تصاویر نیسان مکس اوت ؛ خودرو کانسپت برقی ژاپنی با حس و حال دهه ۶۰
نیسان مکس اوت – Nissan Max Out EV جدیدترین خودرو کانسپت برقی ژاپنی ها است که از نظر ظاهری، هیچ شباهتی با ماشین های مفهومی الکتریکی و مدرن ندارد!
نیسان مکس اوت – Nissan Max Out EV جدیدترین خودرو کانسپت برقی ژاپنی ها است که از نظر ظاهری، هیچ شباهتی با ماشین های مفهومی الکتریکی و مدرن ندارد!
به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، شرکت نیسان در سال ۲۰۲۱ رسما اعلام کرد که قصد دارد تا وارد بازار خودروهای تمام برقی شود و نتیجه این کار، سرمایه گذاری ۱۷.۶ میلیارد دلاری در بخش ماشین های الکتریکی بود. خودرو کانسپت نیسان Max Out EV هم یکی از اولین گام های سامورایی ها در رسیدن به خودروهای EV و انقلابی به حساب می آید که امروز قصد داریم تا با تصاویر جذاب و هرآنچه که از آن همراه شویم. اما قبل از هر چیز، شما می توانید ویدیو معرفی نیسان مکس اوت را تماشا کنید.
نیسان مکس اوت برقی ؛ ماشین مفهومی جدید ژاپنی ها
تیم چهار نفره ی مکس اوت ، چیل اوت، سورف اوت و هنگ اوت، انقلابی ترین خودروهای کانسپت نیسان به حساب می آیند که ما آن ها را برای اولین بار، در رویداد Ambition Nissan 2030 دیده بودیم و در آن زمان گفته می شد که شرکت نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، سبد خودروهای برقی خود را به ۱۵ عدد افزایش دهد.
هرچند که این هدف فعلا دور از ذهن است و برنامه جدید نیسان ، بر مبنای ترکیبی از خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی چیده شده است. به هر حال نیسان آریا به عنوان اولین کراس اوور تمام برقی و تولید انبوه این شرکت، حسابی جای پای خود را محکم کرده است و اکنون خودرو مفهومی نیسان مکس اوت قصد دارد تا آینده این شرکت را به نمایش بگذارد و بی ام و آی ویژن دی و پژو اینسپشن را شرمنده کند.
همانطور که از تصاویر و ویدیو نیسان Max Out EV متوجه شده اید، ما با یک خودرو کانسپت کانورتیبل طرف هستیم که فضای کابین آن فقط برای دو سرنشین جا دارد. همچنین این صندلی ها می توانند تا نزدیک به چرخ های محور عقب هم حرکت کنند و حتی یک فضای تخت خواب شو را به وجود آورند.
به علاوه می دانیم که خودرو کانسپت برقی نیسان Max-Out EV بر اساس پلتفرم CMF-EV نیسان ساخته شده است که از قابلیت های رانندگی تمام خودکار هم بهره می برد. همچنین ف رمان نیسان مکس اوت هم به داخل داشبورد جمع می شود تا فضای کابین، به بزرگ ترین حالت خود برسد. البته خودروهای کانورتیبل و بدون سقف، جایی در دنیای آینده ندارد چرا که ضریب درگ و مقاوت این خودروها در برابر جریان هوا، زیاد است و در نتیجه مصرف انرژی آن ها هم (در برابر خودروهای معمولی) بالاتر خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که مصرف بهینه انرژی و افزایش شعاع حرکتی، دو مورد از سنگ های بزرگ در راه توسعه ی خودروهای الکتریکی به حساب می آیند.
البته طراحی ظاهری این خودرو مفهومی هم تقریبا حس و حالی از انیمه های ژاپنی را منتقل می کند و شاید هیچ وقت حتی نزدیک مرحله تولید هم نشود! در پایان کار به بخش فنی می رسیم که فعلا در مورد مشخصات فنی، باتری های و موتورهای نیسان مکس اوت ، چیزی نمی دانیم اما اگر بی ام و i Vision DEE را معیار قرار دهیم، می توان انتظار داشت که خودرو مفهومی نیسان Max-Out EV احتمالا میزبان یک یا دو موتور الکتریکی خواهد بود که توان آن ها در بهترین حالت خود به ۵۳۰ اسب بخار می رسد.