◄ آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط 9 مترو تهران
روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه، طی مراسمی با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری پایتخت، عملیات اجرایی پروژه احداث خط 9 مترو آغاز خواهد شد؛ این امر در حالی رخ می دهد که از 4 خط جدید شبکه مترو تهران، عملیات حفاری مکانیزه خط 10 از مهرماه سال 1402 شروع شد و عملیات اجرایی خط 8 نیز اسفند ماه سال گذشته آغاز گردید.
روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه، طی مراسمی با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری پایتخت، عملیات اجرایی پروژه احداث خط 9 مترو آغاز خواهد شد؛ این امر در حالی رخ می دهد که از 4 خط جدید شبکه مترو تهران، عملیات حفاری مکانیزه خط 10 از مهرماه سال 1402 شروع شد و عملیات اجرایی خط 8 نیز اسفند ماه سال گذشته آغاز گردید.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خط 9 مترو تهران، پروژه ای به طول 52 کیلومتر تونل و شامل 37 ایستگاه است که یک مجموعه دپو و پایانه در محدوده تقی آباد (منطقه 20) و همچنین یک پارکینگ شبانه در منطقه چیتگر (منطقه 22) برای آن در نظر گرفته شده است.
این خط که از خطوط جدید شبکه مترو پایتخت به حساب می آید، در 10 ایستگاه با سایر خطوط مترو (خطوط هفتگانه موجود و خطوط جدید) تبادل مسافر خواهد داشت و از 10 منطقه شهری عبور می کند.
خط 9 مترو در طول مسیر خود از خیابان ها و محورهایی چون بزرگراه دولت آباد، بزرگراه امام رضا(ع)، سه راه افسریه، بزرگراه بسیج، بلوار نبرد، فرودگاه دوشان تپه، خیابان دکتر آیت، سرسبز، بلوار هنگام، سایت نیروی دریایی، میدان ملت، خیابان شقاقی، خیابان گیلان، خیابان گل نبی، خیابان کوشا، بزرگراه شهید حقانی، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان ایران زمین، میدان صنعت، پارک پردیسان، بلوار ایوانک، بزرگراه شهید همت، دهکده المپیک، بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک و محدوده چیتگر عبور می کند.
خط 9 بخشی از مسیر حلقه ای شکل که به دور قسمت مرکزی تهران کشیده خواهد شد را تشکیل داده و به محدوده متراکم میانی پایتخت که توسط خطوط موجود مترو پوشش داده نشده اند، خدمت رسانی می کند