X-59 Quiet؛ هواپیمای سوپرسونیک آینده نگرانانه ناسا که شیشه جلو ندارد + فیلم
ناسا از یک هواپیمای آزمایشی رونمایی کرده که باعث می شود فکر کنید خلبانان در سرعت های بالا به شکل کور و بدون داشتن دیدی پرواز می کنند.
ناسا از یک هواپیمای آزمایشی رونمایی کرده که باعث می شود فکر کنید خلبانان در سرعت های بالا به شکل کور و بدون داشتن دیدی پرواز می کنند. اما به گفته ناسا، خلبانان بسیار زبده آژانس فضایی ایالات متحده از یک تکنولوژی واقعیت افزوده برای یافتن مسیر خود در فضای شلوغ آسمان استفاده خواهند کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روزیاتو، هواپیمای آموزشی موسوم به X-59 Quiet SuperSonic Technology از یک سیستم جدید استفاده می کند که جانشین خط دید مستقیم خلبان می شود.
به گفته جیم لس از خلبان های ناسا که در این پروژه مشارکت دارد، این تکنولوژی به خلبانان کمک می کند تا پرنده های مکانیکی دیگر را زودتر از قبل شناسایی کنند. لس پرواز با این هواپیمای جدید را تست کرده است، هواپیمایی با دماغه ای عجیب به طول ۳۸ فوت که آیرودینامیک بیشتر و بهتری برای سرعت های بالا دارد. هدف از طراحی X-59 کاهش صدای شکستن صوت است که بعد از عبور از سرعت صوت ایجاد می شود. ناسا در بیانیه ای گفته است: «اگر موفقیت آمیز باشد، پروازهای آزمایشی راه را برای کاهش شدید زمان پرواز با از سرگیری پروازهای سوپرسونیک در آسمان باز می کند». دماغه منحصربفرد این هواپیما بدان معناست که خلبان نزدیک تر به وسط هواپیما خواهد نشست بدون اینکه شیشه جلوی هواپیما وجود داشته باشد.
سیستم دید بیرونی از دو دوربین، یک نرم افزار پردازش تصویر و یک کامپیوتر استفاده می کند که تکنولوژی های موجود و جدید را با هم ترکیب کرده تا خلبانان یک تصویر واقعیت افزوده بسیار واقعی داشته باشند. لس می گوید: «تا حدود زیادی شبیه نگاه کردن از پنجره به بیرون است». مانیتورهایی که اطراف خلبان هسند دارای رزولوشنی چهار برابر صفحات اج دی هستند که مردم از آن ها استفاده می کنند. این صفحه نمایش می تواند بخش های متفاوتی از آسمان را نشان دهد و صفحه نمایش می تواند تغییر کانال دهد.
این کانال ها با سرعتی بسیار بالا تغییر یافته که سرعت آن پنج میلی ثانیه اعلام شده است. یک کمپانی سازنده هلیکوپتر که هنوز نامش فاش نشده، در حال حاضر از این تکنولوژی جدید برای اضافه کردن صفحه نمایش ویدیویی ۴k به برخی از مدل هایش استفاده می کند. این هلیکوپترها برای سرویس های اورژانس پزشکی، خدمات عمومی، بخش انرژی ساحلی، حمل و نقل هوایی و هوانوردی شخصی استفاده می شوند.