بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

افزایش ۱۱۷ درصدی میزان فعالیت بندری در اداره کل بنادر مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به رشد ۱۱۷ درصدی فعالیت بندری در حوزه اداره کل، گفت: در این حوزه بالاترین نرخ رشد در بین بنادر کشور بوده است.

افزایش ۱۱۷ درصدی میزان فعالیت بندری در اداره کل بنادر مازندران
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به رشد ۱۱۷ درصدی فعالیت بندری در حوزه اداره کل، گفت: در این حوزه بالاترین نرخ رشد در بین بنادر کشور بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید کیاکجوری امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز دریانورد برگزار شد، با بیان اینکه میزان فعالیت بندر نوشهر در سال ۱۴۰۱ به میزان ۶۵۵ هزار تن بوده است، اظهار کرد: این رقم در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۱۳۹ هزار تن رسید که رشد ۷۴ درصدی را نشان می دهد.

کیاکجوری با اشاره با اینکه میزان فعالیت در بندر فریدونکنار در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۸ هزار تن بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۳۷۹ هزار تن رسید و رشد ۱۹۵ درصدی را نشان می دهد، افزود: بندر امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر استان تنها ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: میزان فعالیت اداره کل در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۶ درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد در بین کلیه بنادر کشور بوده است.

کیاکجوری از افزایش ۱۱۷ درصدی میزان فعالیت بندری در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این حوزه نیز بالاترین نرخ رشد در بین بنادر کشور بوده است.

وی میزان حجم بار در کل دریای خزر را در سه ماهه امسال  با رشد ۳۹ درصدی اعلام کرد و یادآور شد: در حالیکه حجم بار  در بندر نوشهر ۸۶ درصد افزایش داشته است که نشان می دهد سهم ما در دریای خزر قابل توجه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به رشد ۱۲۵ درصدی صادرات از بندر نوشهر خبر داد و متذکر شد: از نظر تعداد کشتی نیز در سه ماهه نخست امسال ۸۱ درصد افزایش داشته است.

کیاکجوری به بهره برداری از کانال دسترسی جدید بندر نوشهر با ورود کشتی تجاری اشاره کرد و یادآور شد: قبلاً مشکل تهیه دایک برای محل تخلیه «لای» وجود داشت که بعد از پیگیری زیاد این مشکل برطرف شد و بخش اعظم لای در اینجا تخلیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بندر نوشهر ظرفیت کشتی ها تا درافت ۴.۵ متر را دارد که کار بزرگی اتفاق افتاد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به افزایش صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در بندر نوشهر ۱۸۷ درصد و فریدونکنار نیز رشد قابل توجهی داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.