◄ فیلم| حمل و نقل ریلی؛ ستون فقرات اقتصاد آمریکا
این قطار باری با ۳۰ هزار اسب بخار مسافت پانصد مایل را فقط با یک گالن گازوییل ، حدود ۴ لیتر برای هر تن، طی می کند.
این قطار باری با ۳۰ هزار اسب بخار مسافت پانصد مایل را فقط با یک گالن گازوییل ، حدود ۴ لیتر برای هر تن، طی می کند.
به گزارش تین نیوز، برای به حرکت در آوردن این قطارها از موتورهای دیزلی و الکتریکی استفاده می شود و لوکوموتیوهای دیزل-الکتریک با سیستم کنترل چند واحدی (MU Control) از طریق کابل های کنترل و سنسورها هماهنگ می شوند.
این سیستم قدرت موتورهای الکتریکی را متعادل کرده و از طریق رادیو و ماهواره و کابل، دستورات را به تمام لوکوموتیوها منتقل می کند.
در قطارهای طولانی، سیستم DPU برای تنظیم قدرت و ترمز در لوکوموتیوهای میانی یا انتهایی استفاده می شود.
دو شرکت یونیون پاسیفیک (Union Pacific) و بی ان اس اف (BNSF Railway) حمل و نقل ریلی آمریکا را در اختیار دارند.
حمل و نقل ریلی غرب به شرق آمریکا که با این قطارهای فوق طولانی دبل کانتینر انجام میشود به عنوان ستون فقرات اقتصاد آمریکا شناخته می شوند.
از آنجایی که بنادر بسیار مهم و بزرگ وارداتی آمریکا در غرب و شهرهای صنعتی مهم در شرق این کشور قرار گرفته است و کشورهای اقتصادی بزرگ شرق آسیا مثل چین و ژاپن و کره و . . . به بنادر غرب آمریکا دسترسی بهتری دارند و همچنین عبور کشتیهای بسیار بزرگ از کانال پاناما هزینه بر و گاها ناممکن است، نقش این قطارها در جابه جایی کالا از شهرهای صنعتی به بنادر آمریکا پررنگ تر می شود.
معرفی شبکه بزرگ راه آهن آمریکا
خط آهن بیاناساف پس از راهآهن یونیون پاسیفیک دومین شبکه بزرگ راهآهن و یکی از ۷ خط آهن کلاس ۱ در آمریکای شمالی است. این خط آهن ۴۸۰۰۰ کارمند و ۳۲٬۵۰۰ مایل (۵۲٬۳۰۰ کیلومتر) در ۲۸ ایالت، و بیش از ۸٬۰۰۰ لوکوموتیو دارد. این راه آهن سه مسیر فراقارهای دارد که بین شرق و غرب آمریکا پیوندهای پرسرعت فراهم میآورند. این دو شرکت بر همه خطوط ریلی حمل محموله در غرب آمریکا انحصار دوگانه فروش دارند و در هزاران مایل حق ریل شریکند.