◄ ضعف در حمل و نقل دلیل ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی است
علت مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است، برای رفع مشکلات این سیستم باید از تمامی ظرفیتهای ریلی و جادهای استفاده شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: علت مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است، برای رفع مشکلات این سیستم باید از تمامی ظرفیتهای ریلی و جادهای استفاده شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احد آزادیخواه گفت: دستور کار نشست امروز کمیسیون کشاورزی در خصوص بررسی وضعیت حمل نهادههای دامی از بنادر کشور بود که در این نشست رئیس سازمان بنادر، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، مدیرعامل شرکت راهآهن و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نشست ۲۷ تیرماه سال جاری کمیسیون کشاورزی مشخص شد که یکی از علتهای مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است، ادامه داد: مقرر شده بود که در این راستای رفع ضعف در سیستم حمل و نقل نهادههای دامی از تمامی ظرفیتهای ریلی و جادهای استفاده شود.
وی با بیان اینکه در نشست امروز مشخص شد که معدل حمل و نقل نهادههای دامی در مقایسه با تیرماه سال جاری رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: میزان خروجی نهادههای دامی با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی از ۸۰ واگن در روز به ۱۶۰ واگن افزایش پیدا کرده است و ظرفیت حمل تا ۴۰۰واگن در روز وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: حمل و نقل نهادههای دامی با استفاده از کامیون پس از ارائه مشوقهایی مانند در اختیار قراردادن روغن و لاستیک به بیش از ۲هزار و ۳۰۰ کامیون در روز افزایش پیدا کرده است اما این وضعیت کماکان رضایت بخش نیست.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقرر شد صبح فردا با حضور مسئولین ذیربط برنامه مدونی در زمینه حمل و توزیع نهادههای دامی تهیه میشود تا بر اساس آن حرکت کنیم، بخشهای مقصر در حوزه توزیع نهادههای دامی به مردم معرفی میشوند.
باسلام ..
وقتی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای بدون توجه به نیازهای اولیه ناوگان مشوقهای نقدی را برای شرکتهای کاغذی در نظر می گیرد !
که ناوگانی برای ارائه خدمات به جامعه در اختیار ندارند ..
وفقط از طریق دلالی بار ودریافت کمیسیون های نجومی کسب معاش می کنند .
وتوجه کافی به ناوگان خودمالک که تمام بار سنگین خدمت رسانی بر دوش ان است نمی شود ..
نه در بحث نرخ کرایه حمل ..
ونه اینکه در بحث بر آوردن نیاز های اولیه ناوگان مسلما در این بین حمل ونقل وخدمت رسانی ضربه خواهد دید ..
وقتی سازمان راهداری برای مصرف رسانه ای وفقط برای افکار عمومی پشت تریبون رسانه از دادن مشوقهای لاستیک سخن می گوید ولی هیچ کونه مشوقی که ناوگان بتواند هدمت رسان حامعه باشد را دریافت نکرده است وضع حمل نهاده های دامی بهتر از این نخواهد بود ..
وقتی راهداری اصفهان با وجود ابلاغ وفراخوان ناوگان از شرکتهای حمل ونقل وناوگان ملکی وبا وجودی که دراصفهان بیش از پانصد شرکت حمل ونقل بار وجود دارد وایشان فقط وانحصاری با یکشرکت حمل ونقل با یک شرکت حمل ونقل (همدانیان )که این هم در بخش وحوزه سیمان می تواند فعالیت کند وپروانه سرکت برای حنل نهاده های دامی مجوز لازموفعالیت آن را مغایر دانسته است ..
چطور انتظار می رود حمل ونقل نهاده های دامی وکالای اساسی وضعیت بهتری پیدا کند ?!
...
واگر رانتی در بین نبود مدیران سازمان از بین این همه شرکت حنل ونقل در اصفهان تنها با یک شرکت حمل ونقل آن هم در حوزه سیمان قرارداد جهت حمل نهاده های دامی نمی بستند!
لذا پی گیری موضوع از طریق نمایندگان مجلس ودستگاه محترمقضا وبازرسی ابعاد ووسعت قضیه را آشکارتر خواهد کرد که مورد استدعاست ..
باتشکر بکرانی
در متن که ارسال کردم بکار بردن قرارداد با شرکت سیمان همدانیان ونهادهدهای دامی منظور صورت جلسه ای بود که غیر قانونی وبدون توجه به بخشنامه ها وضوابط ودستورالعمل در این خصوص تنظیم شده است ..