پرواز موفقیت آمیز تاکسی پرنده در چین؛ پکن به حمل ونقل هوایی در ارتفاع پایین می اندیشد + فیلم
یک هواپیمای الکتریکی به نام «تاکسی هوایی» با موفقیت نخستین پرواز خود را بین دو شهر شنژن و جوهای، در جنوب شرقی استان گوانگ دونگ چین انجام داد.
یک هواپیمای الکتریکی به نام «تاکسی هوایی» با موفقیت نخستین پرواز خود را بین دو شهر شنژن و جوهای، در جنوب شرقی استان گوانگ دونگ چین انجام داد. استفاده از این هواپیمای الکتریکی با قابلیت پرواز در ارتفاع پایین می تواند مسیر ماشین رو ۲.۵ تا ۳ ساعته میان شنژن و جوهای را به ۲۰ دقیقه کاهش دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از یورونیوز، این هواپیمای الکتریکی را یک شرکت فناوری در شانگهای ساخته است. ظاهر این تاکسی پرنده بسیار شبیه به هلیکوپترهای سنتی است. طراحی داخلی آن نیز تا حدودی یادآور کابین های هوشمند خودروهای الکتریکی جدید است.
در بخش جلوی محفظه آن یک پلتفرم کنترل هوشمند وجود دارد. همچنین صندلی هایی برای یک نیروی تامین ایمنی پرواز و چهار سرنشین تعبیه شده است. این «تاکسی هوایی» می تواند تا حداکثر ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.
خبر خوش درباره امکان این تاکسی هوایی این است که قابلیت برخاستن و فرود عمودی به آن اجازه می دهد تا در فرود نیازی به باند نداشته باشد.
اما قیمت آمد و شد با این تاکسی هوایی چه میزان است؟
برآیندها تا کنون نشان می دهد که انتظار می رود قیمت بلیت تک نفره مسیر پرواز آزمایشی، با مدت زمان پرواز ۲۰ دقیقه، ۳۰۰ یوان (حدود ۴۲ دلار آمریکا) باشد.
نکته مثبت دیگر استفاده از این تاکسی هوایی در حمل و نقل شهری این است که مانند نمونه های کلاسیک سر و صدای زیادی به راه نمی اندازد.
در حال حاضر در اطراف شانگهای ۸ شرکت هواپیماسازی با تاکید بر طراحی هواپیماهای با قابلیت پرواز در ارتفاع پایین مستقر هستند.
با وجود اشتیاق شرکت ها به سرمایه گذاری و طراحی در این زمینه، کنترل دقیق هوایی و الزامات ایمنی تولید و راه اندازی خطوط مرتبط با تاکسی هوایی را بسیار محدود کرده است.
خبر خوش درباره امکان این تاکسی هوایی این است که قابلیت برخاستن و فرود عمودی به آن اجازه می دهد تا در فرود نیازی به باند نداشته باشد.
پرواز آزمایشی موفقیت آمیز این تاکسی پرنده شاهدی بر محبوبیت روزافزون «پروازهای در ارتفاع پایین» است. بدین معنا که در سال های اخیر شاهد رشد علاقه شرکت ها به سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی هوانوردی در ارتفاع زیر ۳ هزار متر هستیم.
هواپیماهای بدون سرنشین، هلیکوپترها و هواپیماهای الکتریکی با قابلیت برخاست و فرود عمودی در این زمره قرار می گیرند.
برآوردها نشان می دهد که سرمایه گذاری چین در صنعت هوانوردی با قابلیت پرواز در ارتفاع زیر ۳ هزار متر سال گذشته از ۵۰۰ میلیارد یوان فراتر رفته و انتظار می رود این سرمایه گذاری تا سال ۲۰۳۰ به ۲ تریلیون یوان برسد.