نزدیک به 90 سال پیش، زمانی که نخستین خطوط مترو مسکو راهاندازی شد؛ مسئولان حملونقل شهری مسکو، دغدغه آن را داشتند که راه آهن زیرزمینی شهرشان چه شکل و شمایلی داشته باشد؟ از این رو در طراحی ایستگاه های مترو مسکو، به طیف وسیعی از مخاطبان توجه شد. مسافرانی که با ویترین کالاها روبرو میشوند تا آنهایی که کنجکاوانه به در و دیوار ایستگاهها خیره میمانند.
به گزارش تین نیوز، آنچه مسافران مترو مسکو در مارپیچ ایستگاهها دریافتهاند؛ حفظ سبک معماری قدیمی اروپایی و تلفیق آن با طراحی مدرن است. در برخی نقاط مترو مسکو، معماری «باروک» به نحو تحسین برانگیزی کار شده و در برخی دیگر، هنر زیبایی شناسی «دکو» به چالش کشیده میشود. 8 دهه پس از افتتاح، سیستم مترو مسکو با بیش از 200 ایستگاه و سبکهای جدیدتر معماری مجهز شده است. امروزه، مسافران پرمشغله مترو مسکو، شاید کمتر به جذابیتهای بصری آن توجه کنند؛ اما «نیکولای واسیلیف»، یک مورخ معماری، میگوید که «امیدوار است این سبک از معماری باز هم مورد توجه مسئولان شهری مسکو قرار بگیرد.»
عکسهای این مجموعه، به نقل از «نشنال جئوگرافی» و «سیانان» روایتی است از معماری بینظیر و خیرهکننده مترو مسکو.
ترجمه و تنظیم: مسعود یوسفی
شهروندانی که برای رفت وآمد از مدهای مختلف حمل ونقل عمومی استفاده می کنند، از امروز باید نرخ جدید کرایه برای سال ۱۴۰۴را…
کشور ما برای خیلی از کالاها مخصوصا خودرو تعرفه ۱۰۰ اعمال کرده است.
این اینفوگرافیک نشان می دهد، که برای خرید یک متر آپارتمان پنج سال ساخت در پردیس، لواسان، پیشوا، کهریزک، صفادشت،…
پس دستفروش هاشون کجا هستند؟