بازدید سایت : ۵۹۳۴۳
معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت:

◄ نبود زنجیره پیوسته و هماهنگ لجستیکی، مشکلات را به بخش تولید باز می گرداند

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت گفت: بزرگ ترین مزیت کشور ما این است که در یک شاهراه ارتباطی قرار گرفته ایم اما متأسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت های لجستیکی مناسب، آن چنان که باید از این مزیت راهبردی استفاده نکرده ایم.

نبود زنجیره پیوسته و هماهنگ لجستیکی، مشکلات را به بخش تولید باز می گرداند
تین نیوز

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت گفت: بزرگ ترین مزیت کشور ما این است که در یک شاهراه ارتباطی قرار گرفته ایم اما متأسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت های لجستیکی مناسب، آن چنان که باید از این مزیت راهبردی استفاده نکرده ایم.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی هلدینگ دکا، مهدی ضیغمی در حاشیه بازدید از زنجیره ارزش هلدینگ دکا گفت: بزرگترین چالش ما این است که اگرچه در یک شاهراه قرار گرفته ایم اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لجستیکی، کریدورهای حمل و نقلی و ارتباطی ما شکل نگرفته است.
وی با اشاره به مشکلات موجود در صنعت لجستیک از جمله بحث قوانین و مقررات، ثابت نبودن هزینه ها و … اظهار داشت: کشور در موضوع تولید باکیفیت و صادرات تلاش می کند اما نبود یک زنجیره پیوسته و هماهنگ در موضوع حمل و نقل، مشکلات را به صورت سلسله وار به حوزه تولید و صادرات باز می گرداند.

* توسعه اقتصاد بدون لجستیک محقق نمی شود

وی با اشاره به نقش صنعت لجستیک در توسعه تجارت تأکید کرد: اگر کل یک زنجیره، خوب کار کند اما زنجیره لجستیک نقش خود را به خوبی ایفا نکند، توسعه اقتصاد و تجارت محقق نمی شود.
معاون وزیر صمت با اشاره به زنجیره ارزش لجستیک ایجاد شده در هلدینگ دکا اظهار داشت: شرکت های زیادی بر حوزه لجستیک، تمرکز دارند اما هلدینگ دکا از مجموعه های بسیار خوبی است که در این زمینه ممتاز به حساب می آید. در موضوع انتقال بار، پایش، ارسال و حمل و نقل کالا و محصول، ایجاد ناوگان ملکی و جذب رانندگان، به خوبی فعالیت دارد و در این زمینه نظارت خوبی نیز بر کیفیت تحویل کالا به مشتریان دارد.
ضیغمی، فعالیت هلدینگ دکا در زمینه لجستیک را متفاوت و متمایز توصیف کرد و گفت: سازمان توسعه تجارت، در حوزه لجستیک نقش پیگیری، مطالبه گری و حمایتگری دارد و به ویژه از فعالیت های لجستیکی که به رفع چالش های صادراتی، منجر شده و توسعه صادرات را در پی دارد، حمایت می کند. در این زمینه ایجاد زیرساخت ها و زنجیره های لجستیکی در مجموعه ها اهمیت زیادی برای ما دارد.

هلدینگ دکا 1


رییس سازمان توسعه تجارت، تمرکز بر فعالیت های لجستیکی در پایانه های صادراتی و استفاده از ظرفیت های کارگروه های وزارت راه به عنوان نهاد متولی این حوزه را از دیگر سیاست های سازمان توسعه تجارت در حوزه لجستیک خواند و گفت: کمک به خرید کشتی ها، تسهیل در فرآیند اعطای مشوق های صادراتی برای مجموعه هایی که به حمل و نقل دریایی، هوایی و کارگو کمک می کنند و نیز حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان و شرکت های مدیریت صادرات(EMC)، از دیگر اقدامات سازمان توسعه تجارت برای حمایت از حوزه لجستیک است.
وی ادامه داد: اعطای مشوق های صادراتی در جهت شکل گیری، توسعه و حمایت شرکت ها به ویژه شرکت هایی که در مسیرهای کریدوری در جهت صادرات یا ترانزیت بار فعالیت می کنند و نیز تسهیل فرآیندهای ریلی، دریایی و هوایی و … با رویکرد توسعه و تقویت صادرات از خدمات تسهیلگری سازمان توسعه تجارت در حوزه لجستیک به شمار می آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.