◄ سرعت قطار؛ چالش بزرگ حمل و نقل ریلی ایران / ضرورت حل مشکل اتلاف وقت در چرخه واگن و لوکوموتیو
سرعت بازرگانی یک شاخص روشن و شفاف برای نشان دادن عملکرد حمل و نقل ریلی است.
سعید قصابیان کارشناس ریلی یکی از چالش های حمل و نقل ریلی کشور را سرعت بازرگانی دانست.
به گزارش تین نیوز، او در گفت و گو با خبرنگار ما، سرعت بازرگانی را یک شاخص روشن و شفاف برای نشان دادن عملکرد حمل و نقل ریلی ذکر کرد و گفت: این شاخص در حال حاضر عدد مناسبی نیست و لازم است سرعت بازرگانی افزایش پیدا کند.
بیشتر بخوانید:
راه اندازی کریدور شمال جنوب به ساخت راه آهن رشت آستارا وابسته نیست/ لزوم بازنگری در فرآیند خصوصی سازی ریلی
چالش های حمل و نقل ریلی وزیر راه و شهرسازی چیست؟/ فرزانه صادق مالواجرد چه راهکاری برای رفع مشکلات دارد؟
قصابیان یکی از راهکارهای افزایش سرعت بازرگانی را افزایش سرعت فیزیکی قطارها دانست اما در عین حال تاکید کرد که حل مشکل اتلاف وقت در چرخه واگن و لوکوموتیو است.
آقای قصابیان نگران نباش، مدیرعامل عوض شد همه چی درست میشه !!! ... الان دوران گل و بلبله ریل و فعالان بخش خصوصی است، بخش خصوصی رو به خودشون واگذاری دو سال دیگه نه مسافری رو این شبکه داریم نه باری حمل میشه ...این سند اینجا به یادگار بمونه
همین سرعت طومار پورسیداقایی رو پیچید و سانحه سمنان را رقم زد باید دور اندیشی شود نه اینکه با مدیریت احمقانه مردم رو به کشتن داد مثل سمنان
راه آهن از این ببعد مردم را فراموش میکند و با گران کردن پی در پی بهای بلیط ها جیب مردم بد بخت را به نفع بخش خصوصي غارت میکند
بابا ما هرسال میرفتم مسافرت همونم با گرون کردن بلیت دیگه نمیریم اون چی هی گرون بدون امکانات یعنی همون تخت 10سال پیش ای خدا لعنتت کنه ای خدا به زمین گرم بشونه ای خدا مرض بیوفته بجونتون من 60سالمه اخه جیبتون چه اندازس پور نمیشه
جناب کارشناس محترم لوکوموتیو داریم ؟؟تا سرعت بیشتری بره مشکل اصلی راه آهن کمبود لکوموتیو و واگن به روز است و تمام بدبختی و فلاکت و آبروریزی راه آهن بخش خصوصی است لطفاً با کلمات بازی نکنید
دقت بفرمایید با این اوضاع بعد صحبت از قطار سریع السیر می شود . راه آهن و وزارت راه به ویژه ابتدا باید اعتبارات مربوط به بازسازی و نوسازی را تمام و کمال دریافت و صرف همین موارد کند .بعد به سایر موضوعات بپردازد. سرعت قطار روی ریل 92 سال پیش چگونه می تواند بیش از 60 کیلومتر باشد . الان که شسماه از سال 1403گذشته هیچ اعتباری تخصیص نیافته است .نیمه دوم سال هم هوا سرد است و کار سخت بویژه در شمال و غرب کشور امکان فعالیت نیست.
امروز که صحبت از خارج شدن از ریل واگن هاست کارشناسان دلایل آن را اعلام کنند و وزیر محترمه این موضوع را مطالبه کند. دلیل عمده قدیمی بودن و فرسوده بودن ریل و تراورس است .
اگر آنهای که در راس وزارت راه هستند وادعای وطن دوستی وخدمتگذار مردم وکشورشان میدانند اگر در حمل نقل در خطوط ریلی ولگومتیو همت کنند ورشد وتوسعه بدهند در چند ده ملیارد دلار برای کشور سود آوری خواهد داشت هم در رشد اقتصادی وهم در صرفه جوی سوخت هم در هزینه درمان گمتر کردن حوادث جادهای ولی خدا لعنت کسی را ظاهر فریبی میکند ادعای خدمتگذار میکنه ولی در عمل آنطور نیست