◄ فیلم| معرفی خطوط جدید مترو تهران
آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اساسی تهرانی هاست. برای رفع این مشکل باید توسعه حمل ونقل عمومی با اولویت مترو در دستور کار قرار گیرد.
مطالعات خطوط جدید طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت از اواسط سال 1399 آغاز شد. طبق طراحی های صورت گرفته با احداث 4 خط جدید، حدود 175 کیلومتر مسیر و 130 ایستگاه به شبکه مترو تهران اضافه خواهد شد.
گزارش های پربازدید امروز را بخوانید:
◄ شاهکار جدید راه آهن ؛ گزینش بیت سوهان و زعفران از شعر آیینی !
اتوبوس برقی چینی محبوب زاکانی کی به خیابان های تهران می رسد؟
برای اولین بار، در انجام مطالعات خطوط جدید از مجموعه مشاوران شهرسازی و ترافیکی در تعیین موقعیت دقیق ایستگاهها و همچنین برآورد ظرفیت خطوط استفاده شده است. از مهمترین اقدامات انجام شده در مطالعات این 4 خط، بررسی اثرات احداث و بهره برداری از هر یک از ایستگاه های جدید بر میزان جذب مسافر سایر خطوط مترو تهران است.
ساخت تونل ها و ایستگاه ها، تامین ناوگان مورد نیاز و تجهیز شبکه خطوط جدید مترو، به ارزش پول امروز حداقل 400 هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد. با احداث 4 خط جدید، روزانه حداقل 2/2 میلیون سفر به جمع استفاده کنندگان از شبکه مترو تهران افزوده شده و جمع کل سفرهای روزانه خطوط هفتگانه فعلی و چهارگانه جدید به حداقل 5 میلیون سفر در روز می رسد.
میزان صرفه جویی ناشی از کاهش مصرف بنزین و گازوئیل بر اثر ساخت خطوط جدید حداقل 800 میلیون لیتر در سال و به عبارتی 2400 میلیارد تومان به قیمت امروز حامل های انرژی است. احداث خطوط 8 تا 11 در هم افزایی با خطوط هفتگانه موجود، باعث ایجاد حلقه ای متصل و یکپارچه در شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی پایتخت شده و شکل پراکندگی ایستگاهها در مناطق مختلف را متعادلتر می سازد.
امید داشتم توی طرح جدید یه خط حلقه ای داشته باشیم (مثل مترو ی مسکو یا برلین) ولی ناامید شدم
سلام به مسعولین دلسوز حمل ونقل عمونی وشهرداری...تهران به لندازه کافی از مترو برخوردار شده.ایا شهرهای غربیر.اندیشه.قدس.شهریار.ملارد..مال استان تهران نیستن..صبح مروم پیر وحوان در صف کیلومتری در سراسیاب ملارد واندیشه منتظر اتوبوس هستن واتوبوس ها هم هر طور دلشون میخاد رفتار میکنن ویا غروب در آزادی صف چند صد متری مردم اندیشه وملارد رو اسیر خود کردن خواهشا ترافیک جاده ملارد واندیشه به آزادی رو غروب برید ببینید تادمروم ساعت ها درگیر ترلفیک این مسیر ۳۰دقیقه ای بدون ترلفیک وبالای دو ساعت با ترافیک رو طی میکنن .خواهشا رسیدگی کنید ویک خط مترو نجات دهنده مروم لین شهرها ی استان تهران هست...
سلام
با توجه ویدیو معرفی خطوط جدید مترو تهران 7,8,9,10,11 , در این ویدیو گفته شده که در ساعت اولیه صبح 236 هزار مسافر را جابجا خواهد کرد حالا ما با یه حساب سر انگشتی حسابی میخوایم بفهمیم که این 4 خط در یک ساعت چه در آمد هنگفتی نصیب شهرداری تهران خواهد کرد ، ما قیمت بلیط این ایستگاه 4 هزار تومان در نظر گرفتیم حالا حساب کنیم ببینیم چه درآمدی حاصل می شود
236000*4000=944,000,000
حال باقی خطوط مترو که چه درآمدی حاصل می کند بماند .
این یه حساب کتاب ساده و سرانگشتی بود ، حساب کتاب تخصصی تر به عهده کارشناسان فن
با تشکر
درخواست تسریع و راه اندازی متروي تهران اسلامشهر
خداقوت
خداخیرتون بده.ازمسئولین محترم سپاسگزارم.
لطفا نقشه فایل با کیفیت بالا بزارید که بزرگ شود و ایستگاه ها خوانده شود
چرا در نقشه جدید جایی برای مردم سرآسیاب وملارد وحومه نیست شما مسئولین لطف کنید ساعت ۴ونیم بامداد یه سری به صفهای اتوبوس این خطوط بزنید میفهمید ما چی میگیم ما قشر کارگر با چه بدبختی خودمونو به مترو بیمه وآزادی میرسونیم با این اتوبوسهای فرسوده این خطوط پدرپا وکمرمون در میاد ایا نباید فکری بحالمون بکنید الخصوص پائیز زمستون خانمها چه عذابی میکشندایا ملارد جزء تهران به حساب نمیادبیشترین قشر مسافر مترو رو ایندخطوط تامین میکنند
لطفا برای متروپردیس هم فکری بکنید
چهار راه پارک وی و برای مترو یه فکری بکنید مرکز صدا سیما جام جم تشکر
مردمانی که داخل شهر تهران زندگی می کنند به مترو نیاز دارند اما به شبکه اتوبوس رانی خصوصا BRT و تاکسی ها هم دسترسی دارند اما مردمانی که :
سمت پردیس بومهن رودهن با جمعیتی بیش از 200 هزار نفر
سمت ورامین قرچک پیشوا با جمعیتی بیش از 500 هزار نفر
سمت قلعه حسن خان , شهریار - اندیشه , فردیس ملارد و ... تا صفادشت با جمعیتی بیش از 2.5 میلیون نفر
زندگی می کنند اساسا هیچگونه وسیله حمل و نقل عمومی درست , منظم و اقتصادی برای سفر به تهران در اختیار ندارند اتوبوس ها که داغون است معلوم نیست کی برسن کی مسافرگیری کنند کی حرکت کنند و کی برسند ! هزینه تاکسی بین شهری به شکل روزانه هم معقول نیست خصوصا برای اقشار ضعیف , همچنین این مناطق پر است از شهرک های صنعتی , کشاورزی و ... و قطب های علمی و این برای کارگران و دانشجویان هم سخت است پس نهایتا چاره ایی ندارند جز روشن کردن ماشین شخصی به مقصد تهران , بخش خیلی زیادی از بار ترافیکی و آلودگی هوا در شهر تهران محصول همین ضعف شدید شبکه حمل و نقل عمومی حومه است یعنی شما کل 11 خط مترو را هم راه بندازین سرویس کامل هم بدین باز سر همین قضیه حداقل 50 درصد گره و مشکل باقی می ماند دقت کنید که اگر خط مترویی از جایی مثل اکباتان احداث شود و تا فرودگاه پیام توسعه پیدا کند همین 1 خط مترو به جمعیتی معادل جمعیت استان آذربایجان شرقی سرویس خواهد داد سطح زیست و اقتصاد چنین جمعیتی را ارتقا خواهد داد حتی سطح زیست مناطق شمالی بزرگراه هم ارتقا پیدا می کند پس لطفا الویت بدهید به :
1 . اتمام ساخت مترو اسلامشهر
2 . اتمام ساخت خط 2 مترو کرج که مناطق پرجمعیتی مثل فردیس را به خط 5 مترو کرج تهران متصل کند
3 . احداث فاز اول مترو 50 کیلومتری اکباتان فرودگاه پیام از اکباتان به موازات لشگری برای دادن سرویس به شهرک هایی مثل تهرانسر , کارخانه های این مناطق , مال های تجاری این مناطق تا قلعه حسن خان 320 هزار نفری که فعلا در این فاز , مناطق مجاور مثل منطقه شهریار هم بهره ببرن .
این 3 مورد انجام شود قطعا وضعیت ترافیکی و آلودگی هوای خود شهر تهران هم خیلی بهتر می شود من خودم غرب تهران می شینم و می دونم سر صبح ها چه سیل جمعیتی از مناطق حومه غربی وارد شهر تهران می شن و همان سیل خودرویی چگونه عصرها از شهر تهران خارج می شن شما در مناطق جنوب غربی تا غرب شهر تهران , بیش از جمعیت کل کشور قطر , جمعیت ساکن و شناور دارید جمعیتی بیشتر از جمعیت استان هایی مثل یزد , لرستان , کردستان و ... و این مترو بزرگترین خدمت ملموس به مردم است خصوصا مردم زیر دهک 5 .
این خطوط خیلی عالی هستن. البته در صورتی که قطار هم به اندازه کافی وجود داشته باشه
با سپاس از خدمات تلاشگران و کارگران زحمت کش مترو . خطوط مترو هم در مسیر مناطق بالای تهران در حال توسعه است تا جنوب شهر و قشر ضعیف، تنها خط جنوب ، خط بهشت زهرا تا فرودگاه و جدیدا پرند است ، شهرک های جنوبی در شرق و غرب هیچ خدماتی ندارند ، نزدیک به
۵ تا ۶ میلیون جمعیت کارگر و زحمت کش، حداقل مترو را شخصی و خانوادگی نکنید ، کرایهها هم بماند که در حال افزایش سرسام آور است ، روزانه بیش از ده میلیون سفر ، ۴۰۰۰ تومانی، معادل چهل میلیارد درآمد شهرداری از قشر ضعیف جامعه ، حساب کنید درآمد يک ماه و یک سال ، بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان ، کارگران زحمتکش و بازنشستگانی که باید یارانه و نیم بها باشند مثل تمام دنیا ، بجای این نوع کمکها یارانه غذایی با خرید اجباری و قیمت سرسامآور را با هزار منت و توهین به آنها میدهند، چقدر اختلاس و دروغ و ،،،،،، ،، مثل فروشگاههای زنجیرهای مواد غذایی و فرش و لوازم خانگی و، ،،، جدیدا وارد گوشی همراه . تکش و مدافعان بانک و بيمه و نمودار میشود، و دلقکهایی مثل پژمان جمشیدی و ،،،،،، بعنوان مزدور را وارد بازار گرمی خودشان کردهاند، بیچاره مردم و بیچاره پژمان ها ، همه ملت مجبور شدن هر جنسی رو با هر کیفیت بخرند ، شما فقط حساب کنید هزینه تبلیغات این فروشگاههای زنجیرهای رو ، معادل روزانه یک میلیارد تومان ، از جیب قشر کارگر و بازنشسته ، چقدر هم با افتخار میگن ، خرید امسال با قیمت پارسال ، هرچند فقط یک ماه فاصله پارسال با امسال است . وسیله ۴ میلیونی رو میدن ۲۴ میلیون یکساله ،،،،،،،،، ببخشید با مترو رفتم تو ایستگاه سران ایرانی، سه راه افسریه و شهر فحش روبروی تهرانسر، به کجا چنین شتابان ، بلاخره گرد سم الاغهای شما هم دفن خواهد شد ، درود بر جوانان و شیر زنان و همه آینده نگران ایران . مجددا ببخشید،