بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

عدم نوسازی جاده ها اصلی ترین علت وقوع حوادث جاده ای است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اهمال در رفع عیوب جاده های کشور و کوتاهی خودروسازان در تولید خودروی با کیفیت منجر به داغدار شدن بسیاری از خانواده های ایرانی شده است.

عدم نوسازی جاده ها اصلی ترین علت وقوع حوادث جاده ای است
تین نیوز |

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اهمال در رفع عیوب جاده های کشور و کوتاهی خودروسازان در تولید خودروی با کیفیت منجر به داغدار شدن بسیاری از خانواده های ایرانی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد فوت سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده ای و عدم توجه به نوسازی جاده های کشور، گفت: طبق آمارها به طور متوسط سالانه حدود ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی کشور جان خود را از دست می دهند که ۳ هزار نفر آنها زیر ۱۸ سال هستند و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز مصدوم می شوند.

وی با اشاره به حادثه تصادف دلخراش جاده سبزوار – بردسکن در حوزه انتخابیه خود، افزود: طی چند روز گذشته شاهد تصادفات فاجعه برانگیز در مسیر سبزوار به بردسکن بودیم که عوامل مختلفی منجر به وقوع آنها شده است، عدم نوسازی جاده ها اصلی ترین علت وقوع این حوادث بوده است، توجه داشته باشیم که طی ده سال گذشته هیچ اتفاقی برای نوسازی جاده های کشور رخ نداده است.
در طی ۱۰ الی ۱۲ سال اخیر هیچ اقدام مثبتی برای بهبود وضعیت جاده های کشور صورت نگرفته است و متاسفانه شرایط جاده ای ما از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن افزود: در طی ۱۰ الی ۱۲ سال اخیر هیچ اقدام مثبتی برای بهبود وضعیت جاده های کشور صورت نگرفته است و متاسفانه شرایط جاده ای ما از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند، به تناسب حمل و نقلی که در کشور وجود دارد کمیت جاده های کشور رشد نداشته است، رشد ظرفیت جاده ای کشور متناسب با تردد درون و برون شهری نیست و این موضوع یکی از دلایل جدی تصادفات است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید جهادی موضوع نوسازی جاده های کشور را مد نظر قرار دهد، گفت: نوسازی جاده های مواصلاتی باید به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد و کوتاهی در این مهم با بهانه هایی نظیر کمبود بودجه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عنابستانی در ادامه یادآور شد: با مقداری تغییر نگاه می توان از محل منابع مردمی، واگذاری نوسازی جاده ها را به مردم و بخش خصوصی، نگهداری آنها و… را در دستور کار قرار داد، امروز حمل و نقل گسترش پیدا کرده است و حدود یک میلیون الی یک میلیون و ۲۰۰ خودرو به بازار عرضه شده که این رقم با کمیت و کیفت جاده های کشور تناسبی ندارد.

خودرو داخلی دارای نقص های جدی است
نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بی کیفیتی خودروهای، کشور گفت: خودرو داخلی دارای نقص های جدی است که خسارات غیر قابل جبران به جا گذاشته است، در پی حادثه رانندگی چند روز گذشته درب خودرو آسیب دیده باز نشده و تمام سرنشینان آنها متاسفانه در این رخداد تلخ فوت شدند.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازی کشور باید به سمت ارتقاء کیفیت محصولات پیش رود، اظهار داشت: نبود رقابت بین خودرو سازی داخلی و خارجی منجر به کاهش کیفیت این تولید ملی شده است، خودروساز داخلی باید خود را ملزم به بالا بردن کیفیت تولیدات خود کند.

عنابستانی در کنار دو علت اصلی رشد تصادفات جاده ای و خلاء فرهنگ رانندگی اشاره کرد و گفت: بی کیفیتی خودروهای داخلی و نامناسب بودن جاده های کشور در کنار نبود فرهنگ درست رانندگی امروز عامل رشد مرگ و میر جاده ای شده است که باید سه مبحث در جای خود ریشه ای حل شود.

به سمت ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور پیش برویم

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید به سمت ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور پیش برویم، بیان کرد: برخورد قانونی به واسطه جرایم رانندگی توانایی بازدارندگی از تخلفات را دارد اما باید به سمتی پیش بریم که مردم قانونمند شوند نه به واسطه اجبار ملزم به رعایت اصول رانندگی باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قربانی شدن سرمایه های اجتماعی در جاده های کشور، گفت: برای پرورش نیروی انسانی فعال کلی هزینه می شود اما آمار ۱۷ هزار نفری مرگ جاده ای در کشور را به سمت سالمندی پیش می برد و این زنگ هشدار است، چرا نباید این مسئله مورد توجه قرار بگیرد و هر روز در حد اعلام آمار و ارقام درصدد حل آن باشیم.

عنابستانی در پایان خاطر نشان کرد: اهمال در رفع عیوب جاده های کشور و کوتاهی خودروسازان در تولید خودروی با کیفیت منجر به داغدار شدن بسیاری از خانواده های ایرانی شده است که باید برای رفع هر کدام عاملان و متولیان اصلی مورد سوال قرار بگیرند؛ متاسفانه امروز مسئولان پاسخگوی عملکرد و کوتاهی خود در مورد مرگ و میر جاده ای نیستند، عدم پاسخگوی متولیان در ساختار مدیریتی مشکلات متعددی را به دنباله داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.