بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ پایان الکامپ تاک و آغاز راهی دیگر برای هلدینگ فاخر

گفت وگوهای تخصصی و تجربه محور الکامپ تاک راهی دیگر، در نمایشگاه الکامپ 1403 به ایستگاه پایانی خود رسید و هلدینگ فاخر توانست با حضور بیش از 50 مدیر و متخصص در حوزه تجارت الکترونیک و لجستیک، مخاطبان خود را با فناوری های روز آشنا کند.

پایان الکامپ تاک و آغاز راهی دیگر برای هلدینگ فاخر
تین نیوز

گفت وگوهای تخصصی و تجربه محور الکامپ تاک راهی دیگر، در نمایشگاه الکامپ 1403 به ایستگاه پایانی خود رسید و هلدینگ فاخر توانست با حضور بیش از 50 مدیر و متخصص در حوزه تجارت الکترونیک و لجستیک، مخاطبان خود را با فناوری های روز آشنا کند.

در آخرین روز این برنامه، موضوع سرمایه گذاری هوشمند، محور سخنرانی ها و پنل ها بود. در بخش اول آیین دایی جواد سرپرست پژوهش و ارتباطات گروه مالی فیروزه، روزبه شاهرخی معاون توسعه کسب و کار شرکت آپتایم، محمدجواد اتابکی مدیرعامل شرکت آپتایم، محمدمهدی کارگر مدیر توسعه کسب و کار تی نکست و منصور نیازی مدیر توسعه کسب و کار جابار، به سخنرانی در خصوص موضوع سرمایه گذاری پرداختند.

دایی جواد در ابتدای صحبت هایش با تشریح نقش وی سی ها، در نوآوری صنعت لجستیک، بیان کرد: لجستیک سرویس های متفاوتی را به صنایع و حوزه های مختلف کسب و کارهای متفاوت ارائه می دهد. یکی از وظایف مهم این صنعت کمک به کسب و کارها در کاهش هزینه ها و افزایش کارآیی و موثر بودنشان است تا آن ها از رقبایشان در این حوزه جلو بیفتند.

او وی سی ها با سرمایه گذاری های درست را حلقه مفقوده این حوزه دانست که در صورت پر شدن جای خالی اش می توانند دست استارتاپ ها و جوانان را بگیرند و با کمک صنعت مردان اتفاق های مثبت و تاثیرگذاری را در این حوزه رقم بزنند.

الکامپ هلدینک فاخر

 

در ادامه شاهرخی با اشاره به سهم اقتصاد دانش بنیان در سال 1404 در نقشه علمی کشور توضیح داد: به زعم همه تلاش هایی که انجام شده اقتصاد دانش بنیان کمتر از یک درصد تولید ناخالص ملی کشورمان است؛ البته که این عدد در کشورهای پیشرو هم به 20 درصد که در آمارها ارائه شده نرسیده است. اما به کارگیری فناوری شرکت های دانش بنیان از سوی شرکت های بزرگ، باعث می شود تولید ناخالص داخلی کشورها افزایش پیدا کند و بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند و در نهایت رشد بیشتری داشته باشند.

او همچنین به تشریح مزایای نوآوری باز در مقایسه با نوآوری های بسته و تاثیر آن ها در رشد، پرداخت و گفت: ما با ایده های نوآورانه می توانیم بازارهای جدیدی را ایجاد کنیم و ارزشی را که خلق می شود در مارکت جدید به وجود بیاوریم.

در ادامه این سخنرانی ها محمدمهدی کارگر بیان کرد که توکنایز کردن، فرآیند ایجاد تصویر دیجیتالی از دارایی های واقعی به معنای تبدیل دارایی های بهادار روی بستر بلاکچین است. در واقع توکنازیشن با بهره وری از برخی فناوری ها مثل اسمارت کانترکت ها و صرافی های غیرمتمرکز، این امکان را به صاحبان دارایی ها می دهد تا در بلاکچین، دارایی هایشان را حفظ نمایند. به زبانی دیگر توکن ها حقوق، تعهدات و رایت دارایی را در بستر دیجیتالی شده روی بستر بلاکچین‎ها عرضه کرده و نمایش می دهند.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به تشریح فناوری های پشتیبان توکن سازی دارایی ها پرداخت و توضیح داد: بلاکچین از مهم ترین فناوری هایی است که اگر نبود توکنازیشن عملا موضوعیتی نداشت، قراردادهای هوشمند و صرافی های غیرمتمرکز از دیگر مواردی است که این موضوع را پشتیبانی می کند.

اما پنل لجستیک هوشمند در حمل و نقل برون شهری با حضور علی موسوی مشاور سرمایه گذاری خطرپذیر هلدینگ فاخر، سیدمبین زمانی هم بنیان گذار شرکت پیراد، محسن سرمستی مدیرعامل شرکت باراد، مازیار ملک آرایی مشاور ارشد ژئوماتیکس و حمل و نقل هوشمند، علاالدین ملک آرایی مشاور بین المللی جی آی اس و فتوگرامتری و مشاور سیستم های مسیریابی و محمدرضا نازآبادی مدیرعامل شرکت شبیه پردازان، برگزار شد. سرمستی با بیان اینکه سرمایه گذاری که می خواهد در لجستیک فعالیت کند باید آن را به خوبی بشناسد، افزود: البته تبدیل این فرآیند لجستیک سنتی به دیجیتال، نگرانی هایی ایجاد می کند؛ امروزه در بسیاری از موارد پس از شناخت تبدیل به رقیب می شوند و یا سهم خواهی می کنند. در بحث سرعت بخشی باید نقشه راه سرمایه گذار خطرپذیر، مشخص شود و عملا به فکر خروج از چالش ها باشد در غیر این صورت آن پروژه موفق نخواهد بود.

نازآبادی نیز با بیان اینکه هراز گاهی ترندی در دنیا ایجاد می شود اما در واقعیت هوشمندسازی لجستیک چند مرحله ای است و در بخش اول اطلاعات است که اهمیت دارد، عنوان کرد: سرمایه گذار باید بداند این یک سرمایه گذاری تک مرحله ای نیست و بحث هوش مصنوعی و بلاکچین همچنان جا نیفتاده و باید اول سرمایه گذاری شده و به مرور جا بیفتد.

او ادامه داد: بحث هوشمندسازی در شبیه سازی بسیار می تواند کارآمد باشد؛ سیستم لجستیکی را می توانیم شبیه سازی کنیم و خروجی وضعیت فعلی را بگیریم و با سناریوهای دیگر نیز خروجی بگیریم و ببنیم با حجم سرمایه گذاری در مدل های شبیه سازی شده، موثر خواهد بود یا نه.

پس از این پنل، پنل لجستیک هوشمند در حمل و نقل درون شهری با حضور چهره هایی چون کیان زارع هم بنیان گذاری پی بار، محمدجواد حاجیان زاده مدیرعامل شرکت فوروارد، مهدی ابراهیم نیا مدیرعامل تی نکست، هومن بهروش مدیر توسعه شبکه جابار و سید سجاد غرضی مدیرعامل زیرو، برگزار شد. در این پنل، حاجیان زاده گفت: : ما همیشه می گوییم سرمایه گذار پیدا کردن سخت است اما باید درک کنیم، سرمایه گذار هم دغدغه هایی دارد و متقابلا سرمایه گذار خوب را فردی می دانیم که صنعت را به خوبی بشناسد. در صنعت لجستیک نیازمند هستیم که بر برندینگ و اعتمادسازی، سرمایه گذاری کنیم.

هلدینگ فاخر

 

او خاطرنشان کرد: ما به هوش مصنوعی به عنوان ابزار نگاه می کنیم و جز شاخص های کیفیت است؛ شاخص هایی که برای ما در لجستیک اهمیت دارد شامل سرعت، دقت، انعطاف پذیری، اتکاپذیری است و سعی می کنیم کیفیت شاخص ها را در عین اینکه قیمت افزایش نداشته باشد، بالا ببریم؛ همچنین به صورت تجویزی مانند بهینه سازی مسیر از هوش مصنوعی استفاده می کنیم.

در ادامه ابراهیم نیا تصریح کرد: قبل از اینکه درباره سرمایه صحبت کنیم باید درباره نوع سرمایه ای که می خواهد بیاید صحبت کنیم. تامین منابع مالی، مشاوره، مجموعه شبکه مشتری ها همه جزو مبانی هایی است که باید به آن توجه شود؛ متاسفانه قیمت گذاری و نوع پرداخت به حاملان شبکه حمل و نقل درون شهری با چالش روبه رو هستند.

او درباره نقش حاکمیت گفت: سیاست گذاری نقش خود را خواهد داشت اما ما هم کار خود را بلد هستیم و استارت آپ ها از نظارت و پیروی از قانون فرار نمی کنند و می توانیم خودمان کار را پیش ببریم.

در ادامه این پنل غرضی نیز توضیح داد: ما طبعا به کسب وکارهای مشابه خود در دنیا نگاه می کنیم، ما از ابزارهای هوش مصنوعی مانند هشدار، احراز هویت و... بهره می بریم و به ما کمک بسیاری می کند.   به نظر می رسد شرکت های بززگ تر و استارت آپ های قدیمی تر می توانند در این زمینه با هم هم افزایی داشته باشند و حالا اینکه چه کسی پیش ران این حوزه باشد، مورد بررسی از سوی ما قرار می گیرد.

او ضمن بیان اینکه همین الان هم درگیر مسائلی با رگولاتور هستیم، اظهار کرد: نگرانی هایی که به حق و به ناحق سمت رگولاتور می رود، مانع می شود تا به موضوع اصلی و کنترل خصوصی برسیم. این هنوز جای کار دارد و به نظر می رسد مسیری طولانی داریم و باید راه آن را جای بی اندازیم و در نهایت همه می دانیم که قرار است اتفاقات مثبتی بیفتد.

همچنین علی عمیدی مدیرعامل سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد با اشاره به اینکه تامین مالی جمعی مفهومی است که در چند سال اخیر، در صندق های بورس و فرابورس ایجاد شده، بیان کرد: عده ای از مردم که توان سرمایه گذاری با ارقام بالا را ندارند، در صندق هایی سرمایه گذاری می کنند که هزینه پروژه‎ها می شود که در سود آنها شریک هستند.

او در پاسخ به این پرسش که تامین مالی جمعی یک اعتماد عمومی به یک پروژه است، تاکید کرد: یکی از خوبی های تامین مالی جمعی این است که مردم می توانند در هر زمینه ای که دوست دارند سرمایه گذاری کنند.

همچنین حضور علی نقی مشایخی در غرفه فاخر یکی دیگر از اتفاقات قابل توجه در روز پایانی این نمایشگاه بود و به این ترتیب آخرین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ 1403 در الکامپ تاک راهی دیگر و غرفه هلدینگ فاخر به پایان رسید و بار دیگر این هلدینگ با حضور قدرتمندانه خود نشان داد که از بازیگران اصلی و مهم صنعت لجستیک کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.