بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

تلاش برای ارائه طرح کاهش آلودگی هوا در کمیسیون اجتماعی مجلس

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی جلسه ای با حضور شهردار تهران و مسوولان محیط زیست درباره وضعیت آلودگی هوای تهران برگزار می کنیم.

تلاش برای ارائه طرح کاهش آلودگی هوا در کمیسیون اجتماعی مجلس
تین نیوز

 رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی جلسه ای با حضور شهردار تهران و مسوولان محیط زیست درباره وضعیت آلودگی هوای تهران برگزار می کنیم.

عبدالرضا عزیزی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: به زودی از شهردار تهران و مسوولان محیط زیست دعوت می کنیم که در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافته و توضیحاتی را درباره وضعیت آلودگی هوا ارائه کنند و به آنان تذکر خواهیم داد.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم طرحی را در کمیسیون اجتماعی مجلس برای کاهش آلودگی هوا آماده کنیم.
نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا آلودگی از ایران بیشتر است ولی ما باید ببینیم چه شد که آنان ظرف مدت زمان کوتاهی این آلودگی ها را مهار کرده اند؛ مردم ایران باید از هوای پاک برخوردار باشند.
وی با بیان اینکه باید راهکارهایی که در بسیاری از کشورهای دنیا اعمال شده را در ایران اعمال کنیم، اضافه کرد: محدودیت های زوج و فرد باید بیشتر اعمال شود، ماشین های غیراستاندارد را از رده خارج و موتورسیکلت ها را برقی کنیم؛ این اقدامات سخت نیست ولی کمی همت می خواهد که متاسفانه مسوولان ما ندارند.
به گزارش ایرنا، در پی افزایش میزان آلایندگی هوا در هفته پایانی پاییز امسال، مدارس ابتدایی از یکشنبه(26آذر) در استان تهران و مدارس تمامی مقاطع تحصیلی از دوشنبه (به غیرازشهرستان های دماوند،پردیس وفیروزکوه) تعطیل شدند.
کیفیت هوای شهر تهران دیروز -پنجشنبه- در هشتمین روز پیاپی با شاخص 170 در شرایط ناسالم برای همه گروه های (قرمز)قرار داشت.
«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
سیام**9121**1021
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار: حسین نوروزیان

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.