بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴
سایز ویدئو: 5.37M | مدت زمان: 00:00:28 | دانلود ویدئو

◄ فیلم| نگاهی به اجرای پروژه زیرگذر گویم در کلان شهر شیراز

پروژه زیرگذر گویم محوری شریانی در گلوگاه ورودی شمال غربی کلان شهر شیراز و تسهیل کننده گره ترافیکی آن، همچنین قطعه ای مهم در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان است.

تین نیوز |

پروژه زیرگذر گویم محوری شریانی در گلوگاه ورودی شمال غربی کلان شهر شیراز و تسهیل کننده گره ترافیکی آن، همچنین قطعه ای مهم در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان است.

فیلم جنجالی و پربازدید امروز را ببینید:

◄ مترو سواری خطرناک با درب کاملا باز قطار مترو تهران + فیلم

این پروژه در مسیر اتصال کلانشهر شیراز با استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای سپیدان، بیضا و سایر شهرهای قرار گرفته در محدوده شمال غربی شهر شیراز بوده که در آینده ای نزدیک با اتصال آزادراه شیراز-اصفهان به این محور، به ورودی اصلی شهر شیراز تبدیل می گردد.

تسهیل عبور و مرور در ورودی شمال غرب شیراز، مدیریت ترافیکی، ارتقای ایمنی، مدیریت زمان و کاهش حوادث ترافیکی ازجمله اهداف اجرای این پروژه به شمار می رود.

طراحی و اجرای بزرگترین زیرگذر شیراز به صورت روگذر و زیرگذر نیمه مسقف به طول تقریبی 2 کیلومتر با بهره گیری از دانش فنی روز، با استفاده از فناوری دیوار دیافراگمی توسط متخصصین مجرب داخلی و با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات حفاری دنیا و رعایت استانداردها صورت می پذیرد.

تمامی شمع های میانی، شمالی، جنوبی و محدوده رمپ های ورودی و خروجی و همچنین دیوارهای دیافراگمی شمالی و جنوبی و سازه مربوط به سقف زیرگذر در این پروژه اجراشده اند.

 روی این زیرگذر دال نیم مسقفی اجراشده است که علاوه بر بازآفرینی فضای موجود، ارتباط کامل محلی را نیز برقرار می کند ضمن اینکه تهویه در فضای زیرگذر به صورت طبیعی انجام خواهد شد که خود نمونه ای شاخص از طراحی مهندسان این مرزوبوم است.

افزایش ضریب ایمنی در هنگام خاکبرداری، افزایش سرعت اجرای طرح و کاهش هزینه های اجرایی از مزیت های این فن آوری بروز می باشد.

آخرین روند ساخت زیرگذر گویم شیراز

 ساخت زیرگذر گویم در سه شیفت در حال انجام است و  با پیشرفت عملیات حفاری زیرگذر نیمه مسقف گویم عملیات دیواره سازی و نماسازی پروژه برای افتتاح به موقع آغاز و بهمن ما امسال افتتاح خواهد شد.

این اَبَرپروژه به دلیل اینکه مسیر عبوری برای راه ارتباطی سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است کارکردی فراشهری (استانی و ملی) دارد.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد که تکمیل و افتتاح پروژه های مختلف و متعدد در سطح شهر شیراز منجر به ارتقای جایگاه این کلان شهر و توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر آن شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • وحید

    ضمن تشکر از شهردار و پرسنل زحمت کش شهرداری و پیمانکاران محترم پروژه، لازم بذکر است که این پروژه جدا از پروژه قطعه ۷ آزادراه شیراز-اصفهان میباشد. و جا دارد که استاندار محترم و نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی ، پیگیر اجرای پروژه قطعه ۷ آزادراه باشند

  • ناشناس

    کاش شهردار محترم اندکی به فکرپایین شهر هم می کرد.کمربندی جنوب شرقی شیراز۱۰سال هستت که نیمه کاره وناتمام مانده.

  • مهدی

    با سلام باید اسمش را گذارند زیر گذر شهید مهدی سعدی خانی واقعا مهدی سعدی خانی کسی بود که آنجا چند سال زحمت بکشد و در همان زیر گذر هم بخاطر ریزش سقف روی بیل مکانیکی به شهادت رسید روحش شاد و یادش گرامی باد..همکار زحمت کش

  • ناشناس

    مدت اجرای این پروژه خیلی طولانی شد ای کاش میشد اجرای این چنین پروژه‌ای به شرکت های معتبر خارجی داده میشد تا کمتر از یک سال اجرا میشد

  • سلام

    چقدر دنیای مسئولان استان فارس و انتخاب تیتر مزخرفی که انتخاب کردید

    چطور روتون میشه اسم این زیر گذر رو بزارید ابر پروژه...
    آخه خجالت بکشید آخه این این پروژه چه شاخصی داره که ابر پروژه بشه..... فقط شرم کنید

  • امین

    شهرستان نیریز فارس که پولدارترین شهر فارس میباشد از تعداد معدن سنگ چینی و کارخانه سیمان سفید وخاکستری و فولاد یه پل افتضاح وساده میخوان ورودی شهر بزنن ده ساله طول کشیده هنوزم کار داره. چرا با این همه مالیاتی که شهرستان میده یه همچین پل افتضاحی باید نصیبش بشه اونم ده ساله هنوز کلی کار داره. چرا بودجه فقط برای کلان شهرهاست. لعنت به این سیاست

  • امین

    شهرستانهای استان فارس خصوصا نیریز که اینهمه منابع داره وبیشترین مالیات رو میده متاسفانه فاقد یک پل وزیر گذر حیاتی است. شهرستانها اصلا حساب نمیان فقط مراکز استان. چرا اخه.

  • رحیم

    واقعاً اجرای پروژه ای با این تکنولوژی عقب افتاده را که،بیش از سه سال است دو کیلومتر زیر گذر رو باز و بسیار ابتدایی را اینگونه تبلیغ کردن !!!!!!!!! .

  • عمار .

    به نام خداوند جان و خرد : درود خداقوت احسنت ایشالله ماشاءالله مرحبا بر شهردار بلند همت خردمند بصیر شجاعدل مقتدر قدرتمند کلان شهر شیراز جنت تراز و جمع همکاران دستندرکاران مهندسین مشاورین کارکنان کارگران زحمت کش خدوم راسخ با ایمان کلان شهر شیراز ایران اسلامی عزیزمان باد . موفق پیروز سلامت با نشاط سرافراز پایدار برقرار باشید . و من الله التوفیق . التماس دعا و صلوات .‌

  • ناشناس

    با درود
    محدودیت و ترافیک بسیار زیاد ناشی از اجرای این پروژه امان همه را گرفته و قابل قبول نیست این همه زمان صرف این گونه برنامه های عمرانی کردن چون هزینه گزافی برای عموم دارد.

  • کوروش

    درود بر یکایک همشهری ها وسلام بر مسئولین نظام.مسئولین قدری تفکر هم کنند کسی ناراحت نمیشه به کسی هم بر نمیخوره.
    شما با چه تفکری برای کلان شهر شیراز که هم قطب گردشگری هم فرهنگی و هم پزشکی کشور میباشد و نقطه سقل شمال به جنوب میباشد در شهر کمربندی احداث کردید که حتی توان تردد سه تریلی کنار هم رو نداره ، خط اظطراری نداره ،خط کشی نداره ، دور برگردانها از خط سرعت جدا شده و به خط سرعت مسیر دیگر ورود دارد کجای دنیا این چنین شهر و معابر میسازن؟؟؟
    یک کیلومتر آسفالت سالم در شهر نیست!
    معابر فاقد روشنایی لازم در شب میباشد.
    آیا تفکری بر پیشرفت در نزد مسئولین نظام وجود دارد؟؟؟