بازدید سایت : ۳۸۸۷۶
سایز ویدئو: 8.58M | مدت زمان: 00:00:42 | دانلود ویدئو

◄ فیلم | وزیر راه: ظرف مدت یک ماه آینده به خانواده های داغدار حادثه معدن طبس مسکن واگذار می شود/نهضت ملی مسکن ادامه می یابد

اجرای تعهدات ۷۸۰هزار مسکن دولت های گذشته تسریع می شود.

تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی از اقدام وزارتخانه متبوع خود با دستور رئیس جمهوری برای تامین مسکن خانواده های داغدار معدن طبس تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرزانه صادق در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص حادثه دیدگان معدن طبس بنا بر تاکید رئیس جمهوری و پیشنهادی که وزارت راه و شهرسازی در خصوص تامین مسکن محرومان دارد، مقرر شد خانواده های داغدار که فاقد مسکن هستند، مسکن با پراکنشی که در استان های مختلف هستند از خراسان رضوی و خراسان جنوبی تا سیستان و بلوچستان و گلستان به آنان تعلق گیرد.

صادق افزود: این مسکن ها با قرارداد واگذاری هایی که به سرپرست خانوار و فرزندان شان است، به آنان تعلق می گیرد. ظرف یک ماه آینده این قرارداد واگذاری ها را به این خانواده ها تقدیم می کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تحویل دهی مسکن به متقاضیان، اظهار کرد: متاسفانه در شش ماه گذشته به دلیل اینکه منابع مالی به تسهیلاتی که باید به متقاضیان مسکن انجام می گرفت، تزریق نشده بود، رکودی از بهمن سال گذشته گریبانگیر خانواده ها در سراسر کشور شد.

صادق یادآور شد: با پیگیری هایی که انجام شد و کمکی که مجلس و آقای فرزین انجام داد، تزریق منابع برای آنچه که عقب ماندگی از بهمن سال گذشته بود، صورت گرفت.

وزیر راه گفت: عددی که مشارکت بانک را دارد الان ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار نفر است و همان ها هم به مشکل برخورده بودند. ما با پیگیری این موضوع به دنبال این هستیم که آنچه دولت در قبال مردم و متقاضیان متعهد شده است، حتماً تسریع در تسهیلات و اقدامات بعدی که آماده سازی و ساخت مسکن است را در اولویت قرار دهد.

صادق تصریح کرد: برنامه جدیدی وجود ندارد. قانون برنامه هفتم را داریم که مشخص است طی آن چه اتفاقی باید رخ دهد. من درباره تعهدی که سال های اخیر داده ایم و عددی حدود ۷۸۰ هزار نفر از مردم پول واریز کردند را توضیح می دهم که دولت فعلی را هم متعهد می کند این روند را تسریع کنیم تا مسکن به آنان تعلق گیرد. باید در این زمینه بنا بر بودجه ای که تخصیص داده می شود پیش برویم.
 

نهضت ملی مسکن ادامه می یابد/ اجرای تعهدات ۷۸۰هزار مسکن دولت های گذشته تسریع می شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یک قانون است و باید اجرایی شود، گفت: نهضت ملی مسکن در کشور ادامه می یابد.

صادق افزود: تفاهمات با کشور عراق در جهت اجرای توافقات قبلی بوده است؛ به طور مثال در سفری که به عراق و شلمچه داشتیم، اقدامات اجرایی که مدت ها انجام نمی شد بعد از سفر قراردادها به اجرا در آمد و تسریع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه با توجه به قانون جهش تولید مسکن، ساخت مسکن های تحویلی در چه مرحله ای است، اظهار داشت: در ۶ ماهه گذشته به دلیل عدم تزریق تسهیلات مالی به متقاضیان مسکن، شاهد رکود بازار مسکن در بهمن ماه سال گذشته بودیم که گریبانگیر اکثر خانواده ها در سراسر کشور شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری هایی که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون عمران و رئیس کل بانک مرکزی انجام گرفت، تزریق منابعی که از بهمن ماه سال گذشته باقی مانده بود، انجام شد، به طوری که عدد مشارکت بانک ها ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است.

صادق با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت سرجایش برقرار است افزود: همه مواردی که در قانون هفتم مطرح شده بنابر بودجه های تخصیصی پیش خواهد رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.