بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
سایز ویدئو: 3.96M | مدت زمان: 00:00:31 | دانلود ویدئو

◄ فیلم | سه انفجار در کارخانه شهرک صنعتی فجر گرمسار / ۲ نفر با سوختگی بالا/مصدومیت ۴ آتش نشان

امکان پیش بینی زمان مهار آتش کارخانه در گرمسار وجود ندارد/اعزام تیم های آتش نشانی ۹ شهر

تین نیوز |

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان گفت: انفجار و آتش سوزی در کارخانه ای از شهرک صنعتی فجر گرمسار گزارش شد و تیم های عملیاتی وارد صحنه شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مشرق، حسین درخشان روز دوشنبه افزود: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه گزارشی مبنی بر حریق و انفجار یک کارگاه در شهرک صنعتی فجر شهرستان گرمسار به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اعلام شد.

وی بیان کرد: تیم امداد و نجات پایگاه ایوانکی به محل حادثه اعزام شدند.

انفجارهای پیاپی از سوی شهرک صنعتی فجر شنیده شد و آتش سوزی گسترده به نظر می رسد به طوری که دود ناشی از حریقی بزرگ از داخل شهر بر فراز شهرک صنعتی فجر دیده می شود.

تیم های امدادی، اورژانسی و آتش نشانی گرمسار همه به سمت این شهرک صنعتی حرکت کرده اند و مسوولان نیز در حال بررسی ابعاد حادثه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان گفت: انفجار و آتش سوزی در کارخانه ای از شهرک صنعتی فجر گرمسار گزارش شد و تیم های عملیاتی وارد صحنه شده اند.

درخشان بیان کرد: تیم امداد و نجات پایگاه ایوانکی به محل حادثه اعزام شدند.

گرمسار حدود ۵۱ درصد از صنایع استان سمنان را در سه شهرک صنعتی فجر، گرمسار و جنت آباد جای داده است.

سه انفجار در کارخانه شهرک صنعتی فجر گرمسار

رییس جمعیت هلال احمر گرمسار افزود: چهار تیم عملیاتی تاکنون به این حادثه اعزام شده اند.

حمید مجیدی با اشاره به اینکه تاکنون سه انفجار در این کارخانه رخ داده است، ادامه داد که ۱۲ مخزن میعانات نفتی در این واحد تولیدی وجود دارد و احتمال انفجار این مخازن زیاد است.

وی افزود: حجم و دامنه آتش سوزی گسترده است و عوامل آتش نشانی تا فاصله زیاد نیز برای مهار آتش دچار زحمت شده اند.

حضور استاندار سمنان در صحنه انفجار کارخانه گرمسار

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در پی وقوع سه انفجار شدید در شهرک صنعتی فجر گرمسار، به منظور بررسی علت حادثه و مدیریت بحران، در محل حادثه حضور یافت.

به گفته پژمان قراییان رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، این حادثه تاکنون ۲ مصدوم با وضعیت وخیم داشته است.

هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت این انفجار در دست نیست و امدادگران تا دقایقی دیگر اوضاع را تحت کنترل خواهند گرفت.

گرمسار حدود ۵۱ درصد از صنایع استان سمنان را در سه شهرک صنعتی فجر، گرمسار و جنت آباد جای داده است.

امکان پیش بینی زمان مهار آتش کارخانه در گرمسار وجود ندارد/اعزام تیم های آتش نشانی ۹ شهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به گستردگی آتش سوزی کارخانه میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار، گفت: نمی توان زمان تقریبی برای مهار آتش اعلام کرد.

کمال طاهریان افزود: از میزان حجم ذخیره سوخت در انبار سوخت کارخانه میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار اطلاع دقیقی نیست به همین دلیل نمی توان از زمان تقریبی مهار آتش صحبت کرد.

وی ادامه داد: تیم های آتش نشانی از ۹ شهر استان های سمنان و تهران برای مهار آتش سوزی در صحنه حادثه و مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی، تیم های آتش نشانی از شهرهای سمنان، مهدیشهر، سرخه، آرادان، ایوانکی، گرمسار استان سمنان و همچنین شریف آباد، پاکدشت و ورامین از استان تهران در محل حادثه برای خدمت رسانی حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به انتقال۲ مصدوم با درصد سوختگی بالا در حادثه آتش سوزی کارخانه میعانات نفتی در شهرک صنعتی فجر گرمسار، گفت: به دلیل اینکه امکان نزدیک شدن به محل حادثه وجود ندارد، اطلاع دقیقی از تعداد مصدومان احتمالی وجود ندارد.

مصدومیت ۶ نفر در انفجار شهرک صنعتی گرمسار/ مصدومیت ۴ آتش نشان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از ۶ مصدوم در حادثه انفجار در یک واحد صنعتی شهرک صنعتی فجر گرمسار خبر داد.

درخشان؛ مدیرعامل هلال احمر سمنان شامگاه ۲ مهرماه اظهار کرد: با توجه به گستردگی و حجم آتش سوزی بالگرد امدادی به صحنه حادثه اعزام شده است.

وی از حضور چهار تیم امدادی هلال احمر در محل آتش سوزی شهرک صنعتی فجر خبر داد و افزود: گزارش این حادثه بعداز ظهر امروز ساعت ۱۵:۲۱ به هلال احمر استان اطلاع رسانی شد.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه این حادثه انفجار در کارخانه تولید روغن موتور رخ داده تصریح کرد: با دریافت گزارش انفجار در لحظات ابتدایی یک تیم به محل حادثه اعزام و سپس به چهار تیم امدادی افزایش یافتند.

درخشان ادامه داد: با توجه به مخاطرات موجود و نگرانی از انتشار حریق به شرکت ها و کارخانجات اطراف، هماهنگی های لازم با سازمان امدادونجات هلال احمر صورت پذیرفت و بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر نیز به محل حادثه اعزام شد.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه این حادثه تاکنون ۶ مصدوم داشته اظهار کرد: خوشبختانه امدادگران به موقع در صحنه حاضر و مصدومان نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی از مصدومیت تعدادی از آتش نشانان نیز خبر داد و گفت: تعداد مصدومان ابتدایی حادثه دو نفر بودند که با ادامه روند اطفای حریق، تعداد مصدومان این حادثه به ۶ نفر رسید.

آتش سوزی کارخانه قبل از مهر حریق

مدیرعامل هلال احمر استان افزود: چهار مصدوم دیگر حادثه، آتش نشان ها هستند که در معرض دود و حریق بودند و دچار گرمازدگی و دودگرفتگی شده اند که به بیمارستان اعزام شدند.

درخشان گفت: منطقه شهرک صنعتی گرمسار در حال حاضر ایمن سازی شده و میعانات در حال سوختن هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.