بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

واردات کالاهای راهبردی از طریق بنادر مازندران آغاز شد

شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در راستای تامین و واردات کالاهای اساسی راهبردی، استفاده از بنادر استان مازندران را در دستور کار قرار داد.

واردات کالاهای راهبردی از طریق بنادر مازندران آغاز شد
تین نیوز

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در راستای تامین و واردات کالاهای اساسی راهبردی، استفاده از بنادر استان مازندران را در دستور کار قرار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباسعلی وفایی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد افزود: در راستای تامین ذخایر راهبردی و مواد اولیه مورد نیاز مراکز تولیدی، اولین کشتی حامل کالاهای اساسی راهبردی خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر امیرآباد پهلو گرفت و فرآیند تخلیه آن آغاز شد.

وفایی نژاد با اشاره به پیگیری های مستمر برای استفاده از ظرفیت بنادر شمالی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، ادامه داد: پیگیری های خوبی از سوی مسئولان استان برای تحقق واردات و تامین مواد اولیه کیفی از طریق کشورهای همسایه دریای خزر با استفاده از ظرفیت بنادر استان صورت گرفت و امروز پس از یک سال وقفه اولین محموله کالاهای اساسی راهبردی شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر امیرآباد استان مازندران تخلیه و به منظور ذخیره سازی و همچنین ارتقای کیفیت محصول نهایی به سمت مراکز نگهداری و کارخانجات تولیدی بارگیری شد.

وی همچنین از تسریع در روند ترخیص و تخلیه کشتی خبر داد و گفت: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در استان موجب توسعه تجاری و رونق فعالیت های اقتصادی استان و مبادلات کالایی و تهاتر کالا با کشورهای همسایه دریای خزر می شود.

وفایی نژاد همچنین با اشاره به مدیریت تامین کالاهای راهبردی مورد نیاز با استفاده از بنادر شمالی، افزود: استفاده از ظرفیت بنادر مازندران می تواند زمینه تسریع در حمل و صرفه جویی در تامین کالاهای اساسی، کاهش هزینه های تمام شده برای بخش های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده در داخل را در بر داشته باشد.

مازندران سه بندر شامل بنادر امیرآباد بهشهر، منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و فریدونکنار است.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال به گستره ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا ها و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می رود.

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.