بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ کتاب راهنمای پیاده سازی راه آهن تندرو

امروزه زمان نقشی حیاتی در فعالیت های اقتصادی ، بازرگانی و گردشگری دارد و انسانها هر روز به عامل زمان توجه بیشتری دارند . افراد دیگر حاضر نیستند که وقت خود را در راهها و با رانندگی سپری نمایند . لذا ایجاد قطارهای تند رو که ضمن کاهش زمان سفر امکان استفاده از فرصت داخل قطر را فراهم می کند اهمیت زیادی پیدا کرده است .

کتاب راهنمای پیاده سازی راه آهن تندرو
تین نیوز |

مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کتاب راهنمای پیاده سازی راه آهن تندرو نوشته مارسل ژورنه که توسط دکتر ملودی خادم ثامنی و مهندس وحید علی قارداشی ترجمه شده بود را در سال 1394 منتشر کرد.

مقدمه

امروزه زمان نقشی حیاتی در فعالیت های اقتصادی ، بازرگانی و گردشگری دارد و انسانها هر روز به عامل زمان توجه بیشتری دارند . افراد دیگر حاضر نیستند که وقت خود را در راهها و با رانندگی سپری نمایند . لذا ایجاد قطارهای تند رو که ضمن کاهش زمان سفر امکان استفاده از فرصت داخل قطر را فراهم می کند اهمیت زیادی پیدا کرده است .

می توان گفت قطارهای سنتی که دارای سرعت های کمتر از 160 کیلومتر در ساعت هستند با احتساب زمان رسیدن به ایستگاه و زمان رسیدن به مقصد نهایی از ایستگاه قابل مقایسه با خودرو سواری با هواپیما نیستند . لذا توسعه قطارهای تندرو به مفهوم کامل آن یعنی اتصال به شبکه حمل و نقل سریع شهری (متروها) اهمیت روزافزونی پیدا کرده است .

کتاب حاضر که به سفارش اتحادیه بین المللی راه آهن ها تدوین و به همت دو تن از دانش آموختگان ریلی کشور ترجمه گردیده است راهنمای کاملی برای پیاده سازی سیستم راه آهن تندرو از فاز پیدایش تا فاز بهره برداری است . امیدواریم این کتاب بتواند مورد استفاده پژوهشگران ، کارفرمایان ، مهندسین مشاور و پیمانکارا مرتبط با سیستم های راه آهن تندرو در سطح کشور قرار گیرد .

دکتر محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران

 

فهرست مطالب در کتاب به شرح ذیل می باشد :

سخن مدیرعامل راه آهن

پیام اتحادیه بین المللی راه آهن ها

رویکرد نخست

فاز  1- مرحله پیدایش /پیدایش /مطالعات پیش امکان سنجی

فاز 2 – امکان سنجی /مطالعات امکان سنجی /ارزیابی زیست محیطی /تحلیل های مالی و اقتصادی /تحلیل های چند معیاره /طراحی پایه /توانمند سازی

فاز 3 – طراحی / برنامه ریزی و بهره برداری و نگهداشت /طراحی تفصیلی

فاز 4 – ساخت / برنامه ریزی ساخت /ساخت تست و واگذاری

فاز 5 -  بهره برداری و نگهداشت /بهره برداری و نگهداشت /.ارزیابی پس از اتمام

واژه نامه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.