فیلمی از اولین پرواز یک خودرو برقی پرنده
این اولین پرواز مستند و قابل تایید از یک ماشین پرنده است. منظور از قابل تایید بودن این است که این یک ماشین واقعی با برخاست عمودی بوده و به جایی متصل نشده است.
جیم دوخونی (Jim Dukhovny) مدیر عامل استارت آپ کالیفرنیایی Alef Aeronautics در یک پست در شبکه های اجتماعی نوشت: این اولین پرواز مستند و قابل تایید از یک ماشین پرنده است. منظور از قابل تایید بودن این است که این یک ماشین واقعی با برخاست عمودی بوده و به جایی متصل نشده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حقیقت در مورد ادعای «اولین بودن در جهان» هرچه که باشد، شرکت Alef مطمئنا فراتر از آن چیزی است که ما انتظارش را داشتیم و در حالی که کیفیت ویدیوی منتشر شده زیاد بالا نیست اما به اندازه کافی واقعی به نظر می رسد. نمونه اولیه این مدل فوق سبک در یک خیابان ثابت می نشیند و راننده به وضوح در آن دیده می شود. سپس فیلم قطع می شود و با بسته شدن پنجره، راننده دیگر قابل مشاهده نیست.
به نقل از نیواطلس، در ادامه بار دیگر فیلم قطع می شود و دوباره شاهد صحنه ی دیگری هستیم که در آن مدل Zero به آرامی بالای یک لکسوس پارک شده شناور می شود و به آرامی حرکت می کند تا در سمت دیگر قرار بگیرد. این آزمایش پرواز کوتاه در یک بخش از خیابان عمومی بسته انجام شد. این ویدئو متاسفانه هیچ صدای خاصی ندارد.
Alef ادعا می کند که چندین سال است که نمونه های اولیه ای مانند این پرواز را در دست ساخت دارد. پس چرا ما فقط این ویدیو را از آنها داریم؟ دوخونی می گوید: ما در مورد ایمنی وسواس داریم و می خواستیم مطمئن شویم که خودرو به اندازه کافی برای مصرف کنندگان ایمن است قبل از اینکه واقعا آن را نشان دهیم.
ویدئوی دیگری، نمونه اولیه مدل Zero را نشان می دهد که به شکلی مشابه در امتداد جاده ای خاکی در بیابان حرکت می کند.
در واقعیت، بهتر است آن را به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین روی چرخ تصور کنیم، با ظرفیت بسیار ملایمی برای حرکت آهسته روی زمین و مجموعه ای از بخش های بدنه مصنوعی که پروانه ها را می پوشانند و نمای یک خودرو را شکل می دهند.
Alef ادعا می کند که این مدل A خودرو پرنده آن با یک بار شارژ تا ۱۱۰ مایل (۱۷۷ کیلومتر) پرواز می کند. از طرف دیگر، می تواند تا ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) رانندگی کند اما با سرعت بسیار کم. حداکثر سرعت آن در حدود ۲۵ مایل در ساعت (۴۰ کیلومتر در ساعت) است.
از نظر ایمنی، مدل A دارای یک چتر نجات بالستیک و سیستم های تشخیص و اجتناب از موانع است و به لطف بال ها، ممکن است در صورت از دست دادن قدرت، حتی برای فرود تصادفی به صورت ملایم پایین بیاید.
هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه مدل A به بازار وجود ندارد، اما با نگاهی به آینده، الف می گوید که برنامه هایی برای مدل Z با چهار صندلی، با برد رانندگی ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) و برد هوایی ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) و قابلیت های پرواز مستقل دارد. توسعه آن برای حدود سال ۲۰۳۵ برنامه ریزی شده است.