◄ سه ماه تا انجام بازسازی ۴۶ کیلومتر از خط ریلی بافق-زرند-کرمان
شبکه راه آهن کشور به دلیل اینکه تعداد زیادی از مراکز بار با فاصله کوتاهی به شبکه ریلی متصل نیستند بهرهوری پایینتری دارد.
مدیرعامل راه آهن گفت: در یک اقدام جهادی تلاش داریم تا پایان خرداد ماه ۹۹ (پایان سال مالی ۹۸ ) عملیات بازسازی ۴۶ کیلومتر از خط ریلی بافق-زرند-کرمان انجام شود که این موضوع هم به ایمنی سیر این مسیر کمک شایانی میکند و هم سرعت را افزایش خواهد داد.
به گزارش تین نیوز، سعید رسولی در سفری که اواخر آذر ماه امسال به استان کرمان داشت، تاکید کرد: در حال حاضر دو پروژه برای اتصال معدن جلال آباد و فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی در حال فعالیت هستند و این موضوع نشانگر اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی است.
رسولی تاکید کرد: اکنون شبکه راه آهن کشور به دلیل اینکه تعداد زیادی از مراکز بار مانند این دو چشمه باری که در کرمان وجود دارد با فاصله کوتاهی به شبکه ریلی متصل نیستند بهرهوری پایینتری دارد و برای استفاده حداکثری از این سرمایه بزرگ باید مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم.
وی ادامه داد: با اتمام این دو پروژه فرعی در مجموع ۶۶ کیلومتر خط فرعی احداث و ظرفیت جذب ۵ میلیون تن بار به شبکه ریلی ایجاد میشود که این موضوع در کاهش تلفات جادهای، آلایندگی زیست محیطی و در صرفهجویی مصرف سوخت نقش بسیار مهمی دارد و به اقتصاد ملی کمک میکند.