◄ سه عامل معطلی قطارها/ راهکار کاهش زمان توقف و افزایش سرعت بازرگانی در حمل و نقل چیست؟
کارشناس حمل و نقل در بخش آخر گفت و گوی خود در مورد چالش های موجود در بخش حمل و نقل ریلی، یکی از چالش های مهم این بخش را معطلی زیاد قطار و واگن دانست.
کارشناس حمل و نقل در بخش آخر گفت و گوی خود در مورد چالش های موجود در بخش حمل و نقل ریلی، یکی از چالش های مهم این بخش را معطلی زیاد قطار و واگن دانست.
به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان در گفت و گو با خبرنگار ما، بخشی از این معطلی ها را مربوط به سیر و حرکت ذکر کرد و گفت: بخش دوم مربوط به توقف ناوگان برای تعمیرات و نگهداری است که گرچه اجتناب ناپذیر است اما نباید از یک حد مشخص بیشتر باشد.
بیشتر بخوانید:
سرعت قطار؛ چالش بزرگ حمل و نقل ریلی ایران / ضرورت حل مشکل اتلاف وقت در چرخه واگن و لوکوموتیو
راه اندازی کریدور شمال جنوب به ساخت راه آهن رشت آستارا وابسته نیست/ لزوم بازنگری در فرآیند خصوصی سازی ریلی
چالش های حمل و نقل ریلی وزیر راه و شهرسازی چیست؟/ فرزانه صادق مالواجرد چه راهکاری برای رفع مشکلات دارد؟
وی اتلاف زمان در محل های تخلیه و بارگیری کالا را عامل دیگری برای کاهش سرعت بازرگانی قطارها ذکر کرد و گفت: برای رفع مشکل اتلاف وقت در سیر و حرکت باید دنبال توسعه حمل و نقل کانتینری و چند وجهی باشیم که متاسفانه آمار حمل و نقل کانتینری در مجموعه ریلی بسیار پایین است.
قصابیان تاکید کرد: برای حل مشکل اتلاف وقت مربوط به تعمیرات و نگهداری لازم است امکانات تعمیر و نگهداری چنان افزایش پیدا کند که حداقل خروج از سرویس ناوگان برای تعمیرات جاری ویژه و اساسی انجام شود.
وی افزود: در مورد تخلیه و بارگیری که اتلاف زمان بسیار زیاد نیز می توان راهکار مجاورت قطار و کشتی بدون واسطه را به کار برد تا ریل قطار تا کنار کشتی وجود داشته باشد و بار مستقیم به قطار منتقل شود.
الان اینارو به کی میگه؟ مال زمان میعاده یا جبارعلی؟