بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

دنیا مالی: بودجه ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی و توسعه امور زیربنایی نیست، گفت: دولت باید به جای افزایش اعتبارات جاری، بودجه را به سمت توسعه حمل و نقل ریلی سوق دهد.

دنیا مالی: بودجه ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی نیست
تین نیوز |

 عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی و توسعه امور زیربنایی نیست، گفت: دولت باید به جای افزایش اعتبارات جاری، بودجه را به سمت توسعه حمل و نقل ریلی سوق دهد.

به گزارش تین نیوز، احمد دنیامالی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست مشترک کمیته حمل و نقل ریلی کمیسیون عمران مجلس با مسئولان شرکت راه آهن و مدیران حمل و نقل ریلی درون شهری در شهرداری تهران، گفت: در این نشست وضعیت حمل و نقل ریلی برون شهری و حمل و نقل درون شهری در کلانشهرها مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین وضعیت اعتبارات این دو حوزه در لایحه بودجه سال 1400 رسیدگی شد.

احکام بودجه ای حوزه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری در سال های اخیر عملیاتی نشده است

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر اقدام قابل قبولی در عرصه توسعه این حوزه صورت نگرفته  و احکام بودجه ای در حوزه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری عملیاتی نشده است.

ساخت یک کیلومتر مترو در هر کلانشهر حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد

وی با بیان اینکه برای ساخت یک کیلومتر مترو در هر کلانشهر حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه لازم است، گفت: این اعتبار شامل حفاری تونل، لاینینگ، خطوط زیربنایی، تقویت سیگنالینگ، تأمین بخشی از ناوگان و شبکه تأمین برق می شود.

دنیامالی ادامه داد: در نشست اخیر پیشنهاداتی برای افزایش اعتبارات حوزه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری مورد بررسی قرار گرفت، از این رو مقرر شد که در لایحه بودجه سال 1400، پیشنهاداتی برای تقویت این بخش در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در سال های اخیر شاهدیم که در قوانین بودجه، اعتباری حدود 2 میلیارد دلار از محل فاینانس برای توسعه مترو کلانشهرها در نظر گرفته شده است، اما متأسفانه حتی یک دلار از این محل برای این حوزه هزینه محقق نشد، از طرفی در شرایط کنونی مهم ترین بحث، موضوع تخصیص اعتبار برای توسعه مترو کلانشهرها است، زیرا شرکت راه آهن از محل فروش بلیط درآمدزایی می کند.

لایحه بودجه 1400، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی و توسعه امور زیربنایی نیست

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 1400، لایحه تقویت کننده حمل و نقل ریلی و توسعه امور زیربنایی نیست، افزود: دولت باید به جای افزایش اعتبارات جاری، بودجه را به سمت توسعه حمل و نقل ریلی سوق دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.