بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

خانم صادق دم شما گرم که دل ما را گرم کردید

خانم صادق نشان داد که برای چنبره زدن بر امتیازات و توزیع آن نیامده، بلکه به فکر ارتقای کیفیت خدمات و سربلندی در هنگام پاسخگویی هست.

 خانم صادق دم شما گرم که دل ما را گرم کردید
تین نیوز

در خبرها آمده بود که گویا خبرنگاری یک طبقه از ساختمان وزارت راه را در سامانه املاک این وزارتخانه به نام خودش ثبت کرده و حتی آگهی فروش هم برای آن منتشر کرده است!

این یعنی سامانه در شناسایی املاک و صاحبان واقعی آن اشکال اساسی دارد. و احتمالا ارتباطش با سامانه های مکمل یا بانک های اطلاعاتی برای فراخواندن داده های مورد نیاز، از دقت و منطق کافی برخوردار نیست، که البته داده پردازان و برنامه نویسان بهتر می دانند!

آنچه برای مخاطبان عادی مهم است اعتبار و قابل اعتماد بودن سامانه هایی است که با زندگی و دارایی، سرمایه، کسب و کار،  آینده خود و فرزندانشان مرتبط است.

و آنچه برای اعضای خانواده بزرگ وزارت راه علاوه بر مورد بالا اهمیت دارد، آبرو، اعتبار حرفه ای و اعتماد مردم به فرآیندها و گردش کار این وزراتخانه است که قرار است خدمات منصفانه و رضایت بخش به مردم ارائه کنند.

در مجموع اشکال بسیار بزرگی است. این اشکال می تواند مخلِ زندگی و سرگردانی افراد زیادی در راهروها و ادارات مختلف برای اثبات حق و حقوق واقعی شود.

در مواجهه با اظهار این مشکل توسط خبرنگار زیرکی که اینچنین ضعف برنامه را به رخ کشیده، دو نوع برخورد مشاهده شد.

اول شکایت از ایشان به دلیل این افشاگری!

دوم باز پس گرفتن شکایت و تقدیر از ایشان به دلیل این روشنگری!

بالاخره این افشاگری خوب بود یا بد؟ و برخورد با این نحوه روشنگری چگونه باید باشد؟

البته هر برخوردی به دیدگاه متولی آن بستگی دارد!

اگر عادت کرده باشیم همیشه برنده و در اوج و در قله باشیم پس ایراد نداریم و اگر کسی ایرادی میگیرد، حتما غرضی دارد! پس او را به دادگاه می کشانیم تا عبرت او و دیگران شود!

اگر در پی ارتقای کیفیت کارها و خدمات باشیم نسبت به دریافت بازخوردها، حریص هم می شویم و به مرور حتی روشنگران و حتی افشاگران و عیب یابان را به مبارزه و چالش فرا می خوانیم و برای آن جایزه هم تعیین می کنیم.

یک حالت بسیار شایسته تر  این است که سازمان ها پیش از مشتریان، خودسنجی دقیق و مکفی در درون مجموعه داشته باشند و گوش شنوا بسوی کارشناسان خود باز کنند و با سختگیری بر پیمانکاران از قوت و دقت  آنچه تحویل می گیرند اطمینان یابند. بدین ترتیب گرفتار فراوانی موارد افشاگری از بیرون و توسط مشتریان هم نخواهند شد.

خدا می داند چقدر پول بی زبان در طراحی و فروش انواع و اقسام سامانه ها در دستگاه های اجرایی هدر می رود و سامانه بینوا هم بی سرانجام رها می شود، یا با اشکالات زیاد و آزار و اذیت مشتریان کار می کند!

خانم فرزانه صادق مالواجرد با بازپس گرفتن شکایت وزارت راه و استقبال از روشنگری اختلال سامانه املاک، نشان داده که از شجاعت حرفه ای و درک درست جایگاه "مسئولیت" برخوردارند.

خانم صادق نشان داد که برای چنبره زدن بر امتیازات و توزیع آن نیامده، بلکه به فکر ارتقای کیفیت خدمات و سربلندی در هنگام پاسخگویی هست.

چقدر تشنه این نوع رویکرد هستیم. خانم صادق دَم شما گرم که دلِ ما را گرم کردید.

* فروغ فاریابی بازنشسته اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان غربی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.