدی پور، مجموعاً بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان برای خریداری این تجهیزات هزینه شده است و لباس های جدید بدون هیچ گونه نور به دلیل شب رنگ بودن در تاریکی مطلق قابل دید هستند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هم چنین به  رونمایی از تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شامل سه دستگاه خودرو ایسوزوی آتش نشانی ۶ تن، ۳۷۵ دست آور و شلوار حریق، ۵ دستگاه شاسی هیوندا ۸ تن، تجهیزات اطفایی و امدادی فوم AFFF، فن فشار مثبت، فن ضد جرقه، وینج برقی، تجهیزات غواصی، دمنده، تجهیزات کارگاه شارژ باطری، تجهیزات حفاظتی و انفرادی، تجهیزات ورزشی، لباس و کفش ورزشی، کفش کوهنوردی، کاپشن، لباس فرم عملیاتی، کلاه آفتابی کوهستان، دستکش امدادی، ۱۴۰ عدد شیر هیدرانت و تجهیزات مرتبط، ۳۳۶ عدد کلاه عملیاتی، دو دستگاه بازسازی و کابین بندی رنو میدلام، دو دستگاه موتور چهارچرخ UTV و یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ واتر میست اشاره کرد.

امضای یادمان افتتاح تجهیزات آتش نشانی شیراز توسط شهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از دیگر برنامه های بود که عیدی پور به آن اشاره کرد.

سعید زارع، رئیس اداره پشتیبانی ماشین آلات شهرداری شیراز هم در این آیین گفت: نوسازی ماشین آلات خدمات شهری شامل ۲۲ دستگاه کامیونت با کاربری کمپرسی و ظرفیت ۷٫۵ تن نیز توسط معاونت سلامت، محیط زیست و خدمات شهری صورت گرفته است.

ابراهیم خداشناس، مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز بیان کرد: پروژه های مدیریت ارتفاعات شهرداری نیز شامل عملیات بهسازی و بروز رسانی تأسیسات برق بوستان دراک، عملیات روشنایی بولوار اصلی برف فروشان بوستان دراک، احداث دسترسی مسیر ارتفاعات باباکوهی از کوچه ۱۱ است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.