اتمام فاز نخست حفاری خط دو مترو شیراز
فاز نخست از حفاری مکانیزه خط دوم قطار شهری شیراز که با استفاده از دستگاه تی.بی.ام اجرایی شده بود، به اتمام رسید.
فاز نخست از حفاری مکانیزه خط دوم قطار شهری شیراز که با استفاده از دستگاه تی.بی.ام اجرایی شده بود، به اتمام رسید.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، خط دو قطار شهری شیراز به طول 15 کیلومتر حد فاصل شهرک میانرود تا میدان کلبه را به یکدیگر متصل خواهد کرد.
حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام میشود اما در باقیمانده مسیر، حدفاصل میدان آزادی تا میدان کلبه، به دلیل جنس زمین به شکل سنتی انجام خواهد شد.
در فاز اول این حفاری، 7 هزار و 300 متر از خط دو، حدفاصل میانرود تا ایستگاه رحمت، به صورت مکانیزه حفاری شده و 3 هزار و 500 متر دیگر برای رسیدن به ایستگاه میدان امام حسین (ع) باید حفاری شود.
براساس این گزارش، هزینه هر متر طول حفاری مکانیزه تونل های قطار شهری بالغ بر 35 میلیون تومان برآورد شده است.
شهردار شیراز در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه خط 2 قطارشهری گفت: تلاش میکنیم این خط ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.
حیدر اسکندرپور بر ضرورت برنامه ریزی فشرده برای بهره برداری از خط 2 قطارشهری تاکید کرد و افزود: اقدامات یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری همچون افتتاح پیش از موعد مقرر ایستگاه متروی امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی شهدای کشن نشان داد که با تلاش مضاعف، برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی می توان بهره برداری و تکمیل پروژه های عظیم شهری را سرعت بخشید.
وی با بیان اینکه پیش بینی مدیران سازمان حمل و نقل ریلی و پیمانکار مربوطه، حاکی از اتمام حفاری خط 2 قطار شهری شیراز در 18 ماه آینده است، از مدیران قطار شهری شیراز خواست تا فرآیند پایان حفاری مکانیزه خط 2 قطارشهری را به کمتر از زمان برنامه ریزی شده کاهش دهند.
اسکندرپور با بیان اینکه تکمیل خط یک قطارشهری 17 سال به طول انجامیده است، اضافه کرد: تلاش داریم با افتتاح ایستگاه وکیل در هفته دولت سال 98، خط یک قطارشهری شیراز به صورت کامل به بهره برداری برسد.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: خط 2 مترو، خطی شمالی – جنوبی است که نقش مهمی در کنترل و کاهش ترافیک این مسیر خواهد داشت و علاوه بر تسریع در جابجایی شهروندان، زمینه استفاده ساکنین روستاهای جنوبی شیراز را از مترو و افزایش عدالت اجتماعی فراهم می کند.
نواب قائدی از حمایت کامل شورای پنجم نسبت به توسعه خطوط حمل و نقل ریلی شیراز خبر داد و افزود: مشکلات اقتصادی خللی در روند تکمیل خط 2 قطارشهری شیراز ایجاد نکرده و این نشان می دهد که توسعه حمل و نقل عمومی از رویکردهای اصلی و با اهمیت مجموعه مدیریت شهری است.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه امروزه توسعه حمل و نقل عمومی از ضروریات کلانشهرها است، اضافه کرد: کارایی خطوط مترو با تکمیل خط یک و بهره برداری از خط دو ارتقا می یابد.