بازدید سایت : ۶۵۶۹۵
سایز ویدئو: 17.80M | مدت زمان: 00:01:52 | دانلود ویدئو

◄ انقلاب خودروسازی/ایلان ماسک از سایبرکب رونمایی کرد؛ تاکسی خودران فوق پیشرفته ای که فرمان و پدال ندارد + عکس و فیلم

ایلان ماسک در مراسمی پرهیجان از تاکسی رباتیک سایبرکب رونمایی کرد. سایبرکب جاه طلبانه ترین پروژه ی تسلا است.

تین نیوز |

ایلان ماسک پس از وعده های فراوان سرانجام از اولین تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب (Cybercab) پرده برداشت. این خودرو برقی، به طور کامل روی فناوری خودران متمرکز است و دستاورد چشمگیری برای تسلا به حساب می آید.

 
 
به گزارش تین نیوز به نقل از زومیت، ایلان ماسک در مراسمی پرهیجان از تاکسی رباتیک سایبرکب رونمایی کرد. سایبرکب جاه طلبانه ترین پروژه ی تسلا است.

ایلان ماسک پس از وعده های فراوان سرانجام از اولین تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب (Cybercab) پرده برداشت. این خودرو برقی، به طور کامل روی فناوری خودران متمرکز است و دستاورد چشمگیری برای تسلا به حساب می آید.

تاکسی رباتیک تسلا فرمان و پدال ندارد و به راننده نیاز پیدا نمی کند؛ به همین دلیل پیش از ورود به چرخه ی تولید، باید مجوزهای پرتعدادی را از نهادهای رگولاتوری دریافت کند.

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

مشخصات و ویژگی های تسلا سایبرکب، تاکسی رباتیک ایلان ماسک

طراحی تسلا سایبرکب بسیار آینده نگرانه است. این خودرو درهایی دارد که همچون بالِ پروانه به سمت بالا باز می شوند و اتاق کوچکش صرفا از دو مسافر میزبانی می کند. سایبرکب در نگاه اول شبیه نسخه ی کوچک تر و چشم نوازتر وانت سایبرتراک است.

 

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

بسیاری از مردم انتظار داشتند که تسلا یک مدل آزمایشی از سایبرکب را به نمایش بگذارد؛ با این حال ایلان ماسک در اقدامی غیرمنتظره، ۲۰ دستگاه از این خودرو خودران را نمایش داد.

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

ماسک مدعی شد که سایبرکب برای شارژشدن به دوشاخه نیاز ندارد، چون از سیستم «شارژ القایی» استفاده می کند.

ایلان ماسک با تأکید بر ادعاهای قبلی خود گفت که حمل و نقل ازطریق خودروهای خودران بسیار کم هزینه خواهد بود. او اعلام کرد که در گذر زمان، میانگین هزینه ی عملیاتی سایبرکب به حدود ۰٫۲۰ دلار به ازای هر مایل (۱٫۶۱ کیلومتر) می رسد. درحالی که اتوبوس های شهری در هر مایل، یک دلار هزینه ی عملیاتی دارند.

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

مدیرعامل تسلا در ادامه گفت: «شما خواهید توانست که سایبرکب را بخرید.» به گفته ی ماسک، قیمت خودرو خودران و هیجان انگیز سایبرکب کمتر از ۳۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

بر اساس اعلام ماسک، تسلا روی ربات انسان نمای Optimus نیز کار می کند که احتمالا قیمتش بین ۲۰٬۰۰۰ دلار تا ۳۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

به روایت ایلان ماسک، انتظار می رود که خودروهای خودران بین ۱۰ تا ۲۰ برابر امن تر از خودروهایی باشند که توسط انسان هدایت می شوند. او گفت: «این اتفاق بسیار بزرگی است. این [خودرو] جان بسیاری از مردم را نجات خواهد داد و از صدمات فیزیکی جلوگیری خواهد کرد.»

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

ایلان ماسک در مراسم جدید تسلا گفت که این شرکت سال آینده آزمایش «FSD بدون نظارت را با خودروهای Model 3 و Model Y در تگزاس و کالیفرنیا» شروع می کند.

FSD یا Full Self-Driving (رانندگی تماما خودکار)، سیستم کمک راننده ی تسلا است که برخلاف نامش، رانندگی کاملا خودکار را به ارمغان نمی آورد و فعلا باید تحت نظارت راننده باشد.

 
 
 

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

ایلان ماسک در مراسم جدید تسلا گفت خودروهای خودران به صرفه جویی در زمان کمک خواهند کرد. او گفت مردم در آینده می توانند به جای اختصاص دادن زمان به رانندگی، مشغول مطالعه یا تماشای فیلم یا انجام کارهای دیگر شوند.

روبوتاکسی تسلا که سایبرکب نام دارد، کاملاً خودران است و در سال ۲۰۲۶ با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار برای عموم مردم عرضه خواهد شد.

تاکسی رباتیک تسلا با نام سایبرکب

تسلا اولین نمای اجمالی از روبوتاکسی خود را نشان داده است. این خودرو که کوپه ای دودر با درهای پروانه ای بنام سایبرکب (Cybercab) است، پنجشنبه شب طی مراسمی در هالیوود رونمایی شد. سایبرکب مثل نامش، طراحی قسمت جلویی خود را هم از پیکاپ سایبرتراک قرض گرفته اما بسیار کوچک تر است و شکل آیرودینامیک تری دارد. در داخل این خودرو فقط دو صندلی و یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد وجود دارد و خبری از فرمان و پدال نیست.

 

 

فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی و شعاع حرکتی سایبرکب اعلام نشده اما ایلان ماسک گفته است که این کوپهٔ خودران با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار برای عموم مردم عرضه می شود. این خودرو همچنین از قابلیت شارژ القایی بهره می برد و بنابراین، هیچ پورت فیزیکی و دوشاخه ای برای شارژ ندارد.

علاوه بر سایبرکب، ماسک از یک ون خودران الکتریکی بنام روبوون هم رونمایی کرده که برای جابجایی بدون رانندهٔ نفرات زیاد طراحی شده است. فعلاً هیچ اطلاعاتی از این ون وجود ندارد و فقط می دانیم که ظرفیت حمل بیش از ۱۰ نفر را خواهد داشت. همچنین مشخص نیست که روبوون برای عرضه به عموم مردم هم عرضه خواهد شد یا فقط برای استفاده های ناوگانی در نظر گرفته شده است.

 

تسلا قصد دارد با مدل ۳ و مدل Y، فرایند رانندگی کاملاً خودکار خود را سال آینده در کالیفرنیا و تگزاس آغاز کند. زمان عرضهٔ سایبرکب به بازار نیز سال ۲۰۲۶ اعلام شده است ولی میدانیم که زمان های اعلامی ماسک برای عرضهٔ محصولات خود همیشه با تأخیر مواجه بوده است. حتی خود ماسک هم اعلام کرده است که قبلاً جدول زمانی عرضهٔ محصولات جدید تسلا را خوش بینانه اعلام می کرده است. بنابراین، با شناختی که از تسلا داریم، احتمالاً زمان زیادی طول خواهد کشید تا سایبرکب را در خیابان ها ببینیم.

درهرحال، پس از رونمایی از این کوپهٔ خودران، تسلا به حضار اجازه داد تا سوار حدود ۵۰ دستگاه سایبرکبی شوند که در محل حاضر بودند و در محیط بسته ای متعلق به یک مجموعهٔ فیلم سازی، سواری با این خودرو را تجربه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.