بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ از فعالیت شناورهای دارای نواقص جلوگیری می شود

طرح غربالگری بر روی بیش از 100 فروند موتور لنج های سنتی بنادر غرب استان با هدف ارتقا سطح ایمنی شناورهای سنتی و عملیات تخلیه و بارگیری به پایان رسید.

از فعالیت شناورهای دارای نواقص جلوگیری می شود
تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: طرح غربالگری بر روی بیش از 100 فروند موتور لنج های سنتی بنادر غرب استان با هدف ارتقا سطح ایمنی شناورهای سنتی و عملیات تخلیه و بارگیری به پایان رسید.

به گزارش تین نیوز، مرتضی سالاری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 100 فروند موتور لنج های سنتی درحال تردد در بنادر غرب استان هرمزگان مورد بازرسی قرار گرفته اند، افزود: این طرح در راستای ارتقا سطح ایمنی شناورهای سنتی و ایمنی عملیات تخلیه و بارگیری از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 فروند شناور سنتی مورد غربالگری قرار گرفته اند.

سالاری اضافه کرد: با اجرای این طرح که سطح ایمنی شناورهای سنتی را به لحاظ داشتن گواهینامه ها و مدارک شناور، ایمنی، سطح دانش و مهارت خدمه، نوع مدیریت شناور، وضعیت سازه و تجهیزات شناور، وضعیت تعمیر و نگهداری، سابقه سانحه و یا شبه سانحه مورد ارزیابی قرار می دهد؛ میزان خطر و سوانح مرتبط با فعالیت شناورهای سنتی در غرب استان هرمزگان تا 90 درصد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در فرآیند اجرای این طرح تمامی شناورها بر اساس غربالگری در سطوح سه گانه با رنگ بندی سفید، خاکستری و مشکی قرار گرفته که هر رنگ مبین نتیجه امتیازاتی است که شناور در روند ارزیابی ها کسب کرده که این طرح با هدف ارتقا سطح ایمنی شناورهای سنتی و فعالیت خن کاران، تعاونی لنجداران و بارچینی شناورهای سنتی آغاز شده است.

به گفته سالاری؛ تاکنون بیش از 100 فروند موتور لنج به صورت دوره ای بر اساس چک لیست های تهیه شده مورد بازرسی قرار گرفته و با توجه به دسته بندی شناورها، برنامه ریزی و بازرسی های تکمیلی و جزء به جزء تا رسیدن به ایمنی مطلوب و کاهش سوانح درحال انجام و پیگیری است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 2 فروند شناور سنتی نتوانسته اند امتیاز لازم را به دست آورده و در سطح مشکی باقی مانده اند، خاطرنشان کرد: از تداوم فعالیت های این شناورها و قرار گرفتن در لیست بارگیری و سفر تا رفع نواقص و ارزیابی مجدد جلوگیری می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.