«پرنده بزرگ»؛ هواپیمای مافوق صوت هسته ای دو طبقه
بیشتر شبیه یک کشتی فضایی است تا یک هواپیمای مسافربری، این هواپیمای غول پیکر می تواند آینده صنعت هوانوردی و مسافرت هوایی باشد زیرا با رآکتور هسته ای کوچکی که در قلب آن کار گذاشته شده می تواند به سرعت های مافوق صوت برسد.
بیشتر شبیه یک کشتی فضایی است تا یک هواپیمای مسافربری، این هواپیمای غول پیکر می تواند آینده صنعت هوانوردی و مسافرت هوایی باشد زیرا با رآکتور هسته ای کوچکی که در قلب آن کار گذاشته شده می تواند به سرعت های مافوق صوت برسد. این هواپیمای مفهومی که با نام HSP Magnavem (در زبان لاتین به معنای پرنده بزرگ) شناخته می شود می تواند به سرعت ۱,۱۵۰ مایل بر ساعت (۱,۸۴۰ کیلومتر بر ساعت) برسد و این بدان معناست که تنها در عرض ۳ ساعت می توان مسافران را از لندن به نیویورک رساند. این هواپیما که بدنه ای به شک نوک پیکان دارد دارای دو طبقه است، جایی که بخش بیزینس و فرست کلاس در طبقه بالا و بخش «سوپر توریست» در طبقه پایین هواپیما قرار گرفته است.
انتظار می رود که تا بیش از ۵۰۰ نفر بتوانند در این هواپیمای غول پیکر و راحت مسافرت همراه با آسودگی داشته باشند، هواپیمایی که بزرگ تر از بزرگ ترین هواپیمای مسافربری امروز، یعنی Boeing 747-8 و the Airbus A380 باشد. کسانی که در طبقه بالای هواپیما قرار دارند می توانند به امکانات لاکچری مانند سوییت های شخصی و مراکز آب درمانی دسترسی داشته باشند. مسافران فرست کلاس نمایی فراجهانی از بیرون هواپیما و پنجره هایی سقفی بالای صندلی هایشان خواهند داشت که می توان آن ها را مات یا شفاف کرد. HSP Magnavem یک هواپیمای به طول ۷۰ متر و وزن ۵۹۰,۰۰۰ کیلوگرم است و چهار موتور بزرگ دارد که در قسمت عقب بدنه قرار دارند در حالی که نیروی آن ها را یک رآکتور گداخت هسته ای کوچک تامین می کند که زیر بدنه پنهان شده است.
در ادامه انرژی الکتریسیته به باتری های هواپیما منتقل شده و هواپیما را به ارتفاع بیش از ۱۵,۴۰۰ متری آسمان خواهند برد. بعد از آن است که نوبت موتور رمجت است که پرنده بزرگ را به سرعت های مافوق صوت می رساند. این هواپیمای غول پیکر دارای خلبان هایی است که از هوش مصنوعی مجهز به سیستم های هدایت لیزری کمک می گیرند، سیستم هایی که مانیتورینگ دقیق و آسان موتورها و مسیر پرواز را برای خلبانان فراهم می کنند. با طراحی بدنه به شکل بال، این هواپیمای مسافربری منحصربفرد دارای پنل های خورشیدی نیز هست که به قدرت ذخیره سوخت هواپیما کمک می کنند زیرا با کمک این پنل های خورشیدی و در حین پرواز نیز می توان باتری ها را شارژ کرد. Magnavem کمی کندتر از کنکورد افسانه ای خواهد بود که سرعت ۱,۳۵۳ مایل بر ساعت (۲,۱۶۵ کیلومتر بر ساعت) را به ثبت رسانده است.
اما امید بر این است که پرنده بزرگ بتواند معضلاتی که باعث زمینگیر شدن کنکورد و از بین رفتن رویای سفرهای غیرنظامی مافوق صوت شد را حل کند، بعد از آنکه این جت ساخت مشترک بریتانیا و فرانسه در سال ۲۰۰۳ بازنشسته شد. مشکل اصلی کنکورد سروصدای زیاد، هزینه و ظرفیت کم مسافر بود. با موتورهای کم صداتر، ظرفیت مسافر بیشتر و البته بلیت های ارزان تر، اسکار وینالس طراحی این هواپیمای مسافربری جدید امیدوار است که عصر طلایی سفرهای مافوق صوت را بازگرداند.
اسکار که اهل اسپانیاست در مورد هواپیمای مافوق صوت جدید Magnavem گفته است: «این هواپیما می تواند دو طبقه با ظرفیت ۵۰۰ نفر داشته باشد، یک کلاس سوپر توریست با سیستم ماژولار که می تواند بین ۲۸۰ تا ۳۶۰ صندلی با فضای شخصی قابل توجه بین هر کدام داشته باشد، طبقه فرست و بیزینس کلاس با ۱۴۰ صندلی با نماهای خیره کننده بالاس سر از آسمان و تمام امکانات لاکچری قابل تصور، مانند سوییت های شخصی، حمام، مرکز آب درمانی و واقعیت مجازی».
نامرده هر کس نسازه
این طرحیه که هیچوقت ساخته نخواهد شد
کاملاً امکان پذیره. تازه با یک بار سوخت گمان کنم کره زمین رو دور بزنه . دوران سوخت بنزین تمام خواهد شد به زودی .
اونا دنبال راحتی و ارزانی جابجایی مسافر هستن ولی مال ما انقدر سفرهارو گران کردن که حسرت سوار شدن با هواپیما و کشتی تا اخر عمر با ما هستش. نهایت سفرهامون هم شده سفر با اتوبوسهای اسقاطی و سفر اخرمان هم با امبولانس بهشت زهرا. در کل حسرت به دل میمیریم
اگه دانشمندان می گن هواپیمای مافوق صوت الودگی صوتی زیادی ایجاد می کنه و نمیارنش تو کار به به نظر من راحل اینه که هواپیمارو جوری باید بسازن که به جای که بخواد مسافت معمولی والان رو چند برابرکنه اینجوری خوب نیست چون سرعت خیلی زیاده وصداش هم زیاده اما لااقل جوری بسازن که مسافت رو ۲برابرالان ۲برابر هواپیمای معمولی طی بکنه که صداش هم کمتره باشه و زودتربیاد تو کار یعنی اگه حالا مسافت هوایی تهران تا لندن ۸ساعته طی میشه با هواپیمای معمولی دیگه با هواپیمای جدید ۴ساعته طی بشه و استامبول تا تهران به جای ۳ساعت ۱ساعت و نیم طی بشه اینجوری تعادل ح فظ می شه و رویا نیست حقیقته