کدام عوامل باعث شهرت خطوط هوایی می شوند
شهرت برند در عصر دیجیتال و به هم پیوسته امروزی مهمتر از همیشه است و از آنجا که خطوط هوایی مسئولیت حمل و نقل ایمن میلیون ها مسافر در روز را بر عهده دارند، اعتماد و اطمینان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهرت برند در عصر دیجیتال و به هم پیوسته امروزی مهمتر از همیشه است و از آنجا که خطوط هوایی مسئولیت حمل و نقل ایمن میلیون ها مسافر در روز را بر عهده دارند، اعتماد و اطمینان از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، برای صنعت هواپیمایی، حفظ شهرت قوی و مثبت می تواند بسیار مهم باشد.
در حالی که ایمنی پشتوانه بسیاری از تصورات مسافران از خطوط هوایی است ولی شهرت در این عصر تبدیل به معادله پیچیده ای شده و همانطور که صنعت هوانوردی همچنان به رشد خود ادامه می دهد، چندین معیار جدید در معادله وجود دارد که قابل توجه است.
یک شرکت داده ورزی به نام کارما در گزارشی تحلیلی به عوامل تاثیر گذار شهرت در صنعت هوانوردی پرداخته که خلاصه آن را در ادامه می خوانیم :
کارما از یک رویکرد جامع برای سنجش شهرت، تجزیه و تحلیل پوشش رسانه ای، فعالیت رسانه های اجتماعی و درک مخاطبان از طریق شش شاخص استفاده کرده است: محصولات/خدمات، پایداری، رفتار، چشم انداز، عملکرد و فرهنگ.
این تحقیق همچنین حقایقی را در مورد چگونگی تأثیر شهرت بر خرید بلیت در مناطق مختلف ارائه می دهد. برای مثال، در عربستان سعودی و امارات متحده عربی شهرت یک محرک قوی برای انتخاب خطوط هوایی است، در حالی که در آسیا، تصمیم به خرید بلیت پیچیده تر است. در بریتانیا، شهرت و خرید اغلب ملاحظات متفاوت تری دارد.
شش رکن کلیدی برای ردیابی شهرت به شرح زیر است:
محصولات و خدمات: هر چیزی که مربوط به ارائه خدمات به مشتریان شرکت هواپیمایی باشد، مانند کیفیت، قابلیت اطمینان و خدمات مشتری.
فرهنگ: هر چیزی که با فرهنگ سازمانی شرکت هواپیمایی مرتبط باشد، مانند رفتار با کارکنان، سلامت و ایمنی، تنوع.
پایداری: هر چیزی که به اقدامات پایداری خطوط هوایی از جمله مشارکت جامعه، تأثیرات زیست محیطی و تلاش های خیریه مربوط می شود.
رفتار: هر چیزی که با رفتار شرکت هواپیمایی مرتبط باشد، مانند اصالت، شفافیت، انطباق، و اخلاق.
عملکرد: هر چیزی که به عملکرد تجاری شرکت هواپیمایی مربوط می شود، مانند ثبات، پتانسیل سرمایه گذاری و نتایج مالی.
چشم انداز: هر چیزی که مربوط به چشم انداز شرکت هواپیمایی از آینده باشد، مانند نوآوری، ارزش پیشنهادی و تخصص.
تجزیه و تحلیل از 1534 نفر از افراد مستقر در بریتانیا، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مالزی، هنگ کنگ و سنگاپور نشان داد که محصولات و خدمات تاثیرگذارترین عامل در شکل دادن به درک مردم از یک شرکت هواپیمایی است.
این مطالعه نشان داد که محصولات و خدمات بزرگترین محرک بوده و 70 درصد از رسانه های سنتی و 65 درصد از پست های رسانه های اجتماعی را تشکیل می دهد.
گزارش نشان داد که محصولات و خدمات مقوله ای تأثیرگذارتر از رفتار، عملکرد یا فرهنگ است. این نشان می دهد که با ادامه ارائه خدمات جدید و نوآورانه در هواپیما، خطوط هوایی می توانند شهرت خود را حفظ یا حتی بهبود بخشند و به تأثیرگذاری بر تصمیم به خرید بلیت کمک کنند.
تغییرات منطقه ای
این تحقیق آشکار کرد که نحوه ارزش گذاری مناطق مختلف برای شهرت متفاوت است. در بریتانیا، شهرت خطوط هوایی با حجم پوشش رسانه ای مطابقت نداشت. در حالی که امارات علیرغم پوشش نسبتاً کم رسانه های سنتی بهترین امتیاز کلی را در منطقه دریافت کرد. خطوط هوایی سنگاپور نیز در دسته محصولات و خدمات امتیاز بالایی کسب کرد و اهمیت این رکن را تقویت کرد.
چالش پایداری هوانوردی
بسیاری از مصرف کنندگان از تأثیر حمل و نقل هوایی بر محیط زیست آگاه هستند و به دنبال پرواز با خطوط هوایی هستند که انتخاب های پایدار و بهبود مستمر را در اولویت قرار می دهند. یک نظرسنجی اخیر از یک شرکت بین المللی هوافضا نشان داد که 65 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که زمان سفرهای هوایی پایدار فرا رسیده است. این نظرسنجی نشان داد که 70 درصد از کل پاسخ دهندگان از سراسر بریتانیا، ایالات متحده، فرانسه و آلمان نگران نقش حمل و نقل هوایی در تغییرات آب و هوایی هستند.
این پوشش نشان می دهد که فرصت بزرگی برای خطوط هوایی وجود دارد تا با ترویج و ایجاد آگاهی گسترده تر از سایر طرح های پایداری، چه معرفی صندلی های سبک وزن، یا استفاده از مواد بازیافتی بیشتر در هواپیما، مزیت رقابتی به دست آورند.