◄ پرواز عمودی با سوخت هیدروژنی
در مقایسه با باتری، سیستم های هیدروژنی - الکتریکی می توانند مدت زمان پرواز هواپیمای عمود پرواز را چندین برابر افزایش دهند.
در مقایسه با باتری های معمولی، سیستم های هیدروژنی - الکتریکی میتوانند مدت زمان پرواز هواپیمای عمود پرواز را چندین برابر افزایش دهند.
به گزارش تین نیوز، شرکت حمل و نقلی فرانسوی «H3 Dynamics» قصد آن دارد که از طریق نصب هیدروژن و پیل های سوختی (fuel cells) کوچک تر در مجموعه ای از به اصطلاح ناسل های محرکه «propulsion nacelles» در زیر بال های هواپیمای عمود پرواز (VTOL) یا پهباد قابلیت های پروازی و کیفیت صنعت هوانوردی را ارتقا دهد.
در فیلمی که در این گزارش ملاحظه می کنید، آزمایش پیل های سوختی را به نمایش می گذارد.
این شرکت فرانسوی اولین پرواز خود را با مفهوم هیدروژن غیرمتمرکز «decentralized hydrogen concept» در یک هواپیمای کوچک در فرودگاهی نزدیک پاریس در اوایل سال جاری انجام داد.
به گفته این شرکت، این هواپیمای آزمایشی 25 کیلویی می تواند با هیدروژن مایع تا 900 کیلومتر و با هیدروژن فشرده تا 350 کیلومتر برد داشته باشد.
در طول ماه های اخیر، شرکت H3 Dynamics و شرکت استرالیایی Carbonix (تولید کننده پهپاد) برای تولید اولین هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز (VTOL) هیدروژنی - الکتریکی استرالیا با یکدیگر همکاری کردند. در مقایسه با باتری، سیستم های هیدروژنی - الکتریکی میتوانند مدت زمان پرواز را چندین برابر افزایش داده و با با مقیاس (وسعت) قاره استرالیا مطابقت داشته باشند، در نتیجه انتشار کربن در طول پرواز کاهش می یابد.
پیشرانه هیدروژنی برای VTOL
کمپانی H3 Dynamics بر این باور است که نیروی محرکه هیدروژنی چگالی (تراکم) انرژی را افزایش می دهد، به نحوی که هواپیمای دارای سلول سوختی (fuel cells) در مقایسه با هواپیمای صرفا الکتریکی با باتری، پرواز طولانی تری را انجام می دهد. فناوری پیشرانه هیدروژنی - الکتریکی ثبت شده این شرکت فرانسوی، فضای بزرگتری را در بدنه اصلی هواپیمای هیدروالکتریکی ایجاد می کند، به گونه ای که بتوان در مسافت های طولانی، محموله بار بیشتری را به صورت خود کار جابجا کرد.
این سیستم ویژه، فضای بیشتری را در داخل کابین برای بار هوایی و همچنین تحویل کمک های پزشکی به مناطق دور دست و کمتر توسعه یافته استرالیا ایجاد می کند. به گفته مدیر عامل H3 Dynamics «استرالیا احتمالا اولین کشوری خواهد بود که از پهباد تجاری با سوخت هیدروژن استفاده می کند، پهبادهایی که در یک بازه زمانی طولانی به مکان های دوردست بسیاری در سرتاسر کره زمین پرواز می کنند».
* ترجمه شده در گروه هوایی تین نیوز