بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

بهره برداری از بیش از ۵۴۳ پروژه شهری طی دو سال گذشته در شیراز

طی دو سال گذشته بیش از ۵۴۳ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید و در سال جاری اتفاقات بسیار زیادی در شهر شیراز رقم خواهد خورد.

بهره برداری از بیش از ۵۴۳ پروژه شهری طی دو سال گذشته در شیراز
تین نیوز

شهردار شیراز گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۵۴۳ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید و در سال جاری اتفاقات بسیار زیادی در شهر شیراز رقم خواهد خورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسن اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال سوم شورای ششم شهر شیراز اظهار کرد: اقدامات انجام شده نتیجه تعامل و پشتیبانی شورای اسلامی شهر و تلاش پرسنل ۱۳ هزار نفری، معاونین و شهرداران مناطق یازده گانه بوده است که اجازه ندادند هیچ پروژه ای متوقف شود.

اسدی افزود: در یک نگاه، شورای ششم یک شورای شبانه روزی و پرکار است و در مقایسه با سه دوره سپری شده درصد تحقق مصوبات در سالی که گذشت بیش از ۹۲ درصد بوده است، این در حالی است که سال اول تحقق مصوبات صحن از کمیته ها ۳۴ درصد و در سال دوم ۶۸ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری اتفاقات بسیار زیادی در شهر شیراز رقم خواهد خورد و بیش از صدها پروژه بزرگ مقیاس همچون بهره برداری از بزرگراه ها، تقاطعات و پل ها صورت می گیرد.

شهردار شیراز ادامه داد: در سالی که سپری شد پیگیری و اجرای پروژه های محله محوری، محرومیت زدایی، مسجدمحوری و به ویژه پروژه های حوزه فرهنگی انجام شده است. همچنین طی دو سال گذشته تاکنون تعداد ۳۸ پروژه پل و تقاطع سازی صورت گرفته که اقدامی بی سابقه و بی نظیر در کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از ۵۴۳ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید، ۴۵۰ پروژه آغاز و رشد بودجه ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین در بازپرداخت بدهی، تملک، قراردادهای سرمایه گذاری، نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی، بهره برداری از ایستگاه های مترو و آتش نشانی، افتتاح بوستان ها، سرای محلات، افتتاح باغات بانوان و فرهنگسراها، دو مرحله ای شدن فرآیند صدور پروانه، احصای چند هزار میلیارد تومانی مطالبات شهرداری و در سایر حوزه ها تحولات خوبی را شاهد بودیم.

شهردار شیراز بیان کرد: در هفته جاری تعداد ۱۴ پروژه چمن مصنوعی به بهره برداری می رسد، همچنین عملیات اجرایی چند سالن ورزشی آغاز خواهد شد.

اسدی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سئوالات خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف عمرانی و شهری از جمله کاهش ترافیک میدان قصردشت توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: تلاش ما بر این اصل استوار است که ترافیک میدان قصردشت را با اصلاحات هندسی و ایجاد زیرگذر مدیریت کنیم و این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: به صورت کاملا جدی به موضوع مبارزه با فساد، ورود کرده ایم هر چند که این مشکل فراگیر نیست و معدود تخلفاتی رخ داده، اما در همان موارد هم طبق قوانین اداری با شدیدترین وجه ممکن با متخلفین برخورد شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز به بیان توضیحاتی در خصوص مشکلات توسعه فضای سبز و احداث بوستان های محله ای پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین پروژه های پانزده گانه معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز، جانمایی و جی.آی.اس کردن سرانه های فضای سبز شهری است.

روح الله خوشبخت افزود: در این خصوص مطالعات بسیار خوبی در حوزه معاونت برنامه ریزی بر مبنای ۱۵۲ محله شیراز انجام شده و در این محلات تقسیم بندی هایی صورت گرفته است که شعاع دسترسی شهروندان به خدماتی مانند پارک های محله ای یک تا دو کیلومتر باشد.

وی تصریح کرد: ۴ بوستان بزرگ مقیاس در منطقه ۹ شهرداری به صورت همزمان کلنگ زنی شده است که زمینه افزایش قابل توجه فضای سبز در سال ۱۴۰۳ را فراهم خواهد کرد.

 معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز طی سخنانی با اشاره به وجود معضل ترافیک در این کلان شهر گفت: باید بپذیریم که ترافیک معضلی چندوجهی است و حل این مشکل صرفاً نمی تواند بر عهده شهرداری باشد، بلکه برخی دیگر از دستگاه ها و خود مردم هم باید در حل آن کمک کننده و یاری رسان باشند.

 هادی شه دوست شیرازی تصریح کرد: برخی خرده فرهنگ ها در بروز معضل ترافیک شهر شیراز غالب هستند و بر همین اساس ارتقای فرهنگ ترافیک  ضروری است.

 وی مسائلی مانند مهاجرت برای اشتغال یا درمان به شیراز را نیز در افزایش ترافیک این کلان شهر موثر دانست و گفت: روزانه بالغ بر هزار خودرو وارد شیراز می شود که طبیعتاً معابر عمومی شیراز پاسخگوی این ترافیک مازاد نخواهد بود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز تجهیزات مورد نیاز پلیس راهور را بر اساس قانون تهیه و تأمین می کند، گفت: نظم ترافیک شیراز در دست پلیس راهور است که انصافاً تلاش خود را می کند.

 شه دوست شیرازی اظهار کرد: به سهم خود در بحث ارتقای فرهنگ ترافیک به آموزش کودکان و نوجوانان پرداخته و با برگزاری جشنواره ها تلاش کردیم دیدگاه عمومی را نسبت به این موضوع تعدیل کنیم. علاوه براین اقدامات سلبی مانند استقرار سیستم ها و سامانه های ثبت تخلفات نیز انجام شده که امیدواریم مؤثر باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در بخشی از این نشست به اقدامات انجام شده در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری این کلان شهر اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته اقدامات جدی در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری بر مبنای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری مشترک و راه اندازی قرارگاه سرمایه گذاری انجام گرفته است و تلاش شده تا در موضوعاتی مانند احداث تله کابین، پارک آبی و... که سال ها در این شهر مغفول مانده بودند ورود شود.

 حمیدرضا اسماعیلی با بیان اینکه تلاش کردیم پروژه های سرمایه گذاری در بخش گردشگری به صورت مشارکتی عملیاتی شود، اظهار کرد: در همین راستا پروژه هایی مانند آکواریوم، پارک آبی، شهربازی، باغ پرندگان و تله کابین در دستور کار قرار گرفت.

 معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تاکید براینکه در سال ۱۴۰۳ تلاش شد سرمایه گذاری ها در زمینه رفاه عمومی و گردشگری انجام شود، گفت: در این راستا مقرر شد قرارداد سرمایه گذاری ۵ پروژه گردشگری در سال جاری حتماً منعقد شود و با اقداماتی که در این حوزه انجام خواهد گرفت، ارزش افزوده این پروژه ها در ابتدای سال ۱۴۰۴ رقم قابل توجهی خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.