بازدید سایت : ۵۹۳۴۳
سایز ویدئو: 2.54M | مدت زمان: 00:01:32 | دانلود ویدئو

روایت جنایت منافقین در ایستگاه راه آهن قم +فیلم

سازمان منافقین در تیرماه ۱۳۶۰ در ایستگاه راه آهن قم جنایتی خون بار رقم زدند.

تین نیوز

سازمان منافقین در تیرماه ۱۳۶۰ در ایستگاه راه آهن قم جنایتی خون بار رقم زدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، متعاقب ورود سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به فاز مسلحانه علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران، درگیری های پراکنده، مسلحانه، اقدام به بمب گذاری و … برای ترورهای گسترده، از تابستان ۱۳۶۰ توسط منافقین آغاز شد. در همین راستا، منافقین با انفجار بمبی در سالن راه آهن قم در روز دوم تیرماه، دست به یک جنایت زدند که در مطبوعات منعکس شد.

بنا بر گزارش روزنامه ها، ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه روز ۲ تیر ۱۳۶۰ بمبی توسط منافقین در سالن انتظار راه آهن شهر قم منفجر شد که باعث شهادت و زخمی شدن ده ها نفر از مردم بی گناه شد.

در اطلاعیه روابط عمومی راه آهن، که در تاریخ ۳ تیر ۱۳۶۰ منتشر شد در باره این حادثه تروریستی آمده بود: «حدود ساعت شانزده و بیست دقیقه [روز دوم تیرماه ۱۳۶۰] قبل از ورود قطار مسافربری عادی تهران اهواز به ایستگاه قم بمبی مجاور باجه اطلاعات و بلیط فروشی ایستگاه قم منفجر شده و در نتیجه چهار نفر از هموطنان بی گناه (دو بچه، یک سرباز و یک زن) که هنوز هویت آنان مشخص نشده قربانی حادثه می شوند و قریب به پنجاه نفر از مسافرانی که منتظر ورود قطار به ایستگاه بودند، زخمی شدند».

به گزارش کیهان، دو کودکی که در جریان این حمله تروریستی به شهادت رسیدند، یک دختر ۸ ساله و پسری ۱۱ ساله بودند.

روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی درباره نحوه انفجار این بمب می نویسد: «زمان انفجار این بمب مصادف با توقف یکی از قطارهای شهرستان ها در ایستگاه قم صورت می گیرد که در این لحظه مسافرین قطار در حال پیاده شدن و رفتن به داخل سالن ایستگاه بودند» این گزارش می افزاید: «بمب در داخل سطل زباله در سالن انتظار ایستگاه راه آهن جاسازی شده بود».

روزنامه اطلاعات نیز در گزارشی که روز بعد از فاجعه منتشر می کند درباره قربانیان این حادثه می نویسد: «در میان مسافران، عده ای سرباز عازم جبهه نیز دیده می شدند. ضمنا در میان قربانیان این فاجعه جسد یک زن و دو کودک نیز مشاهده شده است». بنابر این گزارش «بمب هنگامی منفجر شد که داخل سالن راه آهن و قطار، برادران سربازی برای عزیمت به جبهه در انتظار بودند».

همین گزارش حاکی از این است که این بمب از نوع تخریبی و آتش زا بوده و هنگام انفجار، شعله های رنگین ایجاد کرده. همچنین آثار سوختگی فراوان در بدن مجروحین و شهدا برجای گذاشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در آن برهه زمانی اطلاعیه ای با اشاره به نحوه انفجار این بمب و تعداد شهدای و مجروحین حادثه، همچنین حضور به موقع مردم در صحنه اعلام کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم ضمن محکوم کردن این اعمال فاشیستی و ضد بشری اعلام می نماید که این گونه اعمال وحشیانه و غیر انسانی نشانه عجز گروهک های وابسته به ابرقدرت ها و به بن بست رسیده در برابر خروش امت انقلابی و همیشه در صحنه مان می باشد و محال است ملت رزمنده ایران بار دیگر تسلیم خط متمایل به غرب و شرق گردد».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.