احداث آزادراه ۱۰ کیلومتری قم - اراک در دست اجرا
در جلسه پیگیری مصوبات استانی قم با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گزارش احداث آزادراه ۱۰ کیلومتری قم-اراک و آغاز ساخت فرودگاه قم تا دوماه آینده خبر داد.
در جلسه پیگیری مصوبات استانی قم با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گزارش احداث آزادراه ۱۰ کیلومتری قم-اراک و آغاز ساخت فرودگاه قم تا دوماه آینده خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه پیگیری مصوبات استانی قم که با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و امیرمحمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان برگزار شد، ضمن تأکید بر پیشبرد و به سرانجام رسیدن پروژه های عمرانی با تدابیر جدید در تامین منابع پروژه های عمرانی آغاز ساخت فرودگاه قم و تکمیل شبکه آزادراهی کشور با بهره برداری از آزادراه کنار گذر قم-سلفچگان و راهجرد-اراک، مطرح شد.
آزادراه قم- اراک به طول ۱۱۰ کیلومتر، به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران- بندر امام خمینی (ره) محسوب می شود.
همچنین طول کریدور شمال به جنوب (بندر انزلی تا بندر امام خمینی (ره) یک هزار و ۲۲۴ کیلومتر است که تاکنون ۸۴۰ کیلومتر از آن احداث شده است.
کریدور شرق به غرب (مشهد تا مرز چیلات) نیز به طول یک هزار و ۴۲۰ کیلومتر است که تاکنون ۲۵۶ کیلومتر از آن احداث شده است که کنار گذر قم به اراک تکمیل کننده کریدورهای شمال به جنوب و همچنین شرق به غرب کشور محسوب می شود.
آزادراه کنار گذر قم - سلفچگان، راهجرد - اراک در سه فاز در حال ساخت است که فاز نخست آن ۳۲ کیلومتر، فاز دوم ۴۳ کیلومتر و فاز آن در ۵۵ کیلومتر احداث خواهد شد.
بر اساس این گزارش، در این سفر علاوه بر پروژه های یاد شده، از سایت نهضت ملی مسکن ۵۶۰ هکتاری نیز بازدید شد.
وزیر راه و شهرسازی در آخرین سفر خود به استان قم با ساخت فرودگاه موافقت کرده و به گفته استاندار قم حدود دو ماه دیگر آغاز می شود و عملیات اجرایی فرودگاه قم حدود ۱۵ ماه طول خواهد کشید.
باسلام آزاد راه اراک قم مثل جدا سازی قم تهران عبور وسایل نقلیه سنگین با وسایل نقلیه سبک را می طلبند به امید اجرایی شدن این طرح ان شاالله
بسیاز عالی امیدوارم درکناراینها به بهسازی ونگهداری جادهای ساخته شد توجه شده وهمچنین جاده های بین شهری مثل سبزوارکاشمر باتشکر
سلام. آخه وقتی ۸۰ کیلومتری قم یه فرودگاه بین المللی هست چرا باید فرودگاه بسازید دوباره؟
پولش رو خرج آزادراه کنید و سریع بسازیدش.
آقای احسان، فرودگاه قم قرار هست برای پروازهای داخلی باشه، یعنی پرواز از قم به مثلا مشهد، اصفهان، بندرعباس، شیراز، نه پرواز خارجی، فرودگاه امام خمینی فرودگاه بین المللی هست و پروازهای خارجی، اما یکی از قم بخواد سفر هوایی به یکی از شهرهای دوردست ایران کنه مجبوره ابتدا بره فرودگاه مهرآباد و ازاونجا پرواز کنه،آیااین انصافه بنظرت؟اون هم زمانی که اکثر کلان شهرهای ایران فرودگاه دارن؟تازه قم گرچه هنوزامکاناتش در حد یک کلان شهرهست اما در تقسیمات کشوری استان محسوب شده و بایدامکانات استانی هرچه زودتر براش فراهم بشه، نه اینکه فرودگاه نسازن چون ۹۰کیلومتری قم فرودگاه بین المللی هست. خواهشن ضمن احترام ابتدا معلوماتتون رو کامل تر کنید سپس نظر بدهید.
از نظر اصولی ساخت فرودگاه نزدیک به فرودگاه دیگر اشکال دارد. الان کلی فرودگاه با فاصله بیش از 300 کیلومتر داریم که اقتصادی نیست و حالا این فرودگاه با 60- 70 کیلومتر فاصله با فرودگاه امام می خواهند راه بیاندازند! اصلا این کار کارشناسی نشده و غیر اقتصادی است. کارهایی هم که قبلا دنبال میشد توسط یک کاسب دنبال میشد که از فروش زمین و .... کاسبی کنه و منافع شخصی اش را دنبال میکرد. استاندار و .... باید تضمین کنند فرودگاه اقتصادی است و از کارشناسی انجام شده اطمینان داشته باشند!
من دانشجوام و باید مسیر قم به اراک را همیشه طی کنم کاش یکی از این مسئولین با ماشین یکبار هم شده از قم به اراک حرکت کند و وضعیت اسفبار این جاده را ببیند ....وقتی توی جاده حرکت می کنی اگه بخوای توی لاین اول حرکت کنی که همش چاله و دست انداز داره اگر هم بخوای از لاین سبقت حرکت کنی با توجه به اینکه ماشینهای مدل بالا همش برایت چراغ و بوق می زنند باید سرعتت رو بالای 120 تا برسونی که اونهم یا جریمه می شی یا تصادف ...کاش توی همین یکی دوماهه بسازن
واقعا مسیر فعلی دیگه کشش نداره مخصوصا آخر هفته ها