بازدید سایت : ۳۲۷۴۳
سایز ویدئو: 50.90M | مدت زمان: 00:11:56 | دانلود ویدئو

فیلم| آزمایش نمونه واقعی لکوموتیو بخار

تصور نحوه کار بسیاری از ماشین آلات صنعتی برای هر ذهن کنجکاوی مهیج به نظر می رسد. حال اگر این ماشین آلات از نوع صنعتی ولی منسوخ شده باشند، در صورت خوش شانس بودن می توان نمونه شبیه سازی شده آن را در موزه ها یافت.

تین نیوز

تصور نحوه کار بسیاری از ماشین آلات صنعتی برای هر ذهن کنجکاوی مهیج به نظر می رسد. حال اگر این ماشین آلات از نوع صنعتی ولی منسوخ شده باشند، در صورت خوش شانس بودن می توان نمونه شبیه سازی شده آن را در موزه ها یافت. با اینحال، لذت دیدن ماکت شبیه سازی شده را نمی توان با مشاهده کارکرد واقعی ماشین، آن هم از نزدیک مقایسه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری ریل نیوز؛ لکوموتیوهای بخار نیز یکی از ماشین آلاتی هستند که هر چند تا کمتر یکصد سال پیش فعال بودند، اما امروزه تنها در گوشه موزه های ریلی می توان ماکت های آنها را دید. ولی این ماکت ها تنها توضیحی شفاهی برای ذات حقیقی و نحوه عملکرد این نوع لکوموتیوها محسوب می شوند.

در ایالت اورنج کانتی آمریکا، یک شرکت متخصص در مدلسازی به نام اَلن مادلز، نمونه ای از یک لکوموتیو بخار را ساخته و به نمایش گذاشته است. این لکوموتیو، کاملا با دیگ بخار کار کرده و به حرکت در می آید. همانطور که در ویدئوی بالا نیز مشاهده می کنید، «تام رودِس» طراح و سازنده این لکوموتیو سوار بر آن بر روی ریل ۷.۵ اینچی به حرکت در آمده و می توان گفت که ماکت شبیه سازی شده توسط وی، دستکم توانایی حمل یک انسان را دارد. تمامی اجزای لکوموتیو بخار الن مادلز کاملا از روی نمونه اصلی شبیه سازی شده و این شانس را به شما مکی دهد تا از نزدیک، با نحوه کارکرد این نوع لکوموتیوها و اجزای مختلف آنها آشنا شوید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.