فیلم| فواید تکمیل کریدور شمال به جنوب
با احداث راه آهن رشت – آستارا ایران شاهراه جهان می شود.
با تکمیل خط ریلی رشت -آستارا، بندر عباس به صورت مستقیم به آستارا متصل و امکان ترانزیت مستقیم کالا از بندر بمبئی تا بندر هلسینکی فنلاند به طول ۱۳ هزار کیلومتر فراهم میشود همچنین تکمیل کریدور شمال به جنوب، درآمدی بیست میلیارد دلاری برای کشور به همراه دارد.
منبع:
ریل نیوز
با سلام - اين كليپ اشكالات متعدد و اساسي دارد. لطفا نام موسسه تهيه كننده و كليپ را نيز درج كنيد.
درآمد 20 ميليارد دلاري براي ترانزيت يك اشتباه رايج در رسانه ها است كه متاسفانه بر زبان مسئولين هم بيان شده است در حاليكه درآمد فعلي ترانزيت بعد از 25 سال تلاش حدود يك ميليارد دلار است و بيست برابر كردن آن تصوري رويايي و دور از دسترس است كه هيچ محققي اين رقم را تاييد نمي كند. ضمنا ساخت رشت آستارا گرچه بر بهبود روابط و حجم ترانزيت موثر است ولي اصلا در حدي كه در اين كليپ بيان شده اثر ندارد و اين كليپ مستند به گزارشات رسمي نيست. اگر لازم باشد شرح مي توانم ارائه كنم.
با سلام - منبع ریل نیوز است و در پایین مطلب نیز درج شده است.
احسنت آقای ناصریان/
بزرگنمایی به اندازه 20 میلیارد دلار!
چرا بدون اتکای به مطالعه، اعداد دروغین به خورد مسئولین می دهند؟
این دروغ ها کار دلالان پروژه است.
کل کرایه های که کامیون های کشور دارند بابت جابه جایی بار بین شهری یک سال می گیرند (یعنی 600 میلیون تن بار داخلی سالانه) نزدیک 6 میلیارد دلار است. چطور اینها ادعا می کنند می توان از ترانزیت سالی 20 میلیارد دلار درآورد آنهم فقط از یک پروژه رشت آستارا ؟
ساختن این دروغ ها نتیجه ای جز گرفتار کردن ایران و فدا کردن ایران برای یک دوران بلندمدت حاصل دیگری ندارد.
این استعمار جدید است.
چرا از بندر امام خمینی و بندر آبادان که فاصله آن نزدیک تر هست استفاده نمیشه...البته باید اروند رود و خور موسی لایروبی بشه
ما چهارراه جهان هستیم ،ولی حیف که استفاده نمیکنیم.چون راه نداریم.مگر درامدایران از زمان کوروش کبیر تا پیدایش نفت چیزی بجز گمرکات بوده ؟بایداولویت اول کشور ،ساخت راه باشد.ریلی و شوسه.
کریدور شمال جنوب از بوشهر شیراز اصفهان به سمت شمال بهترین مسیر است که نادیده گرفته شده