بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

عدالت در مورد حقوق رانندگان استیجاری شهرداری شیراز رعایت شود

شهرداری شیراز به صورت عادلانه حقوق رانندگان استیجاری را مورد توجه قرار دهد.

عدالت در مورد حقوق رانندگان استیجاری شهرداری شیراز رعایت شود
تین نیوز |

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به شهرداری شیراز در خصوص حقوق رانندگان استیجاری مطالبه گری کرد و گفت: شهرداری شیراز به صورت عادلانه حقوق رانندگان استیجاری را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، افسانه خواست خدایی امروز، در نطق پیش از دستور صحن علنی شورا پس از تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت اولین شهیده قدس کشورمان بانو معصومه کرباسی، گفت: از سال گذشته بنا به لایحه شهرداری مقرر شد که پرداخت حقوق رانندگان استیجاری شهرداری به واسطه قرارداد آن ها بر اساس سامانه سفیر از ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام شود که پس از تأخیر در اجرا و پیگیری در کمیسیون برنامه و بودجه در سال گذشته، شهرداری شیراز متعهد شد که اجرای کامل سامانه سفیر را از خردادماه آغاز کند.

خواست خدایی ادامه داد: رانندگان استیجاری از اقشار زحمتکش و با حقوق کمتر در شهرداری هستند که علاوه بر خودشان، خودروهای آن ها که بعضاً تنها سرمایه زندگی شان است در اختیار شهرداری است و کاهش حقوق رانندگان استیجاری معیشت آن ها را تحت شعاع قرار می دهد، لذا نیاز است شهرداری شیراز با جدیت نسبت به اجرای قانون عدالت محورانه پرداخت حقوق این قشر را مدنظر قرار دهد.

وی بیان کرد: متأسفانه با بازدید نظارتی به عمل آمده از اداره موتوری شهرداری در ۷ مهرماه سال جاری محرز شد که طی چند سال گذشته تا ۷ مهرماه هیچ گونه قرارداد قانونی توسط شهرداری با رانندگان استیجاری منعقد نشده است و متن های حقوقی که به اسم قرارداد در بایگانی آن اداره وجود دارد غالباً تنها به امضای رانندگان استیجاری رسیده و سپس در کمد بایگانی آن اداره بدون ثبت و امضا سایر مسئولان مرتبط با آن قرارداد از شهرداری رها شده است که بخشی از این قراردادها تحویل بازرسی شد.

خواست خدایی تصریح کرد: از نظر قانونی این قراردادها بی شک وجاهت نداشته، ضمن آن که اجرای سامانه سفیر در شهرداری باید بر اساس یک قرارداد دقیق قانونی با رانندگان استیجاری از ابتدای سال انجام می گرفت. لذا با توجه به اینکه چنین قراردادی از ابتدای سال تا ۷ مهرماه روز بازدید منعقد نشده است، این سوال پیش می آید اساساً سامانه سفیر در امسال و کلیه پرداخت ها در چند سال گذشته بر اساس چه قراردادی انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ارائه لایحه سامانه سفیر در شورا، شهرداری اعلام کرد با این روش عدالت در پرداخت بین رانندگان استیجاری اجرا خواهد شد، گفت: شهرداری اعلام کرد شیوه پرداخت بدین نحو است که علاوه بر پرداخت شیفت ثابت رانندگان، هر کدام از رانندگان در طول روز بیشتر سرویس داشته باشند قطعاً حقوق آن ها به تناسب بالا می رود، اما در ماه گذشته حقوق رانندگان استیجاری به شدت کاهش یافته است.

خواست خدایی اظهار کرد: بنا به گفته شهرداری سامانه سفیر از خردادماه در حال اجرا است پس چرا پرداختی حقوق مهرماه همه رانندگان با همان تناسب کار، به شدت کاهش یافته است؟

عضو شورای اسلامی شهر خطاب به شهردار شیراز تصریح کرد: نحوه اجرای این سامانه بین واحدهای مختلف شهرداری و بین گروه های مختلف رانندگان خصوصاً رانندگان عمومی چگونه است؟ اجرایی کردن سامانه در ماه گذشته انجام شده است؟ در ماه های قبل از آن پرداخت بر اساس چه ضابطه قانونی انجام گرفته است؟ آیا رانندگانی که به هر دلیلی توسط شهرداری در طول روز از سرویس های متعدد محروم هستند یا سرویسی به آنها داده نمی شود، باید منتظر اجرای عدالت در این طرح باشند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.