بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

اولین پرواز گرگان به آکتائو ۱۲ فروردین انجام می‌شود

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان گفت: با پیگیرهای مکرر و تلاش‌های صورت گرفته، پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان از ۱۲ فروردین آغاز خواهد شد.

اولین پرواز گرگان به آکتائو ۱۲ فروردین انجام می‌شود
تین نیوز

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان گفت: با پیگیرهای مکرر و تلاش‌های صورت گرفته، پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان از ۱۲ فروردین آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از دو سال پیگیری به‌منظور برقراری پرواز گرگان به آکتائو از طریق مقامات ارشد استان، خوشبختانه این پیگیری منجر به این توافق مهم و استراتژیک شد.

وی افزود: استان گلستان قابلیت‌های مختلفی از جمله تنوع اقلیمی، تاریخی، جغرافیایی و... دارد و زمینه گسترش مراودات خارجی در آن فراهم است.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان بیان کرد: با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، پرواز گرگان به آکتائو راه‌اندازی شده است.

امیرشاهی با اشاره به اینکه اولین پرواز ۱۲ فروردین‌ماه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: پرواز گرگان به آکتائو ادامه خواهد داشت. در حال حاضر گروه‌های مختلف تجاری، صنعتی، عمرانی و... از استان گلستان با کشور قزاقستان همکاری دارند و تعداد زیادی قزاق هم در گلستان سکونت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد برقراری پرواز گرگان به استانبول داده شده و پیگیر این پرواز هستیم، گفت: اگر زمینه‌ها فراهم شود خط پروازی گرگان به استانبول نیز راه‌اندازی خواهد شد. تعداد زیادی از دانشجویان گلستانی در ترکیه در حال تحصیل هستند و تجار و صاحبان صنایع نیز به ترکیه رفت‌وآمد دارند، لذا بستر برقراری چنین پروازی نیز فراهم است.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان در پایان سخنان خود تأکید کرد: تلاش داریم ارتباط با دیگر کشورها را نیز گسترش دهیم و امیدواریم شرایط کرونا بهتر شود و اطمینان بیشتری شکل بگیرد تا تجار و بازرگانان راحت‌تر به تجارت خارجی خود ادامه دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.