◄ اعضای هیات عامل صندوق توسعه کشور / سابقه تاسیس صندوق توسعه حمل و نقل
سابقه تاسیس و اعضای هیات عامل صندوق توسعه حمل و نقل کشور
سابقه تاسیس صندوق توسعه حمل و نقل کشور:
در تاریخ 1394/06/16 شورای تامین مالی وزارت راه و شهرسازی، پیشنهاد تاسیس صندوق توسعه حمل و نقل و تضمین خرید خدمت را تصویب کرد.
تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل تصویب شد
در تاریخ 1395/04/28 مجلس شورای اسلامی تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل کشور با سرمایه 200 هزار میلیارد ریال تصویب کرد.
موافقت مجلس با تشکیل صندوق توسعه حملونقل
در اول آذر ماه سال 1396 عباس آخوندی وزیر راه در حکمی به امیر امینی معاون خود مسئولیت راه اندازی این صندوق را به وی سپرد.
امیر امینی مسئول راهاندازی صندوق توسعه حمل و نقل شد
در 1398/04/30 شورای نگهبان اساسنامه صندوق را تصویب کرد.
در 1399/07/21 هفته نامه حمل و نقل در گزارشی تحت عنوان: " گزارش «حملونقل» از وضعیت نامعلوم صندوق توسعه حملونقل ؛جای خالی یک صندوق، جیب خالی یک صنعت " به علل عدم راه اندازی صندوق علیرغم تصویب اساسنامه یکسال و اندی پس از تصویب شورای نگهبان پرداخت.
جای خالی یک صندوق جیب خالی یک صنعت
بالاخره در 28 مهر ماه 1399 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حکمی داوود دانش جعفری را مسئول راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل کرد.
مسئول راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل منصوب شد
در 4 خرداد 1400 محمد اسلامی سه نفر اعضای هیات عامل صندوق توسعه حمل و نقل را منصوب نمود.
در 16 مرداد 1401 رستم قاسمی محمدرضا علایی را جانشین ابراهیم محمدی در صندوق توسعه نمود.
در زیر اسامی اعضای این صندوق آمده است.
ردیف | نام و فامیل | سمت در صندوق | مقام ابلاغ کننده | تاریخ انتصاب | خاتمه |
(لینک خبر ابلاغ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
محمدرضا علایی | عضو هیات عامل | رستم قاسمی | 1401/05/16 |
|
خبر مربوط |
|
داوود دانش جعفری | رئیس و عضو هیات عامل | محمد اسلامی | 1399/07/28 |
|
خبر مربوط |
|
ابراهیم محمدی | عضو هیات عامل |
محمد اسلامی
|
1399/07/28
|
1400/05/16 |
|
|
سبحان نظری | عضو هیات عامل | محمد اسلامی | 1399/07/28 |
|
خبر مربوط |
|
داوود دانش جعفری | مشاور وزیر راه و مسئول راه اندازی | محمد اسلامی | 1399/07/28 |
|
|
|
امیر امینی | مسئول راه اندازی | عباس آخوندی | 1396/08/01 |
|
خبر مربوط |
اسامی اعضای صندوق توسعه حمل و نقل کشور
سلام. سرمایه 20 هزار میلیارد تومنی این صندوق از کجا تامین شده ؟
در چه اموری میتونه صرف بشه؟
تا حالا به چه اموری اختصاص پیدا کرده؟
تا کنون چه گرهی از صنعت حمل و نقل باز کرده؟