بازدید سایت : ۴۱۹۶۱
سایز ویدئو: 2.89M | مدت زمان: 00:01:41 | دانلود ویدئو

فیلم| کرم رباتیک جنرال الکتریک برای بازرسی و تعمیر آسان موتور جت‌ ها

این ربات بدون نیاز به بازکردن موتورها، زمان بازرسی و تعمیر را به حداقل می رساند.

تین نیوز |

این ربات بدون نیاز به بازکردن موتورها، زمان بازرسی و تعمیر را به حداقل می رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، کمپانی هوافضای جنرال الکتریک از یک رباتیک کرم مانند رونمایی کرده است که می تواند در آینده موتور جت ها را بازرسی و تعمیر کند. این ربات که سنسی ورم (Sensiworm) نام دارد، نقش یک جفت چشم و گوش اضافه را برای اپراتورهای خدمات هواپیماها بازی می کند. طبق اعلامیه GE، این ربات نرم می تواند زمان خرابی را به حداقل برساند و بازرسی های کمتر تهاجمی اجرا کند. این ربات حتی در آینده می تواند خودش موتورها را تعمیر کند.

سنسی ورم مخفف عبارت کرم رباتیک عصبی پوستی الکترونیک نرم (Soft ElectroNics Skin-Innervated Robotic Worm) است. کمپانی GE نقش این ربات را در مهندسی هوافضا به نقش ربات های نرم غیرتهاجمی در جراحی بیماران تشبیه می کند.

بازرسی و تعمیر راحت موتور جت ها با کرم رباتیک جنرال الکتریک

این کمپانی نوشته است: «این تکنولوژی ها بازرسی و تعمیر کمتر تهاجمی موتورهای متصل به بال جت ها را ممکن می سازند و زمان خرابی را به حداقل می رسانند.» GE می گوید ربات سنسی ورم می تواند دسترسی تقریباً نامحدود به موتورها را برای اپراتورها امکان پذیر کند، بدون اینکه نیاز به بازکردن آن ها وجود داشته باشد.

اپراتورها از راه دور سنسی ورم را کنترل می کنند. این ربات می تواند بین بخش های مختلف موتور بلغزد؛ ازجمله روی تیغه های درحال چرخش توربین ها. سنسی ورم می تواند به طور اتوماتیک موانع را احساس و از آن ها اجتناب کند و با پاهای مکنده هوای خود به جاذبه غلبه نماید و ضخامت پوشش های مانع گرما را اندازه بگیرد. GE می گوید رباتش حتی قادر است نشت گاز را بو بکشد.

 

این کمپانی نوشته است «[این ربات] با طراحی نرم و سازگار خود می تواند هر اینچ موتور جت را بازرسی کرده و ویدیوی زنده و داده های زمان واقعی را درباره شرایط بخش هایی مخابره کند که اپراتورها معمولاً آن ها را چک می کنند.»

شرکت هوافضای GE این کرم رباتیک را با تکنولوژی SEMI Flex طراحی کرده که حاصل همکاری بخش دولتی و خصوصی ارتش آمریکا با تمرکز روی ابزارهای الکترونیک منعطف است. GE اشاره ای نکرده که سنسی ورم تا چه حد توسعه یافته است یا چه زمانی می توانیم انتظار بهره برداری میدانی آن را داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.