دولت برای تامین هواپیما محدودیت دارد؛ باید روابط دیپلماتیک بهبود و تحریم ها رفع شود
خبر واردات هواپیماهای اروپایی با عمر بالای 25 سال و استفاده از آن ها به عنوان یک هواپیمای نو بار دیگر توجهات را به اوضاع نابسامان صنعت هواپیمایی معطوف کرد.
خبر واردات هواپیماهای اروپایی با عمر بالای 25 سال و استفاده از آن ها به عنوان یک هواپیمای نو بار دیگر توجهات را به اوضاع نابسامان صنعت هواپیمایی معطوف کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از انتخاب، رحمت الله فیروزی پوربادی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران، درباره استفاده از هواپیماهای 30 ساله به «انتخاب» گفت: جدیدا وزارت راه خبری درباره هواپیما نداده است. چند ماه قبل سازمان هواپیمایی یک گزارش داد اما چند ماه اخیر صحبتی نکرده اند. در مورد هواپیماهای فرسوده هم گزارشی ندادند. اما به طور کلی باید وزارت راه پاسخگو باشد که چه کاری در حوزه هواپیماها کرده است. اخباری درباره ورود هواپیماهای 25 ساله به گوش می رسد اما هواپیمایی ها مشخصا گزارشی نداده اند.
وی اضافه کرد: کشور های پیشرفته میانگین عمر هواپیماهایشان 10 سال است اما ما با ترمیم قطعات، عمر هواپیماهای را زیاد می کنیم .در نهایت، هرچه بتوانیم عمر هواپیما را پایین بیاوریم و هواپیما وارد کنیم بهتر است. این ها معمولا هواپیما را در اشکال مختلف بازسازی می کنند و با تعمیر قطعه به چرخه پروازی باز می گردانند.
فیروزی پوربادی پیگیری مجلس از دولت برای ورود هواپیما گفت: مجلس همیشه از وزارت راه و دولت در حوزه هواپیما خواسته هایی داشته است تا برای تامین هواپیما و قطعه فعالیت کنند اما دولت محدودیت هایی دارد که نتوانست این شرایط را محقق کنند. دولت باید اعتبار لازم را تامین کند و از همه مهم تر روابط دیپلماتیک را برقرار کند و تحریم ها رفع شود تا هواپیما واردات هواپیما صورت بگیرد.