بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

قوی ترین ارزهای جهان در ۲۰۲۴

دینار کویت، دینار بحرین، ریال عمان، دینار اردن، پوند انگلیس، دلار جزایر کیمن، ، فرانک سوئیس، یورو و دلار آمریکا قوی ترین ارزهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند.

قوی ترین ارزهای جهان در ۲۰۲۴
تین نیوز

دینار کویت، دینار بحرین، ریال عمان، دینار اردن، پوند انگلیس، دلار جزایر کیمن، ، فرانک سوئیس، یورو و دلار آمریکا قوی ترین ارزهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سازمان ملل متحد ۱۸۰ ارز را در سراسر جهان به عنوان ارز قانونی به رسمیت می شناسد. محبوبیت و استفاده از یکی از این ارزها نشان دهنده ارزش یا قدرت اقتصادی آن نیست، بلکه این ارزش با قدرت خرید آن در معاملات مربوط به کالاها، خدمات یا سایر ارزها تعیین می شود.

ارزها نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارند و نماد قدرت و ثبات کشورهایشان هستند. آن ها نه تنها به عنوان ابزاری برای تجارت بین الملل و مالی، بلکه به عنوان شاخص های رفاه اقتصادی و حکمرانی یک کشور نیز عمل می کنند.

ارزهای جهان 1

 

دینار کویت

دینار کویت قوی ترین ارز در سراسر جهان و معادل ۳.۲۶ دلار است. این ارز سال ۱۹۶۱ معرفی و با ذخایر نفتی قابل توجه این کشور تقویت شد که از موقعیت استراتژیک خود در خلیج فارس بین عربستان سعودی و عراق به دست می آید و به شدت به قدرت اقتصادی منطقه کمک کرده است. (هر یک دلار برابر است با ۰.۳۱ دینار)

ارزهای جهان 2

 

دینار بحرین (BHD)

دینار بحرین یکی دیگر از ارزهای برجسته در سطح جهان است که به واسطه اقتصاد متنوع بحرین شامل نفت و گاز، همچنین بخش های مالی و گردشگری حمایت می شود. دینار بحرین سال ۱۹۶۵ معرفی شد و برابر با ۲.۶۵ دلار است. (هر یک دلار برابر است با ۰.۳۸ دینار بحرین)

ارزهای جهان 3

 

ریال عمان (OMR)

ریال عمان از دیگر قوی ترین ارزهای جهان است. اقتصاد این کشور که در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده، تا حد زیادی به ذخایر نفت آن وابسته است. ریال عمان در دهه ۱۹۷۰ معرفی شد و معادل ۲.۶ دلار است. (هر یک دلار برابر است با ۰.۳۸ ریال عمان)

 

ارزهای جهان 4

دینار اردن (JOD)

دینار اردن چهارمین ارز قوی در جهان و معادل ۱.۴۱ دلار است که از زمان معرفی در سال ۱۹۵۰ ارزش بالایی را حفظ کرده است؛ این ارزش توسط سیاست های مالی دقیق اردن و اقتصاد متنوعی تقویت شده است که بخش های گردشگری، بانکداری و داروسازی را در بر می گیرد. (هر یک دلار برابر است با ۰.۷۱ دینار اردن)

 

ارزهای جهان 5

پوند انگلیس (GBP)

پوند انگلیس به ارزش ۱.۲۲ دلار به عنوان پنجمین ارز قدرتمند جهان در رتبه پنجم قرار دارد. بر اساس گزارش بانک جهانی، بریتانیا ششمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) است. پوند که برای نخستین بار سال ۱۴۰۰ معرفی و در ۱۹۷۱ اعشاری شد، به عنوان یک ارز شناور آزاد و مستقل از پیوند با سایر ارزها عمل می کند. (هر یک دلار برابر است با ۰.۸۲ پوند انگلیس)

ارزهای جهان 6

 

دلار جزایر کیمن (KYD)

دلار جزایر کیمن به ارزش ۱.۲ دلار، ششمین ارز ارزشمند جهان است و مورد استفاده جزایر کیمن، یک قلمرو بریتانیایی در دریای کارائیب، قرار دارد. این جزایر به عنوان بهشت مالیاتی محبوب برای افراد ثروتمند و شرکت های بزرگ شناخته می شود و به بخش هایی هم چون گردشگری و املاک و مستغلات وابسته است. (هر یک دلار برابر است با ۰.۸۳ دلار جزایر کیمن).

ارزهای جهان 8

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.