بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ 10 ایرلاین سودده دنیا در بازارهای جهانی

ایرلاین های بزرگ دنیا که سهامشان در بازارهای مختلف مورد معامله قرار می گیرد با شفافیت و ارائه صورت های عملکرد مالی خود، امکان تجزیه و تحلیل فرایندها، درآمدها و پیش بینی سود و زیان را فراهم می کنند.

10 ایرلاین سودده دنیا در بازارهای جهانی
تین نیوز

ایرلاین های بزرگ دنیا که سهامشان در بازارهای مختلف مورد معامله قرار می گیرد با شفافیت و ارائه صورت های عملکرد مالی خود، امکان تجزیه وتحلیل فرایندها، درآمدها و پیش بینی سود و زیان را فراهم می کنند. این فهرستی است از ده شرکت هوایی سودده دنیا که عمدتاً در بازارهای بورس آمریکا سهام آن ها معامله می شود. امیدواریم ایرلاین های ایران نیز دست به انتشار گزارش شفاف از درآمد و سود و زیان خود بزنند.

RYANAIR HOLDINGS PLC

هواپیمایی رایان ایر

این شرکت بزرگ ترین ایرلاین «ارزان قیمت» اروپاست. دفتر اصلی «رایان ایر» که با نماد RYAAY در بازار NASDAQ فعالیت می کند، در دوبلین، پایتخت ایرلند جنوبی، است. این ایرلاین در سال ۱۹۸۵ تأسیس شده و روزانه به بیش از ۲۷۰ مسیر در ۲۱ کشور اروپایی پرواز دارد. رایان ایر از روش های گوناگون سعی می کند هزینه هایش را پایین نگاه داشته و میزان درآمد خود را نیز افزایش دهد. برای مثال فضای خارجی بدنه برخی هواپیماها برای تبلیغ شرکت های گوناگون اجاره داده می شود. تمام ناوگان این ایرلاین متشکل از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ است. درآمد این هلدینگ پرقدرت که سهام آن در بازار NASDAQ معامله می شود؛ سال گذشته به 6.648 میلیارد دلار رسیده است. ارزش هر سهم این شرکت، هم اکنون 111.50 دلار است.

Southwest Airlines

southwest هواپیمایی ساوت وست

بزرگ ترین ایرلاین ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و مقر اصلی آن دالاس تگزاس است.

حدود ۷۲۲ هواپیما در ناوگان خود دارد که در ۹۸ مقصد پروازی فعالیت دارند. ساوت وست در ناوگان خود فقط از هواپیماهای بوئینگ استفاده می کند: ۵۰۸ بوئینگ ۷۳۷ – ۷۰۰ و ۱۰ بوئینگ ۷۳۷- ماکس ۸. درآمد این ایرلاین که در بازار NYSE با نماد LUV فعالیت می کند در سال گذشته میلادی به 21.171 میلیارد دلار رسیده است. ارزش هر سهم این ایرلاین نیز 52.46 دلار است.

Delta Air Lines

خطوط هوایی دلتا

هواپیمایی «دلتا» ایرلاینی آمریکایی است که سال ۱۹۲۹ تأسیس شده و پس از لوفت هانزا، امریکن ایرلاینز و یونایتد کنتیننتال در رتبه چهارم از فهرست بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی جهان قرار دارد. این شرکت روزانه به ۲۴۷ مقصد، پرواز مستقیم دارد و ناوگان آن با در اختیار داشتن ۷۴۳ هواپیما، سومین ناوگان بزرگ هوایی است. ارزش هر سهم این شرکت در بازار NYSE که با نماد DAL بالغ بر ۵۲.۱۹ دلار بوده و درآمد آن نیز در سال گذشته میلادی به بیش از 49 میلیارد دلار رسیده است.

Allegiant Air

allegiant هواپیمایی آلیجنت

«الیجنت ایر» شرکت هواپیمایی ارزان قیمت آمریکایی است که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و درحال حاضر روزانه به ۹۹ مقصد، در ایالات متحده آمریکا پرواز مستقیم دارد. در ناوگان این شرکت ۹۲ هواپیما وجود دارد. ارزش هر سهم این شرکت 1.5 میلیارد دلاری که با نماد ALGT در بازار NASDAQ فعالیت می کند به نزدیک به ۱۶۰ دلار می رسد.

HAWAIIAN HOLDINGS

hawaiian هواپیمایی هاوایی

این هلدینگ بزرگ هوایی در ایالت هاوایی آمریکا فعالیت دارد و دهمین ایرلاین بزرگ آمریکاست. حدود ۵۳ هواپیما در ناوگان این هواپیما وجود دارد که به ۲۸ مقصد داخلی پرواز می کنند. در سال ۲۰۱۶ درآمد این شرکت نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار رسید. ارزش هر سهم این شرکت 2.451 میلیارد دلاری که با نماد HA در بازار NASDAQ، به ۳۶.۵۸ دلار می رسد.

Copa Holdings

copa holding هلدینگ کوپا

سهام این هلدینگ پانامایی که ایرلاین «کوپا» را مدیریت می کند، در سه بازار NYSE، Component و ۱۰۰۰ Russell با نماد CPA معامله می شود. ارزش هر سهم این ایرلاین به ۱۱۵.۶۹ دلار رسیده است.

UNITED CONTINENTAL HOLDINGS INC

شرکت یونایتد

این شرکت هشت سال پیش از ادغام شرکت های هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و کنتیننتال ایرلاینز تشکیل شد و به همین دلیل به یکی از غول های هوایی دنیا با بیش از هزار فروند هواپیما تبدیل شده است. ارزش هر سهم این شرکت در بازار نیویورک (با نماد UAL) به حدود ۶۵ دلار می رسد.

SKY WEST INC

هواپیمایی اسکای وست

هلدینگی دیگر که سپتامبر ۲۰۰۵ در ایالت «یوتا» آمریکا از ادغام دو شرکت «اکسپرس جت» و «اسکای وست» تشکیل شده است. این شرکت در ناوگان خود از هواپیماهای مختلف «بمباردیر» استفاده می کند. ارزش هر سهم  این شرکت که با نماد SKYW در بازار NASDAQ فعالیت می کند نزدیک به ۵۴ دلار است.

JETBLUE AIRWAYS CORP

jet blue هواپیمایی جت بلو

این ایرلاین نیز در آمریکا ایرلاینی ارزان قیمت محسوب می شود. «جت بلو» ششمین ایرلاین آمریکاست و از ۱۸ سال پیش کار خود را آغاز کرده است. ارزش هر سهم این شرکت با نماد JBLU در بازار NASDAQ به ۱۹.۱۶ دلار رسیده است.

Alaska Air Group

هواپیمایی آلاسکا Alaska Air Group

سهام این شرکت که دفتر مرکزی آن در واشنگتن است، در بازارهای مختلف NYSE،DJTA Component و S&P ۵۰۰ Component معامله می شود. این شرکت دو ایرلاین «آلاسکا» و «هوریزن» را مدیریت می کند. ضمن اینکه یک شرکت خدمات فرودگاهی با عنوان McGee Air Services نیز در مالکیت این شرکت است. ارزش هر سهم این شرکت در بازار NASDAQ و با نماد ALK بیش از ۶۲ دلار است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.