بازدید سایت : ۸۷۴۴۷

◄ سخنی با آیندگان صنعت حمل و نقل دریایی ایران

وقتی مسئولی خود را ملزم به پاسخگویی در خصوص سیاست ها، تصمیم ها و عملکردش به مردم و متخصصان صنعت نمی داند، ناامیدی در میان مردم و کنشگران متخصص یا دغدغه مندان صنعت شکل می گیرد و یا تقویت می شود.

سخنی با آیندگان صنعت حمل و نقل دریایی ایران
تین نیوز |

درود به شما کارشناس و مدیر صنعت حمل و نقل دریایی، شما عزیزانی که متولد دهه ۸۰ و بعد از آن هستید. 

هموطن عزیزم، در صنعت حمل و نقل دریایی ایران (تجاری و بازرگانی)، چون شفافیت به معنای واقعی و علمی آن وجود ندارد (چه در زمان تحریم و چه زمانیکه صنعت دریایی تحت تحریم نبوده)، انتخاب و انتصاب اکثر مسئولان (و نه همه) بر اساس توانمندی و میزان مهارت های تخصصی نیست.

وقتی این گونه است پس نمی شود توقع پاسخگویی مسئولان به مردم به ویژه منتقدان صنعت را داشت.

وقتی مسئولی خود را ملزم به پاسخگویی در خصوص سیاست ها، تصمیم ها و عملکردش به مردم و متخصصان صنعت نمی داند، ناامیدی در میان مردم و کنشگران متخصص یا دغدغه مندان صنعت شکل می گیرد و یا تقویت می شود.

ناامیدی مردم به ویژه کنشگران و یا بهتر بگویم خروج متخصصان واقعی از صنعت (در قالب مهاجرت به خارج از کشور و یا تغییر شغل در داخل کشور)، نقطه شروع بسیاری از چالش ها شده.‌ چالش هایی که مانعی بزرگ در مسیر رشد و توسعه صنعت گردیده اند. 

نگارنده که خود عضو کوچکی از جامعه دریایی ایران است از سال ۱۳۹۳ تا کنون تلاش نموده تا به طور مستقل با رصد و پایش عملکرد ذینفعان این صنعت بین المللی، ضعف ها و کاستی ها را اطلاع رسانی نماید، به امید اینکه گوشی برای شنیدن، عزمی برای راستی آزمایی انتقادها و پیشنهادها و در پایان سیاست و برنامه ای برای اصلاح را از جانب مسئولان امر مشاهده نماید ! ولی متاسفانه اینگونه نشد ! 

حال تصمیم گرفتم در قالب انتشار خلاصه ای از فعالیت‌ های ۱۰ سال گذشته ام برای نسل آینده این صنعت بین المللی و راهبردی بگویم که تعداد بسیار اندکی از کارشناسان نسل ما (دهه ۵۰)، در حد توان و ظرفیت شان و حتی بیش از آن، برای اصلاح به منظور توسعه همه جانبه صنعت حمل و نقل دریایی کشور تلاش نمودند و در این مسیر پر سنگلاخ و گاها غبارآلود، هزینه های زیادی را متقبل شدند. فلذا امیدوارم از محکومان قضاوت شما آیندگان صنعت حمل و نقل دریایی ایران نباشیم. 

فایل خلاصه ای از فعالیت‌ های ۱۰ سال گذشته رضا محمد علی بیگی

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدتقی ویسه

    با عرض سلام
    با توجه به خط ساحلی طولانی که ما در جنوب و شمال کشور داریم ، و اتصال آن در چندین نقطه به شبکه سراسری راه آهن بسیار جای تأسف می باشد که ما از این قابلیت ها خوب و بجا درست استفاده نمی کنیم
    لازم است این امکانات بالقوه به نحو احسن بالفعل و مورد استفاده قرار گیرد
    امید وارم مورد توجه دست اندر کاران برنامه ریز کشور قرار گیرد
    آن شاالله