بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
سایز ویدئو: 6.85M | مدت زمان: 00:01:24 | دانلود ویدئو

فیلم | صحبت های وزیر راه و شهرسازی درباره رایزنی با کشور عراق برای تکمیل پروژه ریلی شلمچه بصره

رایزنی با کشور عراق برای اتمام پروژه استراتژیک ریلی شلمچه بصره

تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز رایزنی و مذاکراتی با مقامات عراق برای تکمیل پروژه ریلی شلمچه بصره و تقویت مسیر جاده ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این اولین سفر خارج از کشور رئیس جمهور پزشکیان است که به کشور دوست و همسایه عراق انجام می شود، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و عراق بخش ریل، جاده و ترانزیت در این دیدارها بسیار مورد توجه هر دو کشور قرار خواهد گرفت.

صادق ادامه داد: به جهت ارتباطاتی که کشور عراق با همسایه خود از جمله سوریه دارد و با توجه به موقعیت استراتژیک ایران  و اتصال آنها به چین و هند ارتباط دو کشور بسیار حائز اهمیت است .

وی اظهار کرد: در بخش  جاده و ریل  موضوعات بسیار مهم از جمله راه آهن شلمچه بصره و بصره به مرز خسروی مورد تاکید قرار خواهد گرفت و تفاهم نامه هایی را در این زمینه منعقد خواهیم کرد. همچنین در حوزه هوایی و ترانزیت هم امروز دیدار و تفاهم نامه های را منعقد خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس قربانعلی بیک پاسخ

    با سلام
    موضوع راه‌آهن شلمچه بصره اهمیت بالایی دارد ولی باید توجه داشت که گلوگاه این راه‌آهن پل بازشونده آن است که بسیار زمانبر و پرهزینه است و در صورتیکه فقط برای مسافری باشد اصلا به آن نیازی نیست،‌
    میتوان مانند راه‌آهن تهران استانبول قطارها در بصره تعویض گردند و مسافران از پل موجود جاده‌ای استفاده نمایند
    اگر هم برای قطارهای باری توافق شد بهتر است سرمایه‌گذاری ما بصورت BOT باشد با تعهد حداقل مشخصی بار سالانه از سوی عراق و در غیر اینصورت پرداخت مابه‌التفاوت از سوی عراق