بازدید سایت : ۸۳۱۱۷
رپرتاژ آگهی؛

◄ هوش مصنوعی و آینده توسعه لجستیک

در دومین روز از بیست وهفتمین نمایشگاه الکامپ، هلدینگ فاخر در الکامپ تاک راهی دیگر، با سخنرانی متخصصان به موضوع «نوآوری» پرداخت و چهار ورکشاپ را با حضور مدیران و معاونین، مشاورین و متخصصین حوزه تجارت الکترونیک برگزار کرد.

هوش مصنوعی و آینده توسعه لجستیک
تین نیوز

در دومین روز از بیست وهفتمین نمایشگاه الکامپ، هلدینگ فاخر در الکامپ تاک راهی دیگر، با سخنرانی متخصصان به موضوع «نوآوری» پرداخت و چهار ورکشاپ را با حضور مدیران و معاونین، مشاورین و متخصصین حوزه تجارت الکترونیک برگزار کرد.

به گزارش تین نیوز، بیست و هفتمین نمایشگاه بین ا لمللی الکامپ، شنبه ۹ تیرماه تا سه شنبه 12 تیرماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، برگزار می شود که هلدینگ فاخر در دو سالن خلیج فارس (44) با میزبانی الکامپ تاک راهی دیگر که شامل گفت وگوهای تخصصی است و سالن آلمان (۳۸) به عنوان محل حضور شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ، مستقر است.

در الکامپ تاک راهی دیگر روز یکشنبه، سهیل تهرانی پور مدیرعامل شرکت دانش بنیان سامیان ارتباط، شهاب شهیدی بنیان گذار جامعه مدیران محصول، علی زندی و امیررضا مرادی هم بنیان گذاران استارتاپ بازی ها و علی منیری مشاور ملی بازاریابی ومشاور همکارUNDP ، ورکشاپ هایی را با تکیه بر موضوع نوآوری برگزار کردند و ماکان مهرپویا راهبر خلاقیت، تهیه کننده و کارگردان صنعت تبلیغات و مدیر پلتفرم ایران ادز، حامد نصیری، معاون فناوری و توسعه کسب و کار گروه آتیه داده پرداز، الناز ناصری موسس گرین کلاب، حامد مصائبی مدیر بازاریابی سازمانی مبین نت و گلرخ داوران مدیرعامل و بنیان گذار اسنپ دکتر، به سخنرانی درباره موضوعات مختلف در زمینه نوآوری پرداختند.

بیست‌ و هفتمین نمایشگاه الکامپ، هلدینگ فاخر 1

 

حامد نصیری، معاون فناوری و توسعه کسب و کار گروه آتیه داده پرداز، با موضوع «لول آپ؛ پنجره فرصت های نوآورانه صنعت بازی سازی برای صعود به مرحله بعد»، سخنرانی کرد. او اظهار کرد: حرف هایی که می زنم چشم انداز طولانی مدتی را می طلبد. می خواهم امروز بگویم، با توجه به صنعتی که در کشور وجود دارد، چگونه می توانیم از بازی بهره ببریم. شرکت آتیه داده پرداز، یک شرکت دانش بنیان بورسی است و بنیان گذار A2P messaging، همان پیامک های رمز پویا و تراکنش های بانکی، محسوب می شود.

او خاطرنشان کرد: در ایران، ۵۱ درصد آقایان و ۴۹ درصد بانوان بازی می کنند. همچنین، میانگین سنی بازیکنان در ایران به ۲۳ سال رسیده است. براساس آمار، کاربران در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازی هزینه کرده اند. البته در این نقطه، مزیت رقابتی نداریم. خبر خوب این است که از بین ۱۵ بازی محبوب، ۳ یا ۴ بازی ایرانی هستند؛ بازی آمیرزا در رتبه ششم، بازی کلاج در رتبه نهم و بازی منچرز در رتبه یازدهم قرار دارند.

نصیری با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت های موجود در ایران و فرصت های جهانی، می توانیم پنجره های فرصت ایجاد کنیم، تصریح کرد: از زمانی که بازی کردن را آغاز کردیم، سخت افزاری که با آن بازی می کردیم اهمیت داشت، اما امروزه پردازش بازی در نقطه دیگری انجام می شود و نتیجه آن را در صفحه خود می بینیم. گوگل این کار را شروع کرده بود اما به دلیل عدم فراگیری اینترنت نسل پنجم، آن را متوقف کرد. این موضوع نیازمند اینترنت پرسرعت و قوی است.

علی منیری مشاور بازاریابی مالی در ورکشاپ توسعه اکوسیستمی لجستیک در  خلق quick commerce درباره تفاوت های شغل داشتن و بیزنس داشتن توضیحاتی داد و گفت: در درجه اول شخص باید بتواند پاسخگوی پنج سوال اصلی باشد؛ در واقع ابتدا شرایط محیطی خودش را به درستی شناخته باشد، به شرایط صنعت خودش نیز اشراف داشته باشد، مقوله های اقتصادی را بداند و همچنین رقبای خودش را به خولی بشناسد. در این بین باید تفکر اکوسیستمی نیز پشت سرش باشد تا بتواند خودش را زنده نگه دارد.

الناز ناصری، موسس گرین کلاب، دیگر سخنرانی بود که مطالبی را با موضوع لجستیک شهری، تعامل شهری شهر قابل زیست برای علاقه مندان و حاضران در این نشست، بیان کرد. او در ابتدا ضمن معرفی مجموعه گرین کلاب به ارائه آماری از فعالیت هایی که در مجموعه شان تا به حال انجام شده پرداخت و توضیح داد: این مجموعه با استفاده از دوچرخه ها به جای سایر وسیله های نقلیه در حوزه لجستیک و جابه جایی بار توانسته تا حد چشمگیری در مصرف هزینه و سوخت، صرفه جویی کند.

حامد مصائبی مدیر بازاریابی سازمانی مبین نت نیز دربارخ مساله اینترنت اشیا عنوان کرد: اینترنت اشیا شامل سه لایه است: زیرساخت هایی نظیر دستگاه ها و پلتفرم ها، اپلیکیشن ها و نرم افزارها. مزایای هوشمندسازی کسب وکارها شامل بهبود عملکرد، کاهش هزینه، بهبود خدمات مشتریان، تحلیل داده ها، پاسخگویی رقابتی و ارتقای تجربه امنیت و حفاظت اطلاعات است.

او با تاکید بر اینکه در زمینه اینترنت اشیا و اینترنت شهری درصدد راه اندازی ساختمان هوشمند، مدیریت هوشمند، پارکینگ هوشمند، اپراتور حریق، راهکار انتقال تصاویر و کنترل و پایش سرویس های متصل و شعب متصل هستیم، بیان کرد: برخی از این ها مانند پارکینگ هوشمند راه اندازی شده است. ما می توانیم ترانس های هوشمند برق، یخچال های هوشمند، آسانسور هوشمند و پلتفرم های تبلیغاتی که شامل رزرو، پرداخت اتوماتیک، ساینیچ تعاملی و... می شود، راه اندازی کنیم.

او به عنوان نمونه ای از سامانه های هوشمند، سامانه پایش حریق هوشمند را معرفی کرد و سازوکار آن را توضیح داد و گفت: در سامانه پایش حریق هوشمند، مرکز تماسی داریم که با نصب دستگاه ها در ساختمان های مسکونی و اداری، در صورت مشاهده هر کنشی، ۶۰ ثانیه زمان می گذاریم. اگر مشاهدات منجر به حریق باشد، اطلاعات به آتش نشانی ارسال می شود و آن ها سریعا دست به کار می شوند. این سیستم را اکنون در ساختمان هایی نظیر علاالدین و پلاسکو پیاده سازی می کنیم.

بیست‌ و هفتمین نمایشگاه الکامپ، هلدینگ فاخر 2

 

گلرخ داوران، مدیرعامل و بنیان گذار اسنپ دکتر، با موضوع «نوآوری در سلامت» سخنرانی کرد. او گفت: اگر اخبار روز را دنبال کنیم، می بینیم که حجم زیادی از نوآوری ها به حوزه سلامت اختصاص یافته است. از مانیتورینگ جراحی های رباتیک و تحلیل داده ها گرفته تا جایگزینی پزشک با هوش مصنوعی، همه این ها نشان دهنده اهمیت نوآوری در سلامت هستند. نتیجه این تلاش ها این است که ما نیاز به یک رگولاتوری منعطف در حوزه سلامت داریم.

او با اشاره به چالش های رگولاتوری موجود، تاکید کرد: ما با مشکلات بسیاری در زمینه قانون گذاری غذا و دارو مواجه هستیم که به دلیل عدم شفافیت و تعارض منافع بزرگ، مانع فعالیت کسب وکارهای نوین می شود. سه مورد بسیار مهم برای اکثر کسب وکارها حکمرانی داده، حمایت نشدن از سوی دولت و تعارض منافع است. این چالش ها، رقابتی ناعادلانه در بخش های مختلف و عدم اعتماد به بخش خصوصی را به همراه داشته است. ما از دولت کمک نمی خواهیم، بلکه فقط می خواهیم که اجازه دهد کار کنیم.

لازم به ذکر است، الکامپ تاک راهی دیگر تا 12 تیرماه ۱۴۰۳، از ساعت ۱۰ الی ۱۶ در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران با برگزاری هلدینگ فاخر ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.