◄ میخواستند هواپیمای تفریحی را به جای فلایتچک بفروشند
مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: هواپیمای پیشنهادی «فلایتچک» به شرکت فرودگاهها به هیچ عنوان توان عملیات بازرسی و وارسی پروازی را نداشت.
مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: هواپیمای پیشنهادی «فلایتچک» به شرکت فرودگاهها به هیچ عنوان توان عملیات بازرسی و وارسی پروازی را نداشت.
سیداحمد مومنیرخ در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز در خصوص شکایت فردی که مدعی خرید گران هواپیمای فلایتچک توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است، عنوان کرد: میخواستند هواپیمای تفریحی را به جای فلایتچک به ایران بفروشند.
وی در همین رابطه ادامه داد: هواپیمای تفریحی که قصد فروش آن را به شرکت فرودگاهها داشتند به هیچ عنوان مناسب وارسی پرواز نیست و برد پرواز این هواپیما 2 هزار و 300 کیلومتر است در حالی که هواپیمای فلایتچک بیچکرافت تا 3 هزار 500 کیلومتر میتواند پرواز کند.
مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با توضیح اینکه تعداد کریدورهای ایران بسیار زیاد است و گاهی اوقات هواپیمای فلایتچک (EP-BAA) تا 6 ساعت بایستی در فضای آسمان ایران پرواز کند بنابراین نیاز به سوختگیری ندارد، ابراز کرد: هیچ کشوری در دنیا برای وارسی پروازی از این نمونه هواپیما لوکس تفریحی استفاده نمیکند و حداکثر استفاده آن برای ایرتاکسی است.
به گزارش تیننیوز، این هواپیما به علت قدرت پایین موتورها و مجهز نبودن به سیستم هشداردهنده کافی قابلیت پرواز معمول فلایتچک را در نزدیکی موانع و کوهها ندارد.
ضمن تشکر اززحمات مهندس مومنی رخ در خصوص فلایت چک کاملا صحبتهای ایشان و بررسی هایشان مورد تایید صنعت و کارشناسان و بازرسان است.خداقوت