فیلم | پرواز اولین هواپیمای مسافربری بدون سوخت
اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی/الکتریکی جهان که "آلیس" (Alice) نام دارد، برای اولین بار در طی یک پرواز ۸ دقیقه ای در واشنگتن به ارتفاع ۳۵۰۰ فوتی (۱۰۶۶.۸ متر) رسید.
اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی/ الکتریکی جهان که "آلیس" (Alice) نام دارد، برای اولین بار در طی یک پرواز ۸ دقیقه ای در واشنگتن به ارتفاع ۳۵۰۰ فوتی (۱۰۶۶.۸ متر) رسید.
به گزارش تین نیوز، این هواپیما توسط شرکت مستقر در واشنگتن "Eviation" توسعه یافته است. طی روزهای گذشته "آلیس" که یک هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی است، اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد.
نمونه اولیه هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان برای اولین بار ۲۷ سپتامبر در یک پرواز آزمایشی که نقطه عطف مهمی برای هوانوردی بدون آلودگی کربن است، برخاست. این هواپیمای مسافربری دارای جایگاه ۹ سرنشین، در ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت محلی در ۲۷ سپتامبر از فرودگاه بین المللی گرانت کانتی ایالت واشنگتن به پرواز درآمد.
سیاتل تایمز گزارش داد وقتی صحبت از هواپیماهای تمام الکتریکی در دست توسعه به میان می آید، "آلیس" از همه جلوتر است. اگر اداره هوانوردی فدرال برای حمل مسافر به آن مجوز دهد، "آلیس" می تواند به اولین هواپیمای تجاری کاملا جدید و تمام الکتریکی تبدیل شود.
هواپیماهای تمام الکتریکی مانند "آلیس" به طور بالقوه می توانند آلودگی مسیرهای کوتاه تر بین فرودگاه های کوچک و منطقه ای را پاک کنند.
سازنده "آلیس"، شرکت "Eviation"، پروازهای مسافربری و باری بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ مایلی را مورد هدف قرار داده است. این مانند پرواز از شهر نیویورک به بوستون یا از لس آنجلس به لاس وگاس است.
پرواز آزمایشی اخیر تنها هشت دقیقه طول کشید، اما هواپیما در آن به ارتفاع ۳۵۰۰ فوتی رسید. هدف از این پرواز جمع آوری داده ها برای بهبود طراحی این هواپیما بود که هنوز راه زیادی تا پرواز با مسافران در پیش دارد.
"آلیس" در نهایت در سه پیکربندی عرضه خواهد شد: یک هواپیمای مسافربری با ۹ سرنشین، یک هواپیمای لوکس با ۶ سرنشین و یک نسخه هواپیمای الکتریکی باری. اندازه محدود سرنشینان این هواپیما به ظرفیت باتری مربوط می شود. برای کاهش آلودگی هواپیماهای بزرگتر، دولت بایدن به دنبال سوخت های پایدار در هوانوردی است که ممکن است از ذرت، جلبک یا حتی زباله های شهری ساخته شوند.
یکی از بزرگترین موانع برای صنعت هواپیماهای الکتریکی نوپا، فناوری باتری است. باتری ها می توانند به جای سوخت های مبتنی بر نفت که امروزه استفاده می شوند، هواپیما را با انرژی های تجدیدپذیر تغذیه کنند، اما باتری ها بسیار سنگین هستند که می تواند هواپیما را سنگین کند و کارایی آن را کاهش دهد. به علاوه، آنها هنوز قادر به تحمل شارژ کافی برای تامین انرژی پروازهای طولانی تر نیستند و برخی نگرانی های ایمنی نیز در مورد باتری های لیتیوم یونی وجود دارد که می توانند در صورت از کار افتادن و حتی آتش گرفتن به طور غیرقابل کنترلی گرم شوند.
سیاتل تایمز گزارش داد که با در نظر گرفتن همه این موارد، شرکت "Eviation"، انتظار دارد تا چندین سال دیگر گواهینامه پرواز را دریافت کند.
گرگ دیویس، مدیرعامل شرکت "Eviation" به سیاتل تایمز گفت: به نظر می رسد تا پنج سال دیگر فناوری باتری نسبتاً مطلوبی را در اختیار داشته باشیم.
نام "آلیس" از رمان لوئیس کارول به نام "آلیس در سرزمین" عجایب گرفته شده است. این هواپیما برای اولین بار بیش از سه سال پیش در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شد.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت "Eviation"، امیدوار است که گواهینامه اداره هوانوردی فدرال را دریافت کند و تا سال ۲۰۲۷ هواپیما را وارد بازار کند.
شرکت "Eviation" سه سال پیش قیمت ۴ میلیون دلاری برای این هواپیما تعیین کرده بود، اما دیویس در پرواز اخیر از گفتن درباره تعیین هزینه این هواپیما خودداری کرد.
ابرقدرتهاباقلدری انرژی هسته ای دارندوچنین قدرت نمایی میکنند!
اما باداشتن انرژی هسته ای دیگرکشورها مخالفند!
میخوان یکه تاز میدان باشند!
و دیگرکشورها محروم ازاین انرژی باشند!
به هرکشوری که خودشان بخواهند و تحت نظرخودشان باشد، بلامانع است!!!
ایران بزرگ و مقتدر بدون نیاز به قلدران به انرژی هسته ای رسیده و به یاری خدا و همت دانشمندان جوان کشورمان ازهمه جلو میزند.
انشاالله